Consilierii județeni vor vota azi, pentru a treia oară, proiectul pentru declanșasarea procedurii de expropriere pentru inelul rutier. Potrivit declarațiilor făcute de liderii grupurilor PSD și UDMR din Consiliul Județean Bihor, proiectul nu va primi votul consilierilor celor două partide. „Este o decizie luată. Noi susținem acel proiect, dar numai dacă se face modificarea solicitată de grupul PSD”, a declarat liderul grupului PSD, Bujor Chirilă. Acesta face apel la președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, să găsească o soluție pentru ca proiectul să fie modificat în funcție de cererilor oamenilor ale căror terenuri ar urma să fie expropriate. „Există o alternativă, iar creșterea de preț ar fi cu 1,5 milioane de euro. Suntem convinși că s-ar găsi o soluție de finanțare”, a subliniat Chirilă, care a adăugat că „noi vrem să votăm acest proiect”.
[eadvert]
Borsi Lorant, liderul grupului de consilieri UDMR, susține că ei se vor abține de la vot. „Până azi nu s-a schimbat nimic. Nu votăm nici pentru, nici împotrivă, ci cu abținere, cu mențiunea că nu există niciun risc de pierdere a acestei finanțări de către Consiliul Județean. Consiliul Județean are la dispoziție doi ani de zile pentru a încărca documentele pe platforma Anghel Saligny”, a explicat Borsi. El a precizat că în condițiile în care proiectul ineului rutier nu va trece de votul consilierilor județeni, banii alocați CJ Bihor și Primăriei Oradea prin PNDL 3 ar putea fi redistribuiți către comunele din județ.
Reprezentanții UDMR ar vota acest proiect doar dacă președintele CJ Bihor va fi de acord să stea la discuții cu proprietarii parcelelor traversate de inelul rutier. „Nu spun că nu o să votăm niciodată”, a subliniat Borsi, care speră că în final, traseul va fi modificat. Inelul rutier metropolitan Oradea va fi un drum nou de 17 kiloemtri, care va asigura legătura cu drumurile naționale DN1, DN 76 și DN 79, înspre Cluj-Napoca, Deva și Arad, precum și cu viitoarele centuri din zona metropolitană a Municipiului Oradea, respectiv centura Oșorhei, centura Nojorid și centura Sânmartin. Valoarea proiectului este de 289 de milioane de lei, inclusiv TVA, urmând ca 201 milioane de lei să vină prin Programul Anghel Saligny.
Trimite articolul
XDaca avea 4 benzi era ceva, asa parca e degeaba…
-
S-o faca la 6 direct, ce naiba 🙂 Sunt 17 km, sigur mori daca mergi cu 70 km/ora in spatele unui camion 🙂
asa trebuie, iredentistii sa si faca treaba, spuneti nu la tot ce implica dezvoltare!
AL Bins se mai face ceva? ..sau moare incet orasul…e pur si simplu trist sa vezi cum a ajuns beiusul in ultimii 10 ani.
Asfaltati mai bine cele 300 de strazi ramase pietruite. In Brasov, Deva, Iasi, etc 95% din strazi sunt asfaltate, In Oradea nici 70% nu au asflat. Pt ce sa mai faci o centura penibila cu o banda sa mergi din Nojorid in Sanmartin cand mai mergi 2 km si ai ajuns pe Centura Oradea. Pt ce s-a facut centura mare, cu 4 benzi pasaje si poduri ca tot traficul sa ajunga pe o centura cu o banda?! Care e logica. Sau mai bine pe banii aia s-ar investi in trecerea in totalitate pe energie geotermala sau panouri fotovoltaice avand in vedere cat urca gazul. Primaria spunea ca nu sunt bani sa se investeasca in cele 14 foraje existente ca ar costa 30mil euro, astefel s-ar putea face peste 50% pe geotermal in oras, dar zicea Birta ca nu avem bani, prioritare sunt bordurile, pietonalele, si demolarile. Nu cumva sa simtim si noi la buzunar o scadere a costurilor cu incalzirea. Bine ca prioritara e prostia asta de centura fara rost
Asfaltati mai bine cele 300 de strazi ramase pietruite. In Brasov, Deva, Iasi, etc 95% din strazi sunt asfaltate, In Oradea nici 70% nu au asflat. Pt ce sa mai faci o centura penibila cu o banda sa mergi din Nojorid in Sanmartin cand mai mergi 2 km si ai ajuns pe Centura Oradea. Pt ce s-a facut centura mare, cu 4 benzi pasaje si poduri ca tot traficul sa ajunga pe o centura cu o banda?! Care e logica. Sau mai bine pe banii aia s-ar investi in trecerea in totalitate pe energie geotermala sau panouri fotovoltaice avand in vedere cat urca gazul. Primaria spunea ca nu sunt bani sa se investeasca in cele 14 foraje existente ca ar costa 30mil euro, astefel s-ar putea face peste 50% pe geotermal in oras, dar zicea Birta ca nu avem bani, prioritare sunt bordurile, pietonalele, si demolarile. Nu cumva sa simtim si noi la buzunar o scadere a costurilor cu incalzirea. Bine ca prioritara e prostia asta de centura fara rost.
Se doreste modificarea din cauza ca sunt vreo 3 politicieni”campioni pe sate”care au terenuri acolo si e logic ca decat sa fie expropriati cu 7/8 euro /mp prefera sa se mute traseul si cand e gata inelul ei isi construiesc Statii Peco,restaurante,s.a.m.d,.Le pasa doar de ei .
Le doresc celor de la PeSeDe si UDMR sa stea cat mai mult in ambuteiajele care se formeaza la ieșirea spre Oșorhei.