Guvernul a avut miercuri, pe ordinea de zi, aprobarea ajutoarelor de stat pentru mai multe aeroporturi aflate în subordinea consiliilor județene. Bugetul total pentru acestea a fost de 84 milioane lei, sumele alocate diferă de la un aeroport la altul. Clujul, spre exemplu, a primit cea mai generoasă alocare, de 9 milioane de lei, urmat fiind de Oradea, cu 8,8 milioane lei.
[eadvert]
Suma este identică, de fapt, cu alocarea primită la începutul anului de Aeroportul Oradea la de bugetul Consiliului Județean, pentru a acoperi diferența dintre cheltuielile estimate și veniturile prognozate pe acest an.
În cadrul proiectului de buget al Aeroportutului votat în primăvară în plenul CJ Bihor, sunt prevăzute venituri estimate la 3.302 mii lei, în condițiile unor cheltuieli estimate la peste 12.102 mii lei.
„În vederea acoperirii costurilor totale pentru asigurarea serviciului de interes economic general RA Aeroportul Oradea are nevoie de o compensație de la bugetul local al Consiliului Județean în sumă de 8.800 mii lei”, se arată în hotărârea prin care s-a stabilit bugetul AO.
Veniturile au fost estimate la peste 3 milioane în condițiile unor cifre minime ale traficului de pasageri – 71.980 de persoane îmbarcate, respectiv „un număr de 1.842 mișcări aeronave”.
Dintre cheltuielile de exploatare, cele mai mari sunt stocurile de materiale și serviciile prestate de terți au fost estimate la 5,5 milioane lei, un milion pentru taxe și impozite, 4,1 milioane lei cheltuieli de personal.
Prin Hotărârea de Guvern s-au alocat peste 42 milioane lei aeroporturilor care au un trafic de pasageri situat între 3 milioane și 200 mii persoane respectiv 41,4 milioane lei pentru cele care au sub 200 mii pasageri pe an. Alte CJ-uri care au primit bani pentru aeroporturi sunt Iași – 6,5 milioane lei, Sibiu – 6,6 milioane, Dolj – 8,7 milioane, Bacău – 7,9 milioane, Suceava – 3,6 milioane, Arad – 7,9 milioane, Maramureș – 8,5 milioane, Satu Mare – 7 milioane, sau Tulcea, 3,3 milioane lei.
În motivarea HG se arată că banii pentru acest ajutor de stat vin din sumele defalcate din TVA și sunt destinate „depășirii dificultăților financiare cu care se confruntă regiile autonome (…) ca urmare a pandemiei de Covid19”
Trimite articolul
XAjutor pentru ce? Oricati bani veti baga in el efectul va fi zero, sau cu minus. Ai Debrecen, Budpesta, Timisoara, Cluj in jurul tau, e imposibil matematic sa devii rentabil, nu ai numarul necesar de populatie sa devina rentabil, si daca ar creste salariile, mediul de afaceri, studenti, etc, tot nu e de ajuns sa ai atata lume sa zboare des sa fii la un nivel de eficienta. Fiecare aeroport enumerat atrage clienti din cateva judete din jur, noi nu am avea de unde sa atragem. Asta doar de vom baga din banii nostri in curse sa zboare numai de dragul de a avea zboruri.
-
Asa e. Practic, aeroportul si Ryanair sunt aspiratoare de subventii si atat
-
Si PSD absoarbe bani sa plateasca postacii
-
-
Ne-am trezit târziu. Dacă nu puteam bate nicicum Clujul, măcar prin 2000-2005 puteam lua fața aeroportului din Debrecen, dar vorba aia: mintea românului…
Aeroportul merge pe minus.Bolojan a inchis budele in oras ca erau pe minus, echipa de fotbal desfiintata ca era pe minus, a distrus toata cultura ca era pe minus, totul a fost macelarit in oras de pixul lui. Aeroportul e pe minus, jos cu el si blocuri Prima , vrem dezvoltare.
-
Daca vrei dezvoltare, munceste si plateste taxe
-
Bai sluga, sa vezi ce aeroport modern au la Bacau, facut unde nu se face nimic, nicaieri in tara nu se face nimic, asta ne spui zilnic. Uite ca se face , si mai cu cap, si au si zboruri. Mai termina odata cu dezvoltarea ta si a stapanului tau.
