„Observăm incapacitatea administraţiei locale de a asigura un confort minim orădenilor. Aşa a fost şi anii trecuţi, o dată cu venirea perioadei reci”, constată Dorin Corcheş, şef ALDE Oradea.
Acesta vede probleme cu termoficarea şi după cei 17 kilometri de magistrale vor fi reabilitaţi. „Rămâne de văzut ce se întâmplă cu ceilalţi 10 kilometri de magistrare care nu se schimbă”, afirmă Corcheş. Secretarul general ALDE Bihor, Octavian Bara, contestă, de altfel, soluţia trecerii CET pe gaz: „Niciodată gigacaloriei pe gaz nu va fi niciodată mai mic decât cel pe cărbune şi niciodată preţul pe cărbune nu va fi mai mic decât cel pe apă termală”.
Având în vedere întârzierea şantierelor din oraş, ALDE Bihor cere Primăriei „să aibă o prezentare clară a tuturor proiectelor cu acest risc”. „Cred că orădenii merită această informare: să ştim exact unde ne aflăm şi care sunt riscurile” – riscul ca proiectele aflate în şantier să nu fie finalizate şi, implicit, riscul ca Oradea să suporte corecţiile financiare din partea finanţatorului european. Să ni se spună clar când s-au semnat contractele, când s-au semnat contractele de execuţie şi care este riscul de a nu se termina la timp.
Proiectul pavimentului de la Vulturul Negur a fost dat cu titlu de exemplu a bâlbâielilor municipale. „Nu s-a gândit nimeni să acorde facilităţi fiscale agenţilor economici afectaţi din Pasajul Vulturul”, constată Octavian Bara, secretar general ALDE Bihor. „Politica flitului şi a pumnului în gură nu este o noutate”, îl completează Corcheş.
Citiți principiile noastre de moderare aici!