Fiscul recomandă contribuabililor să reducă la minim interacțiunea directă cu personalul de la ghișee. „În contextul răspândirii infecției cu coronavirus, reamintim contribuabililor că obligațiile fiscale declarative și de informare, se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanță”, se precizează în comunicatul semnat de Ioan Mihaiu, şeful Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice (AJFP) Bihor.
Recomandări
Astfel pentru depunerea declarațiilor fiscale este disponibil serviciul electronic: Spațiul Privat Virtual. Pentru înrolarea în SPV se poate accesa tutorialul video de înregistrare și accesarea următorului link: https://www.anaf.ro. Declaraţiile fiscale pot fi depuse online şi pe portalul www.e-guvernare.ro utilizând certificate digitale calificate.
Formularele/declarațiile fiscale, care nu se pot transmite pentru moment electronic, pot fi transmise de către contribuabili prin serviciile poștale sau de curierat. Datele de contact ale unităților fiscale sunt disponibile la link: https://static.anaf.ro/static. Informații generale în domeniul fiscal și tehnologia informației se pot obține prin apelarea Call-Center, la numărul de telefon:031.403.91.60.
Informații în scris pot fi obținute prin intermediul formularului de contact disponibil pe site-ul ANAF. Acest formular poate fi găsit tot pe site-ul www:anaf.ro.
„Formularul de contact trimis și anexele, sunt remise electronic către organul fiscal la care CNP-ul sau CUI/CIF este activ, în funcție de datele de identificare pe care le-ați trecut în antetul formularului. În cazul în care problematica fiscală nu intră în competența structurii de asistență pentru contribuabili a administrației fiscale, ea va fi transferată, în regim de urgență, serviciului de specialitate care are atribuții de serviciu în domeniu”, a precizat Ioan Mihaiu.
Trimite articolul
XANAF să spună de ce nu se pot plati online taxele