În acest început de an, Direcţia Economică din Primărie deschide joi ghişeele din Piramidă şi asigură activitatea de lucru cu publicul după programul luni – joi în intervalul 7:30 – 18:00 şi vineri, între orele 7:30 şi 15:30.
„În perioada 3.01.2019 – 14.01.2019, se va derula acțiunea de închidere/deschidere an fiscal 2018/2019, motiv pentru care, în această perioadă: activitatea de încasare va cuprinde doar taxele fără debit (exemplu: taxe timbru, avize şi autorizaţiilor de orice fel, amenzi de circulaţie și/sau parcare). Contribuabilii persoane fizice și juridice care doresc să achite obligații fiscale restante, datorate anterior anului current, vor putea să efectueze plata numai prin virament bancar sau mandat poștal. Declaraţiile fiscale privind clădirile şi terenurile tranzacționate vor fi preluate în Centrul de relații cu publicul, ghișeele 8 – 11 – persoane fizice, ghișeele 18 – 20 – persoane juridice, urmând a fi prelucrate în aplicația informatică după data de 15.01.2019”, transmite Municipalitatea printr-un comunicat de presă.
Vizarea fişelor de înmatriculare auto se va realiza sub rezerva depunerii declaraţiilor pentru stabilirea taxei auto însoţită de documentele primare aferente, se mai arată în comunicat.
Tranzacţiile de la finalul lui 2018
„Pentru a preîntâmpina aglomerația la ghișeele Primăriei vă informăm că tranzacțiile de vânzare cumpărare încheiate în luna decembrie 2018 se pot prezenta, în vederea înregistrării, în cursul lunii ianuarie 2019 și se vor opera cu data tranzacției (data vânzării/cumpărării), iar vânzătorul nu va mai datora impozit pentru bunul înstrăinat în anul următor. Pentru aceste tranzacții, prezentate până la 31.01.2019, nu se vor aplica sancțiuni privind depunerea cu întârziere a declarațiilor”, mai informează Primăria.
Din 15 ianuarie
Începând cu data de 15.01.2019, va fi reluată încasarea tuturor impozitelor şi taxelor datorate bugetului local, inclusiv impozitele pe clădiri, terenuri și autovehicule aferente anului 2019.
Plățile vor putea fi efectuate, „tradiţional”, la casieria din Centrul de relații cu publicul, ghișeele 5-7 și 21-27 dar şi la Poştă, conform programului fiecărei unităţi sau prin unităţile CEC. Sunt şi variante de plată online, pentru cei care doresc să evite statul la inevitabila coadă de început de an.
Există secțiunea de Plăţi Online de pe site-ul oradea.ro, se poate achita prin intermediul aplicației MobilePay (link Google Play).
De anul trecut, Primăria a redus bonificaţia pentru plata integrală a impozitului până la finalul primului semestru, de la 10 la 5%. A păstrat, însă, campania „Plăteste impozitul online şi câştigă o zi de distracţie la Aquapark Nymphaea”, menită să-i motiveze pe orădeni să plăteasca impozitul online.
Campania se adresează persoanelor fizice și juridice care, până în 31 martie își plătesc online integral impozitele pe clădiri, terenuri și auto datorate către bugetul local pentru anul în curs. În cadrul acestei campanii se acord ă premii săptămânale, constând fiecare în câte un bilet de familie pentru o zi la Aquapark Oradea. Conform regulamentului, premiile asigură accesul în Aquapark unei familii formate din doi adulţi şi doi copii cu vârsta sub 14 ani, pentru întreaga zi.
Citiți principiile noastre de moderare aici!