HiSki este singura companie de pe piață care s-ar califica la licitația organizată de Consiliul Județean Bihor și Primăria Oradea, pentru a opera zboruri de pe Aeroportul Oradea, potrivit unei analize publicate de boardingpass.ro.
„Analizând cerințele licitației și companiile aeriene românești, dintre cele 17 companii aeriene active în țara noastră s-ar califica la această licitație doar compania aeriană HiSki. Compania aeriană de stat nu se califică din cauza faptului că are doar patru avioane care au o capacitate de transport de peste 140 de locuri”, a scris BoardingPass.
Sursa citată precizează însă că mai multe companii străine care operează zboruri și în România s-ar califica la licitație. Este vorba de: airBaltic, Norwegian, Air France, KLM, Swiss, Lufthansa, Austrian Airlines, Turkish Airlines, LOT Polish Airlines. „Iar dintre acestea, ar putea fi interesate de astfel de operațiuni doar airBaltic, compania având baze operaționale în Tampere (Finlanda) și Gran Canaria (Spania), și, eventual, Norwegian și LOT Polish Airlines”, a mai scris BoardingPass.
Licitație de 3 milioane de euro
Primarul Florin Birta a anunțat, în octombrie, organizarea unei licitații pentru cumpărarea de zboruri către Londra și București, contra a 3 milioane de euro, pe o perioadă de maxim 5 ani. Caietul de sarcini al asocierii a trecut de Consiliul local Oradea și de Consiliul Județean Bihor cu votul majorității PNL și cu critici din partea opoziției PSD.
În contul subvenției de 3 milioane de euro, acordată pe o perioadă de maxim 5 ani, PMO și CJ Bihor vor cinci zboruri săptămânale pe Oradea – București, cu o capacitate cuprinsă între 36.400 și 140 000 de locuri pe an respectiv trei zboruri săptămânale spre Londra, între 21800 și 100000 pasageri pe an.
[eadvert]
În plus, compania selectată poate folosi Aeroportul Oradea pentru diverse curse charter.
Conform planului, „partenerul selectat” trebuie să pună la dispoziția asocierii flota necesară, know-how-ul pentru lansarea și operarea zborurilor, personalul adecvat, licențele, autorizațiile, vânzarea biletelor, administrarea websiteului plus că s-ar ocupa de marketing și publicitatea lansării și operării curselor.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor e 29 noiembrie. Potrivit caietului de sarcini, compania trebuie să aibă o cifră de afaceri de minim 50 milioane euro pe an, să aibă experiență relevantă de cel puțin 3 ani, să fi zburat constant curse de linie și charter în ultimii 2 ani, să aibă minim 5 aeronave jet în proprietate sau în chirie, cu capacitate de minim 140 de locuri și să poată pune la dispoziția proiectului de la Oradea, în regim de exclusivitate, o aeronavă.
Termenul limită pentru solicitarea clarificărilor din partea operatorilor economici interesați este 10 noiembrie, urmând ca până pe 17 noiembrie, Air Oradea să transmită răspunsurile la aceste solicitări.
Bihorul, între „cele mai bogate județe”
În ciuda eșecurilor anterioare de a lansa la aer Aeroportul Oradea, cauzate mai ales de slaba încărcare pe cursele aeriene care a descurajat operatorii, inițiatorii continuă să insiste că în Bihor există un bazin consistent de clienți interesați.
„Analiza datelor de trafic istorice pe pasagerii dintr-un areal de 35 km în jurul Oradiei arată că peste 60% dintre ei aleg Budapesta sau Debrecen”, se arată în studiul oferit de executivul local aleșilor. „S-a ajuns la concluzia că există un potențial substanțial de pasageri care ar putea fi deservit de zboruri de pe Aeroportul Internațional Oradea”, mai zice studiul, care observă că aeroportul e utilizat acum „sub potențialul existent în prezent, deși este situat într-unul dintre cele mai bogate județe din România”.
Compania Air Oradea are un capital social de 15 milioane lei, bani vărsați de Primăria Oradea și CJ Bihor, și e deținută în proporție de 60% de oraș, diferența e a CJ.
Trimite articolul
XJudeț bogat dar polarizat. Nu prea ajuta la ritmicitatea curselor. Sunt parlamentarii, câțiva oameni de afaceri și sezonier turiștii care vor renunța (poate) la Debrecen.
Oi fi tu ilie et co. bogat, ca doar ti-ai autoacordat sporuri de performanta (la tocat banii altora) dar asta nu inseamna ca omul de rand e bogat. Ati avut voi grija de asta.
-
Tu ai dreptate! Problema îi că pe “gălbejiți” îi doare fix “la pedală”, de cetățeni.În frunte cu “domn’ col” IGB. Or învățat de la ” unchiu” Iliescu, că doară pe creme lui s-or format toți!
Tesan, BMV, pentru comuna Oradea e de ajuns autobusele
Nu fiti rai, daca pot zbura din Oradea catre Londra, clar ca nu mai merg la Debrecen.
Doar sa fie, vad ca nu e usor
-
Zbori tu saptamanal sa fie rentabil? Cati crezi ca o fac regulat si multi sa fie rentabil?
-
daca zboara el saptamanal atunci va fi rentabil? pariu ca tu nici la vot nu te duci ca esti degeaba
-
Ce legatura are votul bai sandule2100? Tu ramai la dat limbi
-
-
Judetul Bihor bogat? Lasa ca vor zbura liberalii lui Bolojan care fac si in prezent zece excursii pe an in scop de recreere.
Am ajuns să cumpărăm curse din bani publici.
Unde mai pui și banii alocați anual pentru funcționarea aeroportului. Tragi linie și spui, asta da management.
Felicitări, va votam și la anul viitor.
O sa-si incaseze si astia subventia si dupa o sa dispara ca magarul in ceata ca si Ryanair 🙁
De ce nu se face un studiu, cu principalele 10 curse spre care zboară orădenii și cei din județele învecinate (egal că zboară din România sau Budapesta / Debrecen spre aceste destinații), și astfel să se aleagă destinațiile zborurilor din Oradea?
De exemplu, Billund Danemarca a avut zboruri la Cluj, și de mai multe luni sunt anulate. Ar fi de mare necesitate ca vestul României să aibe zboruri spre Billund, Danemarca.
Deci fiecare oradean da 15€ ca sa aibă unii avionul la scară.
-
Sa dea, pentru dezvoltare sa vina turistii sa ne laude
Campanie Electorală
Asta in timp de subventiile la transportul in comun sau caldura sunt la minime istorice, avantaje de care beneficiaza direct o masa mult mai mare. Nu mai pun ca nu ne-a intrebat nimeni de oportunitatea acestei subventii din bani publici de care beneficiaza o masa mult mai mica. Inteleg setea de imagine, incapatanarea, dar bataia de joc la adresa cetateanului trebuie sa inceteze!
Niste zboruri iosia – velenta, cu frecventa de 1 pe luna cred ca ar fi rentabil si eficient. CUm ii place lui ilie. Scump si fara rost.