Piesa lui Sofocle, „Antigona”, pusă în scenă de Teatrul Csokonai din Debrecen, face parte din stagiunea Teatrului Szigligeti Oradea prin schimb de abonament cu teatrul respectiv. Premiera va avea loc în data de 11 aprilie, vineri, de la ora 19.00 şi se adresează posesorilor de abonamente Szigligeti. Spectatorii cu abonamentul Papp Magda pot urmări piesa în data de 12 aprilie, sâmbătă, de la ora 17.00. Piesa a fost regizată de orădeanca Anca Bradu, cea care a mai colaborat cu Teatrul Szigligeti la piesele „Kasimir și Karoline” și „Cafenea”. De asemenea, din distribuție fac parte și doi dintre actorii teatrului nostru: Kardos M. Róbert și Pál Hunor. Spectacolul este supratitrat în limba română.
Purcărete, modelul Ancăi
În România, momentul de maximă vizibilitate profesională l-a avut în anul 2001, când a câştigat premiul UNITER pentru spectacolul „Deşteptarea primăverii”, realizat la Târgu Mureş. A înscris spectacole în repertorii teatrale din Ungaria, Finlanda şi Serbia, precum „Istoria comunismului povestită pentru bolnavii mintal” de Matei Vişniec şi „Mizantropul” de Moličre la Teatrul Maghiar din Novi Sad, sau „Hamlet. Intolerable” după Shakespeare la Teatrul din Vesprem – spectacol care a avut 30 de reprezentaţii în festivalul de la Avignon.
„Am fost mereu interesată de două direcţii majore: reconsiderarea textului clasic, re-citirea acestuia într-un limbaj scenic modern, pe de-o parte, şi atenţia deosebită acordată teatrului expresionist… Sunt de părere că textul clasic este depozitarul celor mai actuale idei şi mesaje, numai că adeseori este copleşit de praful care se aşază peste o traducere nefericită, peste o interpretare inedită, chiar în imagistica unui spectacol. Dar cred că sub praful acesta stau cele mai actuale şi mai consistente texte, în măsura în care ele vorbesc despre problemele esenţiale ale omului de oriunde şi de oricând. Unul din modelele mele esenţiale este regizorul Silviu Purcărete, care a făcut o revoluţie estetică teatrală în România, pornind de la tragedia antică – „Fedra”, „Orestia”, „Titus Andronicus” – într-un limbaj teatral de avangardă, demonstrând că actualitatea cea mai ferventă se află de fapt în clasici”, mărturisea Anca Bradu într-un interviu acordat Art Act Magazine.
Citiți principiile noastre de moderare aici!