În această săptămână, Inspectoratul Școlar Județean Bihor a centralizat solicitările pentru participarea elevilor la programul „Școală după școală”, aprobat prin Ordinul ministrului Educației și Cercetării nr. 3.300 din 19 februarie 2021.
[eadvert]
În baza acestui ordin sunt eligibili pentru a participa la Programul național pilot de tip „Școală după școală” elevii până la clasa a VIII-a inclusiv, aflați în risc de părăsire timpurie a școlii ori în risc, ori în situație de eșec școlar, în special elevii care nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum și elevii aparținând grupurilor vulnerabile, cum ar fi elevii: romi, elevii din mediul rural, elevii cu dizabilități și cei din comunitățile dezavantajate economic.
Astfel, la școlile din județul Bihor au fost depuse până în prezent 4.797 de cereri pentru participarea la program. În total, au fost constituite 361 de grupe la nivelul a 76 de unități de învățământ.
„Structurat în baza limbilor de predate și a ciclurilor de învățământ situația este următoarea: limba română (ciclul primar) – 164 grupe cu un număr de 2.180 elevi, limba română (ciclul gimnazial), 80 de grupe cu 992 elevi, limba maghiară (ciclul primar) 69 grupe cu un număr de 990 elevi. Pentru limba maghiară (ciclul gimnazial) s-au constituit 47 grupe cu 622 elevi, limba slovacă (ciclul gimnazial) o grupă cu 13 elevi”, a precizat inspectorul Florin Negruțiu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Bihor.
Elevii interesați de participarea la acest program se vor putea înscrie și în perioada următoare. În județul Bihor sunt eligibili pentru participarea la program un număr de 8.096 elevi.
„Pentru participarea la Programul național pilot de tip «scoală după școală», elevii trebuie să îndeplinească cel puțin unul dintre următoarele criterii de eligibilitate: elevul nu a avut acces sau a avut acces deficitar la activitățile educaționale desfăsurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, întrucât nu dispune de echipamente informatice proprii sau nu beneficiază de conexiune/conexiune fiabilă la internet; elevul se află în situație de corigență la sfârșitul semestrului I al anului școlar 2020-2021 sau are situația scolară neincheiată la cel puțin o disciplină; elevul are nevoie de ore remediale, necesitate dovedită de rezultatele școlare obținute în semestrul anterior sau la evaluarea inițială de la inceputul semestrului în derulare”, a explicat inspectorul Florin Negruțiu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Bihor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!