-
Este si hub Blue Air. Are curse catre Bergamo, Bruxelles, Liverpool, Londra, Paris, Roma, Torino. Stiu ca e putin fata de destinatiile pe care le va acoperi Birtin Air, dar atat au putut.
-
Exista si explicatii. Populatia judetului Bacau este mai mare cu peste 90.000 de locuitori, iar in 2021, venitul mediu net pe salariat a fost cu 4200 de lei (cumulat pe tot anul). Deci nu putem compara un judet de pluton (Bihor), cu unul aflat in fata (Bacau).
-
E act “tautu” cat ai salarii de cacat, in universitate nu bagi bani, licee le inchizi ca vrei doar profesionale pt salar minim. Nimic nu va merge in acest oras. Degeaba ai poduri si pietonale ca alea nu aduc profit si bunastare. Dar Bolo stie doar cat mai mult beton. Nimeni nu muta o afacere aici unde stie ca lumea e saraca.
-
Ce curse va oferi Air Birtin? Doar Bucuresti si gata. Un cacat pe banii nostrii
-
-
-
Gata, s-a terminat pauza de cafea, treci înapoi la treabă.
-
Nu mai vrem dezvoltare si taxe marca bolovanului.
-
Nu conteaza ce vrei tu. Important e ca la televizor si cei din afara au alta parere. Voturile vor curge, sampania curge. Inca 30 de ani Bolojan va conduce
-
Visezi cu ochii deschisi,bolovanul va disparea din viata politica in liniste sau cu onoruri.
-
-
-
Mai bine i-ar da afara pe toti angajatii aeroportului, toti, iar in locul lor sa faca voluntariat pupincuristii care inca in minciunile lui Bolojan. Sa puna si lingaii si aplaudacii de partid umarul sa se dezvolte aeroportul, ca noi pulimea nu avem bani de zboruri ca trebuie sa platim intretinerea si taxele locale.
Mai multi bani la aeroport decat la subventia incalzirii( 6 milioane)
-
Subvenția ptr încălzire de ce trebuie sa se dea cred ca ar trebui tăiată prima
-
Pentru ca la salariile din Oradea , intretinerea va depasi salariul. Din cauza asta. Si din cauza saraciei nu zboara nimeni de pe acest aeroport.
-
a sosit avansul pentru fly-bobirta
Sac fara fund, perfect pentru firmele de partid. Profit pentru oras zero
Bolojan doar mimeaza dezvoltare. Nu vrea sa inteleaga ca pana nu pui accent pe universitate, si atragerea tineretului nu se va dezvolta in veci judetul. Nu desfiintand scoli, cultura, viata de noapte cu program de pensionari, vei face orasul atragator. Asa ca si salariile vor fi mici. Intrebarea e : de ce cineva din tara ar alege Oradea in detrimentul Clujului? Cand veti inversa acest lucru atunci si aeroportul va functiona. Bolojan ofera de lucru firmelor de partid sa fie tocati banii pe lucrari complet inutile cat timp nu se pune accent pe ce am scris mai sus.
-
Exact asta este punctul slab! Ne explica deunazi “sofer de tir” ca e mai trist in Valea Jiului. Ce sa spun… Oradea seara respira prin toti porii tristete si abandon. Exact ca un oras locuit de pensionari arata. Era mai multa viata in anii 80, tinerii aveau unde sa mearga sa se distreze, iar de iluminat nu era mai intuneric decat acum. Cluj?!!! Atrage 80.000 de studenti. Am rude si prieteni care s-au mutat la Cluj, nu s-ar intoarce niciunul, le merge extrem de bine. Da, lucreaza foarte mult, dar si cu spor. Ce oportunitati sunt aici, in afara de revandut marfa chinezeasca sau second-hand? Centrul vechi al Oradiei e la fel de frumos cu cel din Brasov, chiar daca stilurile sunt foarte diferite. Acolo insa daca esti patron in HORECA, trai pe vatrai, si nici angajatii nu crapa de foame.
-
Aplaudacii si lingaii ne compara cu orase de cacat din sud sau valea jiului. Dar Bolo ne taxeaza ca pe Dubai si ne spune ca suntem cei mai cei din tara. Si multi pun botul. Din pacate habar n-au de alte orase
-
Eu fac taxi. In urma cu 10 sau 15 ani centrul era mult mai viu decat acum . Si ziua e mort , aproape tot e inchis , plin de spatii goale. Parca a murit toata zona centrala. Nici viata de noapte parca nu mai este. Si atunci unde e dezvoltarea? In Cluj parca e alta lume.
