Peste 3.600 de acţiuni de control au desfăşurat comisarii de la Protecţia Consumatorilor Bihor în cursul anului 2015, pentru creşterea gradului de protejare a populaţiei. „Acţiunile de control au cuprins domeniul produselor alimentare, al produselor nealimentare cât şi sfera atât de largă a serviciilor destinate populaţiei”, a precizat Giani Bura, comisarul şef adjunct al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Bihor.
Controale şi amenzi
Din numărul total al acţiunilor de control, 2.505 au fost procese verbale de constatare a contravenţiei, 1.029 de procese verbale de constatare, 63 de procese verbale de prelevare şi şapte procese verbale de distrugere. „În urma abaterilor constatate au fost întocmite 2.505 procese verbale de constatare a contraventiei, prin 1.578 dintre acestea fiind aplicate amenzi contravenţionale în valoare totală de 6.112.450 de lei”, a exemplificat şeful CJPC Bihor.
Persoanele juridice din Bihor au fost amendate în 2015 cu peste 4,5 milioane de lei, persoanele fizice cu peste 1,42 de milioane de lei, iar operatorii economici cu alte forme de organizare, cu peste 111 mii de lei.
Cea mai mare parte a proceselor verbale de constatare a contravenţiei au fost întocmite pentru produse şi servicii nealimentare neconforme (1.376), alte 1.121 pentru produse şi servicii alimentare şi opt pentru servicii financiare.
Pentru a verifica în laborator parametrii de calitate şi conformitate cu normele şi standardele în vigoare ai anumitor produse, au fost întocmite 63 procese verbale de prelevare prin care s-au prelevat 67 de produse pentru care au existat suspiciuni de neconformitate.
În anul 2015 au fost înregistrate spre soluţionare 1.219 reclamaţii, astfel: 149 produse şi servicii alimentare; 978 produse şi servicii nealimentare şi 92 produse şi servicii financiare. „Toate reclamaţiile au fost închise şi soluţionate în termenul legal”, a subliniat Giani Bura. Valoarea reparaţiilor, a produselor înlocuite sau a contravalorii restituite către consumatori în urma soluţionării favorabile a reclamaţiilor s-a ridicat la 145.031 de lei.
Obiective
Pentru 2016 CJPC Bihor îşi propune întărirea rolului şi răspunderii privind realizarea unui înalt nivel de protecţie a consumatorilor pentru protejarea vieţii, sănătăţii, securităţii sau intereselor economice ale consumatorilor. În acest sens se va îmbunătăţi activitatea de preluare şi soluţionare a reclamaţiilor şi sesizărilor primite de la consumatori. Se vor efectua analize a activităţii desfăşurate de CJPC Bihor pentru identificarea părţilor bune respectiv a aspectelor mai puţin bune din activitate şi stabilirea modalităţilor de înlăturare a acestora din urmă. Un obiectiv propus ed instituţie este elaborarea unor programe de instruire, perfecţionare şi verificare a personalului de specialitate.
„Un alt obiectiv este creşterea în continuare a numărului de acţiuni de consiliere a operatorilor economici în cadru organizat, deoarece acţiuni de consiliere individuală se realizează la fiecare acţiune de control. Din experienţa anilor trecuţi am înţeles că acţiunile în cadru organizat au o dinamică aparte, se instalează un dialog benefic ambelor părţi implicate – operatori economici, respectiv CJPC Bihor şi, indirect, consumatorii bihoreni”, conchide şeful CJPC Bihor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!