Primăria și Spitalul Municipal „Dr. Gavril Curteanu” sunt pe finalul implementării a două proiecte cu finanțare internațională, în urma cărora unitatea medicală intră în posesia unor dotări esențiale pentru diagnostic și tratament, dar și pentru mai rapida corespondență și deservire între diverse secții și etaje.
[eadvert]
La conferința de presă pe această temă au participat primarul Florin Birta și conducerea spitalului – managerul Maria Silaghi și directorul medical Ovidiu Burtă, precum și o parte din specialiștii care vor lucra direct cu noile dotări.
Primarul Birta a punctat importanța aparaturii noi achiziționate, transmițând felicitări celor implicați în buna derulare. Dotările și amenajările cuprinse în cele două proiecte, unul finanțat prin RO-HU și unul prin POIM, sunt locate inclusiv în spațiul de la parterul spitalului din Rogerius.
Birta a punctat că din proiectul POIM Covid-19, „aproximativ 9 milioane de lei au fost implementați la Spitalul Municipal, iar diferența de 31 milioane de lei va fi implementată la Spitalul Județean”. „Aici suntem în fostul sediu al Clinicii Maria, care a funționat în acest spațiu o bună perioadă de timp. Vreau să le mulțumesc celor de la Clinica Maria pentru că, totuși, au oferit servicii orădenilor și bihorenilor și și-au pus amprenta asupra sănătății concetățenilor noștri”, a declarat el.
Adresându-se medicilor de la Municipal, e a spus că „în perioada grea traversată în acest an, au făcut față cu brio acestei provocări. Au reușit și am reușit să punem la dispoziție cât mai multe paturi pentru problemele legate de Covid”. S-a referit și la nevoia suplimentară de rezerve de oxigen.
„La Spitalul Municipal a fost montat un stocator de 20.000 mc pentru a asigura oxigenul, la Infecțioase, pe Republicii, a fost montat un stocator de 6.000 mc, iar la Pneumoftiziologie, încă unul, de 6.000 mc, cu instalații de oxigen”.
În acest moment, în total, Spitalul Municipal dispune de 379 de paturi pentru Covid, dintre care 300 în Rogerius și 79 în unitatea de pe Republicii. Dintre acestea sunt ocupate 200, ceea ce Birta consideră că e un indicator pentru scăderea incidenței Covid-19 în Oradea și Bihor.
RO HU
Proiectul RO HU „Îmbunătățirea serviciilor medicale transfrontaliere prin dotarea cu echipamente medicale modernizate în cadrul Spitalului Dr. Gavril Curteanu din Oradea și Spitalului Central Judetean Békés” are o valoare de peste 2,4 milioane de euro, din care 2 milioane sunt bani nerambursabili.
Managerul Silaghi spune că spitalul a ajuns la un grad de implementare de 93%, în condițiile în care termenul de finalizare stabilit inițial pentru decembrie 2020 a fost prelungit până în 30.06.2021. Silaghi spune că din cauza pandemiei, nu s-au putut realiza întâlnirile prevăzute cu medicii din Ungaria. Din Proiectul POIM Covid au fost absorbite 8,8 milioane de lei.
„Vreau să le mulțumesc tuturor celor care au fost alături de noi și ne-au ajutat”, a mai spus managerul, adresându-se primarului Birta și celor de la Direcția Managementul Proiectelor cu Finanțare Internațională din
cadrul Primăriei, care au gestionat proiectul.
A folosit ocazia pentru a transmite mulțumiri și cadrelor medicale care au dus greul pandemiei de Covid-19. „A fost o experiență grea, deosebită. Nu ne-am mai întâlnit cu așa ceva. Le mulțumesc colegilor și le doresc tuturor sănătate și un an nou fericit”, a spus managerul.
A prezentat, apoi, o parte din aparatura cumpărată. CT este funcțional dar nu a fost pus în funcțiune, încă.
„Sistemul de vacuum a fost gândit în vederea eficientizării muncii colegilor noștri la patul bolnavilor, nu să ducă acte și analize de laborator de la un etaj la altul și așa mai departe”, a mai spus ea.
A încheiat cu precizarea că, anul acesta, Municipalul a făcut investiții din veniturile proprii, în sumă de 813.000 de lei, valoare completată cu alocări de la Primăria Oradea, în valoare de 560.000 de lei, pentru un sistem de protecție a datelor spitalului din sistemul informatic.
Referindu-se strict la utilitatea achizițiilor, directorul medical Burtă a spus că „sunt aparate care deservesc secția de Terapie Intensivă, Secția de Radiologie, Secția de Chirurgie, toate sunt aparate moderne, extrem de utile. Cresc foarte mult calitatea actului medical. Indiferent pe ce secție au venit, ele deservesc toți pacienții. Fără falsă modestie, consider că ne-am făcut datoria”.
Dotări prin Proiectul RO HU „Îmbunătățirea serviciilor medicale transfrontaliere prin dotarea cu echipamente medicale modernizate în cadrul Spitalului Dr. Gavril Curteanu din Oradea și Spitalului Central Judetean Békés”, distribuite pe secții:
1. Centrul / laborator de imagistică – în cadrul căruia se monteză un RMN și trei ecografe
2. Secția ATI – în cadrul căreia se montează un aparat C-arm, cinci monitoare de înaltă performanță și cinci aparate ventilație mecanică de înaltă performanță
3. Secția Radiologie – în cadrul căreia se monteză un aparat digital radiografie – scopie
4. Laborator cu punct de lucru în fiecare secție – în cadrul căruia se montează un un sistem de transport vacuum pentru probe de Laborator și Medicamente
5. Secția Chirurgie Adulți și Chirurgie Pediatrie – în cadrul căreia se montează un turn complet 3D Full HD pentru Chirurgie Endoscopică Laparoscopică
6. Sistem de telemedicină cu terminalele în Camerele de gardă ale spitalului, acoperind aproape integral secțiile Spitalului Clinic Municipal „Dr.Gavril Curteanu” din Oradea
Trimite articolul
XCe sa zic, felicitari. Credeam ca ne digitalizam totusi. Nu vad de ce e nevoie de hartii la nivel de sectie, de ce ne da exemplul cu hartiile. poate la registratura, intre registratura si arhiva. In fine, pentru tot felul de chestii care presupun transport fizic sunt foarte faine sistemele astea(ma gandeam la flacoane, fiole, cutii cu medicamente, obiecte mici si usoare). Documente…. neah. Sper sa ajute.
Degeaba ai aparatura daca ai incompetenți in halate albe diavoli care nu le pasa de pacienți ci de buzunar !!
-
Eroi au fost, eroi sunt încă