Alături de inspectorul general al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, Horea Abrudan, el a convocat miercuri, 14 august, o întâlnire de lucru pentru a identifica soluții de îmbunătățire a rezultatelor școlare la nivelul județului Bihor.
La ședință au participat directori de școli și primari din 10 unități administrativ-teritoriale din Bihor cu cele mai slabe rezultate rezultate la Evaluarea națională.
În deschiderea întâlnirii prefectul Țiplea a punctat cu cifre principalele problemele identificate la nivelul județului, în urma unei analize care a corelat activitatea unităților de învățământ cu rezultatele obținute de elevi în cadrul Evaluării naționale.
Note între 1 și 3
Astfel, prefectul a atras atenția asupra ratei de participare de doar 89,15% a elevilor bihoreni la Evaluarea națională, sub media națională de 95,3%, asupra ratei de promovabilitate scăzute, de 74,5%, la examenul de Evaluare Națională, precum și asupra diferențelor majore între media școlară obținută la finalul gimnaziului (note între 7-9) și rezultatele slabe din cadrul Evaluării naționale (note între 1-3).
„Situațiile menționate au fost identificate preponderent în cadrul comunităților sărace, precum și a celor rrome, în cazul cărora soluția trebuie să fie integrarea rapidă în societate”, a subliniat prefectul Țiplea.
Acesta a mai menționat faptul că Bihorul este singurul județ din țară în care există două instituții care vizează pregătirea cadrelor didactice, Casa Corpului Didactic și Centrul pentru Formarea Continuă în Limba Maghiară, existând toate premisele pentru a crește performanțele elevilor bihoreni. În acest sens a invitat pe cei prezenți să aducă în atenția Inspectoratului Școlar Județean Bihor soluții de îmbunătățire a performanțelor școlare la nivel local.
Inspectorul Școlar General Horea Abrudan a continuat cu o analiză punctuală a fiecărui UAT prezent, subliniind faptul că directorii unităților de învățământ au obligația morală și legală de a oferi un act educațional de calitate. Inspectorul Abrudan a precizat că va demara inspecții în teren, pentru a constata și remedia aceste deficiențe.
„Copiii sunt viitorul nostru și al acestui județ. Doresc soluții concrete și orientate spre rezultate imediate pentru a remedia această situație. Pierdem anual cca 1000 de copii din sistemul educațional, care nu înseamnă doar o dramă personală pentru familiile acestora, ci și pentru economia Bihorului. Trebuie să lucrăm împreună pentru a aduce județul în top și la acest capitol”, a propus prefectul Dumitru Țiplea.
Trimite articolul
XMotivul este că cei care conduc sistemul de învățământ sunt vai de capul lor ,sunt numiți acolo pe bază politica, nu-i interesează decât să facă bani pentru ei și familiile lor. Un sistem de caca,cică de învățământ….
Cât de ticăloși sunt politicienii.Aștia trăiesc pe alta planeta! Au identificat bine problema rromilor. Dar cate și câte alte situații sunt: una dintre ele o reprezintă dezintegrarea familiilor din cauze economice, părinți plecați la lucru în străinătate, minorii nu mai sunt supravegheați, sau cazul părinților care lucrează toată ziua și nu mai reușesc sa- i supravegheze. Politicienii ăștia încearcă să de-a vina pe educatori, o mizerie de scuza. Ar trebui sa nu mai fure, sa nu stea cu capul numai la parandaraturi! Județul nostru e pe locul 3 la numărul de rromi. Să meargă perfectul))) in colonii, sa le explice cat de importanta este educatia, sa își miște fundul acolo, in campania electorală. Nu educatorii sunt de vina că rromii și copiii din familiile dezorganizate nu vor să învețe . In plus, societatea actuală manelizata le oferă din păcate alte modele
Nu
-
ai maxima dreptate
-
Nu au nici un interes ca sa fie rromii educati in tara asta , pt la cat de multi sunt daca devin o comunitate educata , constienta si isi mai fac si un partid, vor ajunge majoritari in parlamentul Romaniei… si cum ar da asta prin UE ?