Alveolele de reducere a vitezei au menirea de a preveni accidentele rutiere, nu de a provoca tragedii precum cea produsă miercuri la ieşirea din Tarcea, pe DN 19. Aceasta doar dacă alveolele sunt proiectate logic. Oricine a circulat în Ungaria a putut observa că există alveole de reducere a vitezei, însă doar pentru banda de intrare în localitate, nu şi la ieşirea din ea. Însă DN 19 este singurul drum european care traversează Bihorul şi care are alveole care curbează şi banda de ieşire din localitate, obligându-te să frânezi când, de fapt, legislaţia rutieră îţi permite să creşti viteza.
Ca atare, am cerut părerea şefului Serviciului Poliţiei Rutiere (SPR) Bihor, care a fost prezent la investigarea condiţiilor de producere a accidentului de la Tarcea.
„Pentru orice reabilitare a unui drum european care traversează mai multe judeţe, lucrarea se proiectează, se aprobă şi se plăteşte de către CNADNR. Ministrul Anca Boagiu şi subalternii dânsei girează aceste lucrări. SPR Bihor a trimis sesizări la CNADNR privind faptul că alveolele de pe DN 19 ar trebui să oblige să reducă viteza doar şoferii care intră în localităţi. Dar vedeţi şi dvs. Ne bucurăm că măcar pe DN 79 Oradea – Arad nu ne mai confruntăm cu asemenea probleme”, ne-a declarat comisarul şef Dorin Sava.
Aceasta în condiţiile în care SPR Bihor face eforturi crescute, în ultimii ani, pentru reducerea numărilui de accidente, în general, dar şi a celor de tranzit.
Reamintim că accidentul de miercuri s-a produs în urma acroşării alveolei de la ieşirea din Tarcea spre Valea lui Mihai. Evenimentul rutier s-a soldat cu decesul unui tânăr de 28 de ani şi intrarea în comă a încă unui bărbat. Ceilalţi nouă pasageri au scăpat cu diverse fracturi şi contuzii.
Reamintim că şi pe 6 ianuarie, un şofer sătmărean în vârstă de 40 de ani şi-a pierdut viaţa după ce s-a răsturnat cu dubiţa, în afara localităţii Tarcea.
Mai putem nota că şi pe Centura Oradiei (zona străzii Ogorului) s-au produs mai multe accidente pe fondul acroşării alveolelor neiluminate noaptea. Doar că alveolele de pe Centură au rolul de încadrare pentru virajele spre alte străzi.
Citiți principiile noastre de moderare aici!