Prima parte din bugetarea participativă din acest an a tras linie sub 91 de proiecte. Recolta de idei adunată de Primărie de la orădeni este mult mai slabă faţă de cea din anul anterior. Edilii se arată, totuşi, optimişti şi presupun că proiectele depuse anul acesta sunt de o calitate mai bună.
„Față de anul trecut, când am avut 199 de proiecte, din care s-au validat 42, anul acesta, chiar dacă avem un număr mai mic de proiecte depuse, numărul celor validate va fi mai mare, pentru că oamenii au înțeles care este scopul acestui program, au înțeles care sunt domeniile și condițiile de eligibilitate, depunând proiecte mult mai bune”, apreciază directorul economic al Primăriei, Eduard Florea.
Votare
După etapa verificării proiectelor, de ieri s-a început etapa votării online, care se va închiea în 20 ianuarie 2019. „Astfel, toți cei care au depus proiecte sunt invitați să și le promoveze prin rețelele de socializare sau prin alte mijloace. Votarea se face prin accesarea platformei de pe site-ul oradea.ro sau accesând direct activ.oradea.ro și apoi prin autentificare sau prin logare cu contul de facebook. Cei care vor vota sunt rugați să analizeze foarte bine proiectele dintr-o categorie, deoarece conform regulamentului pot vota un singur proiect pentru un domeniu”, transmite Municipalitatea printr-un comunicat de presă.
Va urma
După votul online, care va conta în proporţie de 50% în alegerea proiectului ca finanţabil, va urma votul cu urnă, în cadrul unor dezbateri publice la nivel de cartiere. Acest vot va avea aceeaşi greutate, de 50% din decizia finală.
„Selecția finală a proiectelor se va realiza după dezbaterea în cadrul întâlnirilor publice cu cetățenii din cartierele orașului. În cadrul întâlnirilor organizate la nivelul cartierelor și al companiilor din oraș se vor prezenta proiectele declarate eligibile, ocazie cu care participanții la întâlnirile publice își vor putea exprima prin vot direct opțiunea proprie. Proiectele care obțin cel mai mare punctaj în urma votului on-line și a dezbaterii publice urmează să fie cuprinse în bugetul Primăriei Municipiului Oradea pentru anul 2019”, mai transmit organizatorii.
În lucru
Dintre iniţiativele validate anul trecut, cea mai avansată este cea depusă de Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu”. „Investind în educație, investim în viitorul copiilor noștri – proiect-pilot” care urmărea dotarea sălilor de clasă din Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu” cu tehnică inovativă în domeniul învățământului: un sistem informatic centralizat, table interactive, laptopuri, multifuncționale, sistem audio. „E semnat contractul, livrarea se va face până în 31 decembrie. A fost un proiect simplu, fiind vorba de o simplă achiziţie de tehnică”, spune Florea.
Pentru parcul tematic propus pentru amenajare în curtea Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu” s-a selectat un proiectant, iar pentru „piramida” de la Liceul „Lucian Blaga” s-au operat modificări de calendar: sala de socializare urma să se construiască peste curtea sub care există mai multe reţele, între care unele care trebuie înlocuite. Abia după intervenţia la acestea se va trece la realizarea piramidei.
Aceeaşi problemă, cu necesitatea reabilitării reţelelor, este şi în cazul proiectului de amenajare a Pieţei Tineretului, din Velenţa.
Celelalte proiecte sunt în diverse stadii, majoritatea incipiente. Directorul economic spune că sunt mai multe iniţiative depuse de specialişti, arhitecţi sau ingineri, care s-au angajat să se implice mai temeinic în punerea în operă a ideilor.
Spre exemplu, pentru pista velo din Silvaş şi pentru amenajarea aleii din faţa Zoo, iniţiatorii, specialişti fiind, urmează să contribuie cu o parte din documentaţia tehnică necesară.
Parcul pentru copii cu dizabilităţi, propus în Ioşia, va intra la pachet cu reabilitarea ştrandului Ioşia, lucrarea urmând să fie pusă în bugetul Administraţiei Domeniului Public.
Citiți principiile noastre de moderare aici!