Proiectul său, eOradea (Experience Oradea), a luat naștere în 2022, după ce a obținut un an mai devreme o finanțare prin Bursa Talentelor. Proiectul își propune să continue inovarea turismului local, să reducă distanța dintre informație și turist prin soluții digitale smart de e-tourism, să formeze noi specialiști tineri în domeniu și să crească numărul și diversitatea evenimentelor turistice din Oradea.
Tur ghidat digital, city booklet, call center și evenimente turistice în Oradea. Sunt propunerile cu care tânărul a cucerit juriul și sponsorii. Proiectul este implementat de Asociația Renew Carpathia și a fost finanțat prin programul Bursa Talentelor al Fundației Comunitare Oradea. Experience Oradea (eOradea) se va lansa în vara acestui an, în luna iunie, anunță Alex Cristian Trandafir, General Manager – Practical Vision, Executive Director – Renew Carpathia.
Oradea Digital City Tour
„Deoarece lumea preferă tot mai mult experiențele digitale, am decis să creăm un tur ghidat digital cu cele mai importante obiective turistice din Oradea. Astfel, pe platforma proiectului – eoradea.com, va exista o hartă cu aceste obiective, hartă care te va putea localiza. Utilizatorii vor putea opta să participe la tur în ordinea stabilită a obiectivelor, selectând opțiunea Tour, sau vor putea selecta opțiunea de Explore, ce le va permite vizitarea obiectivelor în ordinea dorită, personalizându-și turul”, explică Alex Trandafir.
Informațiile despre obiective vor fi prezentate informal, printr-un videoclip scurt, pe înțelesul tuturor. Turul va cuprinde 8 locații și 10 astfel de obiective, de la Piața Unirii cu Palatul Vulturul Negru și Biserica cu Lună, până la Casa Darvas La-Roche și Cetate. Va fi disponibil în limbile română, engleză și maghiară.
Oradea Digital City Booklet
În proiect este prevăzută și realizarea unui booklet digital destinat turiștilor, care va centraliza toate informațiile turistice din oraș, redirecționdându-i spre platformele de specialitate, în funcție de nevoia lor – Oradea Heritage, Visit Oradea, OTL, muzee. „Bookletul este astfel menit să eficientizeze gradul de accesibilitate al turistului la informații.
Acesta va fi disponibil online și va putea fi promovat de către operatorii turistici locali prin mini-suporturi QR. Va fi de asemenea disponibil în română, engleză și maghiară “, spune Alex Trandafir.
În cadrul aceluiași proiect, 5 tineri cu vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani vor participa la un curs de „livrare a experienței turistice”, adică de pregătire pentru a deveni ghizi de turism. „Astfel, tinerii vor participa la ateliere practice și vor susține pe parcursul verii tururi ghidate și alte evenimente tematice gratuite, pentru vizitatori și orădeni. La finalul verii, cu ajutorul unei agenții partenere de formare profesională, tinerii vor lua parte la un curs oficial de atestare, pentru a putea obține un atestat de «agent de turism – ghid» și pentru a putea profesa mai departe.
O altă inițiativă ce sperăm că urmează a fi pusă în practică în acest an este formarea unui centru de informare turistică remote, digital. Acesta va funcționa cu ajutorul voluntarilor orădeni, care vor răspunde zilnic întrebărilor vizitatorilor, atât la telefon, cât și online, printr-o platformă online de tip chat”, explică Alex Trandafir.
Operatorii turistici locali dornici să se implice în proiect sunt invitați să se alăture ca parteneri.
„Suntem de asemenea în căutare de voluntari pentru evenimente, marketing, call-center/chat. Pentru ambele variante, îi invităm pe cei care doresc să ia legătura cu noi pe platforma proiectului – eoradea.com =“, e mesajul lui Alex Trandafir.
Sponsorii care au făcut posibilă realizarea proiectului sunt: Madrugada Group, Gole Oradea, Blackboard, Celestica, Communications Media, Decitex RO, Sema Express, Vernicolor, Plexus și Nidec.
Partenerii instituționali curenți sunt: Primăria Oradea, Visit Oradea (Asociația pentruPromovarea Turismului din Oradea și Regiune) și Oradea Heritage (Fundaţia de Protejarea a Monumentelor Istorice din Judeţul Bihor).
Trimite articolul
Xse ignoră sistematic promovarea orașului în limba germană, oficială timp de 150 de ani în Oradea…