Noul președinte al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Claudiu Dolot, s-a aflat miercuri, 12 mai 2021, la Oradea, unde s-a întâlnit cu reprezentanții HoReCa din județ. Întâlnirea, organizată în sala de ședințe a Prefecturii Bihor, a avut loc în cadrul „Caravanei de consiliere și prevenție”, desfășurată la nivel național.
„Eu îmi doresc să schimbăm optica prin care este privită ANPC-ul. Cred că nu amenzile sunt scopul nostru principal. Cred că ar trebui să existe un respect reciproc și nu neapărat o teamă de instituțiile statului. Aș vrea să fim, pe lângă organ de control, organ de prevenție, de informare și de consiliere. La faptele majore, la faptele grave, toleranța este zero. Nu putem fi de acord cu acest mod de abordare care atentează la securitatea consumatorului. Și până la urmă toți suntem consumatori, indiferent de pozițiile pe care le ocupăm de-a lungul vieții”, a declarat în exclusivitate pentru Jurnal Bihorean și Bihon.ro, Claudiu Dolot.
[eadvert]
Tocmai acesta a fost și scopul lansării „Caravanei de consiliere și prevenție” în sectorul turistic. Caravana a fost pe litoral, pe Valea Prahovei și acum a venit rândul Bihorului. „Vrem să ne asigurăm că agenții economici din zona turistică sunt pregătiți și, în primul rând, vreau să le transmit să dea dovadă de maximă responsabilitate în ceea ce privește serviciile pe care ei le oferă consumatorilor”, a subliniat președintele ANPC.
Vocea HoReCa
Reprezentanții sectorului HoReCa din județ și-au spus păsurile în fața reprezentanților ANPC. Romeo Ionescu, managerul Hotelului Ramada Oradea, a precizat că deschiderea ANPC față de agenții economici este binevenită în condițiile în care instituția este privită ca un „bau-bau”. Acesta le-a sugerat reprezentanților ANPC să ofere pe site-ul instituției mai multe informații concrete pe înțelesul operatorilor economici.
„Un agent economic nu are cum să cunoască toată legislația din punct de vedere al protecției consumatorilor. De exemplu, dacă vrei să deschizi un restaurant, ce trebuie să faci. Cred că informațiile acestea, detaliate, ar fi în folosul operatorilor economici”, a subliniat managerul Ramada.
Romeo Ionescu a mai întrebat unde se termină atribuțiile ANPC și unde încep cele ale Autorității Naționale Sanitar Veterinare pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA).
Dumitru Fechete, managerul Complexului President din Băile Felix a ridicat o problemă cu care se confruntă majoritatea hotelierilor din România: reclamațiile abuzive ale consumatorilor pentru a beneficia de reduceri la plata serviciilor.
„Este normal să fim sancționați atunci când greșim, dar ar fi normal să fie sancționați și cei care fac reclamații abuzive. Din păcate, numărul acestora este tot mai mare. Cred că ar trebui să se găsească o bază legală prin care să se descurajeze folosirea acestui drept în mod abuziv, ca o metodă de șantaj: «Fă-mi reducerea aceasta, dacă nu, sun la Protecția Consumatorilor!». Ar trebui găsită o metodă legală prin care să fie stopat acest fenomen”, a subliniat Dumitru Fechete.
„Știm că sunt reclamagii de profesie, care doar cu asta se ocupă. Nu au altă activitate. Ne vom gândi la o variantă, să o punem pe un act legislativ”, a răspuns Claudiu Dolot.
Dan Vățean, managerul Complexului Perla din Băile 1 Mai este nemulțumit că auditarea societăților din turism este făcută doar de către o singură firmă din Brăila.
„Sunteți primele autorități care stați de vorbă cu noi. La DSP nu te bagă nimeni în seamă, dacă nu cunoști. La ANAF, la fel. Noi nu avem voie să prestăm. Ce aberație, să nu mă lase pe mine cu un bazin interior de tratament, în condițiile în care fac clorinare. La mare este altfel? Vă rog să transmiteți la Ministerul Economiei că mergem în cap”, a transmis managerul din Băile 1 Mai.
Liviu Ciobanu, administratorul Complexului Padiș din Băile Felix, a ținut să-l felicite pe președintele ANPC pentru inițiativă, precizând că are o relație profesională foarte bună cu Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor Bihor.
Una peste alta, toți cei prezenți au considerat că întâlnirea a fost de bun augur și inițiativa ANPC ar trebui urmată și de alte instituții considerate „bau-bau”, gen ANAF și Inspecția Muncii.
Trimite articolul
Xam observat o afluenta la aceasta sedinta, noroc cu jamdarmii! doar inteligenti care nu fac distinctie intre Ministerul Economiei si o structura a Ministerului de Finante (ANAF). domnul de la ABA turism are novoie de consultanta dar cand a tepuit statul cu vreo 1,5 milioane de euro a stiu cum sa o faca. printul Felixului nu are nevoie de sugestii/indrumari de la itm ca oricum face camatariie cu angajati care parasesc locul de munca!
Veniti sa luati pulsul de la trabucu aia mare de piele…cat mai carand.
HoReCa nebunilor.