-
N-as da niciun leu pentru aeroporturi, mai ales ca multe sunt in subordinea C.J.B. in cazul celui din Oradea, unde a fost si este “razboi” nici ei nu stiu pentru ce. E adevarat ca in tot acest timp al pandemiei acestea au avut de suferit. Poate dl. Premier se gandeste ca toate aeroporturile sa fie “resuscitate” deoarece trensportul pe calea ferata si sosele este una extrem de deficitara si foarte periculoasa. Cu transportul aerian (adevarat putin mai scump) se pot face lucruri extrem de indraznete, in limita bunului simt, mai ales in cel de cargo si nu numai. Tara e plina de “experti” … .
Aproape cu 400% mai multe cheltuieli decât venituri, indică un management extrem de neperformant. La ce nu te pricepi e bine să renunți, externalizând complet afacerea.
-
Bolojan a spus ca daca renunta la hamali, si pompierii vor cara bagajele va fi pe plus. Se mai poate face cheltuieli, controlorul de trafic poate fi dat afra, daca se vede pista pilotul va ateriza, inclusiv se poate renunta la iluminatul pistei. Dar e foarte bine ca se taxeaza parcarea la sange, inclusiv taxiurile platesc, de asta nu gasesti taxiu acolo. S-ar mai putea introduce o taxa de aeroport pt toate firmele din oras, iar cine nu zboara macar odata pe an sa plateasca cu 50% mai mult impozit. Iar turistii sa aiba gratis, avionul sa fie suportat de hotelieri.
-
Pilotii vor manca morcovi si afine, sa vada mai bine, iar pompierii, spanac, sa fie mai fortosi. Balizajul va inlocuit cu licurici. Se poate renunta la gardul inteligent, poate fi inlocuit cu caini. Cei care locuiesc in case care nu se incadreaza in linia strazii sau regimul de inaltime vor trebui sa zboare de cel putin 2 ori pe an (nici nu trebuie sa zboare, poate au treaba, ajunge sa achite 2 bilete tur/retur pe membru de familie).
-
Eu scriu acest comentariu uimit de cum o mana de uameni-asa numiti gica contra-confunda progesele orasului cu ura pentru un om dedicat tocmai progesului. Vai voua.Va zbateti ca si pestele pe uscat.Ura va intuneca mintea daca nu vedeti marea transformare a ORADIEI ,intr-un oras de tip occidental.Cititi parerile strainilor sau rudelor plecate mai demult din Oradea.Haideti ,lasati ponegrirea orasului si uitati-va la bunele intentii ale conducerii moderne,chiar fara sa-l pomeniti de rau pe BOLOJAN.
Eu scriu acest comentariu uimit de cum o mana de uameni-asa numiti gica contra-confunda progesele orasului cu ura pentru un om dedicat tocmai progesului. Vai voua.Va zbateti ca si pestele pe uscat.Ura va intuneca mintea daca nu vedeti marea transformare a ORADIEI ,intr-un oras de tip occidental.Cititi parerile strainilor sau rudelor plecate mai demult din Oradea.Haideti ,lasati ponegrirea orasului si uitati-va la bunele intentii ale conducerii moderne,chiar fara sa-l pomeniti mereu de rau pe BOLOJAN.
-
Noi suntem uimiti de sfada dvs cu gramatica. Randurile dvs (minus agramatismul) ne aduc aminte de Catavencu: voi progresul, cu orice pret, da, da, da, de trei ori da! Voi progresul, nimic alt decat progresul! Iar partea cu bunele intentii este induiosatoare, ca sa nu zic altfel.
-
Daca nu ai fi analfabet functional ai vedea ca nu e ura, e adevarul care doare. Doar ca e plin orasul de analfabeti ca tine care vad numai ce face Bolojan, ca e bine ca e rau trebuie aplaudat. Eu te rog sa iti iei bilet de avion saptamanal, ca sa sustii aeroportul si sa-i convingi si pe viniturile de la coada vacii, care cred ca un aeroport va functiona de unul singur. Dar voi tembelilor de lingai nu vedeti ca orasul si judetul e sarac si nu este cine sa zboare destul ca sa fie rentabil.