Există o vorbă din bătrâni: „Țara arde, iar babele se piaptănă”. Proverbul se potrivește în speța Aeroportului Oradea, rămas fără curse externe, dar și subiect politic. Și extrem de probabil, viitor subiect de campanie electorală, între PSD și UDMR, pe de o parte și PNL, de cealaltă parte.
Săptămâna trecută, consilierii județeni au aprobat prelungirea cu două luni a mandatului Consiliului de Administrație provizoriu de la Aeroport. Unul condus de Gheorghe Răcaru, fost director general la Tarom și Blue Air. Răcaru, ca și ceilalți membri în CA, au fost propuși de PNL și votați și de celelalte partide, în toamna lui 2019. Acum, Ioan Mang (PSD) încearcă să arunce pisica din nou în curtea liberalilor, după ce aceștia subliniaseră lipsa de soluții pentru Aeroport, dovedită de conducerea județeană UDMR-PSD.
Președintele Pásztor a intervenit în ultima ședință de plen, pentru a opri învinuirile reciproce pe care Ioan Mang (PSD) și Călin Gal (PNL) și le aduceau, pe acest subiect. Pásztor a informat că deocamdată, până să se găsească zboruri, CJ Bihor și Primăria Oradea scriu un proiect pentru dezvoltarea infrastructurii aeroportuare, la Oradea.
„Suma totală este de 30 de milioane de euro și deocamdată nu a accesat nimeni, niciun aeroport din această țară. Nu ne gândim să accesăm suma maximă, însă ne-am dori să atragem 20 de milioane de euro”, ne-a declarat Pásztor.
Vicepreședintele Traian Bodea a arătat că este vorba despre un proiect ce ar fi finanțat prin P.O. – Infrastructură Mare și care trebuie depus până la finalul acestui an.
„Ne dorim construirea unui gard inteligent cu senzori, care să înlocuiască gardul actual. Un drum de incintă perimetral pe interiorul gardului, pentru utilitate de trafic intern și pază. De asemenea, ar fi nevoie de prelungirea pistelor, înspre Nojorid. Apoi, renovarea și reabilitarea turnului de control, precum și alte echipamente necesare Aeroportului”, informează Bodea.
În fapt, ideea atragerii de fonduri europene pentru infrastructura aeroportuară a mai fost vehiculată de fostul director al Aeroportului, Gheorghe Pașc, cu ani în urmă.
Au schimbat interimarul!
Deocamdată însă, s-a schimbat șeful interimar la Aeroport. Fostul director Dan Bălăcel a fost înlocuit de Claudia Băran, după ce Bălăcel nu a mai dorit prelungirea mandatului său de director adjunct, informează Traian Bodea. Băran devine manager interimar după ce anterior fusese director economic. Același Bodea crede că găsirea unui nou management la Aeroport ar trebui să cadă în sarcina viitorului președinte de la Consiliul Județean.
„Suntem deja în luna martie și cred că ar fi bine ca acela care va deveni președintele CJ să își asume noul management de la Aeroport”, afirmă Bodea.
Bodea: Întrebați-i pe liberali!
Deocamdată, nu se întrezăresc curse, iar Bodea nu vrea să răspundă la acest tip de întrebări. „Consiliul de Administrație propus de PNL răspunde de Aeroport. Să fie întrebați cei care i-au numit. Cei de la PNL au adus un Consiliu de Administrare care conduce Aeroportul din Oradea. O discuție ar fi binevenită cu dl Bolojan și cu PNL. Eu am votat propunerea lor la Aeroport. Nu au fost propuși de mine”, afirmă vicele de la Județ. Acesta nu este de acord cu afirmațiile omologului pesedist Mang, cum că Oradea și Bihorul nu au capacitatea economică de a susține zboruri externe.
„Ryanair a avut problemele sale, de aceea s-a retras. Dar Oradea și Bihorul au potențial pentru curse externe. Însă deocamdată nu se găsesc operatori. Varianta vehiculată de unii, privind închirierea unei aeronave, cost pe care să-l suporte CJ și Primăria, presupune un circuit lung pentru obținerea de avize. Cred că în continuare că soluția este aceea de a insista atât cât trebuie la operatorii aerieni existenți. Ar trebui găsite soluții atractive pentru a-i aduce aici”, își expune Bodea teoria.
Practic, rămâne de văzut cine-și va asuma decizii și acțiuni, deoarece, deocamdată asistăm la un joc de pasare a “cartofului fierbinte” între combatanții politici.
Trimite articolul
X30 mil euro ptr un gard,un drum si spoiala pe turnul de control.pai daca tot sunt undeva banii acestia nu mai bine faceti un aeruport nou undeva departe de oras si zona locuita,ptr ca in caz ca vor exista vreodata curse mai dese si diverse ,a nu se crea discomfort cetatenilor
-
Daca te uiti prin oras de zece ani incoace,ti se pare ca sunt cumva interesati de discomfortul cetatenilor sau de ,,rezultatele lucrarilor,,!!!!….macar se face ceva!?…mai rau si nu fie !?…eventual mutati-va in Teleorman !?Apropo,momentan consiliul de administratie PNL ce face ???…sau acum nu mai sunt urgente zborurile ?este cald in scaune baieti,eventual o parere/propunere de la sefu Bolojan ?!
-
Părerea de Bolojan ? Părerea lui e una singură: demolarea aeroportului ! 🙂
-
Consilierii de la aeroport trebuie să aducă/ producă proiecte în favoarea mafioților din PNL transformați în mari oameni de afaceri.
La vecini incep sa se inchida curse cea de Milano sa dus din martie definitiv,si se pare ca vor mai fi altele asa ca acuma ar trebui insistat
poi da , trebuie sa dai de lucru firmelor “prietene” ale primariei, daca zboruri tot nu au rezolvat nici ei macar sa cheltuie niste bani !