La peste 145 de mii de lei se ridică amenzile aplicate de Protecţia Consumatorilor Bihor în domeniul alimentaţiei publice în decurs de o lună „Având în vedere evenimentele care au avut loc în ultima perioadă, la nivel naţional, în perioada 09.03 – 08.04.2016, comisarii CJPC Bihor au desfăşurat o acţiune de verificare a modului în care se respectă prevederile legale în unităţile de alimentaţie publică (restaurante, unităţi fast – food, terase, rotiserii, braserii, cofetării, etc), unităţi de învăţământ – şcoli, grădiniţe, cantine, chioşcuri în incinta unităţilor de învăţământ etc.”, ne-a informat Giani Bura, comisarul şef adjunct al Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Bihor. În timpul acţiunilor tematice de control au fost verificaţi 63 operatori economici, fiind întocmite 50 procese verbale de constatare a contravenţiei prin care au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 145.250 de lei.
Abateri
Principalele abateri constatate au fost: lipsa elementelor de identificare şi caracterizare pentru materiile prime utilizate în cadrul activităţii de prestări servicii; utilizarea mijloacelor de măsurare care aveau verificarea metrologică expirată; lipsa monitorizării temperaturilor din spaţiile frigorifice de păstrare ale produselor; lipsa din lista de meniu a gramajului preparatelor şi porţiilor de mâncare; lipsa informaţiilor privind ingredientele cu efect alergen. De asemenea, unele unităţi nu aveau informaţii complete cu privire la preţul de vânzare al produselor preambalate, atât cel aferent cantităţii nete preambalate cât şi cel raportat la unitatea de măsură.
Sfaturi pentru consumatori
CJPC Bihor îi sfătuieşte pe consumatori să refuze produsele alimentare care prezintă modificări ale aspectului, culorii, consistenţei, gustului, mirosului care nu sunt proprii produsului respectiv, precum şi produsele alimentare care prezintă aspect necorespunzător. Trebuie refuzate şi produsele alimentare care prezintă urme de mucegai, exceptându-le pe acelea la care se utilizează mucegaiurile prin procedee tehnologice autorizate. În cazul în care consumatorul suferă de alergie la un component alimentar, nu trebuie să ezite să solicite personalului de servire informaţii referitoare la aceste ingrediente. „Consumatorii trebuie să solicite şi să păstreze bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doresc să reclame calitatea ori siguranţa unui produs sau serviciu”, îi sfătuieşte Giani Bura pe consumatorii bihoreni.
De asemenea, trebuie evitate unităţile de alimentaţie publică neautorizate.
Eventualele reclamatii, cu toate documentele doveditoare, pot fi adresate la CJPC Bihor, Oradea, str. Sucevei, nr.4/A; telefon/fax: 0259.431.817, sau pe site-ul www.anpc.gov.ro prin completarea formularului de reclamaţie online.
CJPC Bihor vine în întâmpinarea operatorilor economici, mai ales a celor care se afla la începutul activităţii, precum şi a micilor producători, persoane fizice autorizate, mici meseriaşi, oferindu-le consiliere la cerere, gratui. În acest sens este necesară doar depunerea unei solicitări scrise la CJPC Bihor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!