Şefii Oficiului Judeţean de Telecomunicaţii Speciale anunţă că Centrul 112 Bucureşti – Ilfov al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale a primit premiul pentru „Cel mai bun Centru de Preluare Apeluri de Urgenţă 112 din UE”, în cadrul Galei anuale a Asociaţiei Europene a Numărului de Urgenţă (EENA).
La evenimentul desfăşurat anul acesta la Bucureşti au participat aproximativ 400 de reprezentanţi ai serviciilor de urgenţă, ai organizaţiilor internaţionale, instituţiilor europene sau ai furnizorilor de soluţii, care au venit să recunoască şi să sprijine excelenţa manifestată la nivelul întregului spectru al serviciilor de urgenţă din UE, transmite OJTS Bihor. Reprezentanţii de la Bihor anunţă că este al cincilea premiu internaţional primit de către STS ca recunoaştere a contribuţiei remarcabile în administrarea şi dezvoltarea Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă din România.
Gala Premiilor 112 este singura festivitate de acest gen din Europa care recompensează performanţele excepţionale ale organizaţiilor şi cetăţenilor care se străduiesc să salveze vieţi.
Performanţe în utilizarea 112
OJTS Bihor informează că, potrivit celui mai recent raport al Comisiei Europene, România se situează printre statele membre cu cei mai buni timpi de reacţie (sub 10 secunde) şi o acurateţe sporită în a localiza apelanţii la numărul unic de urgenţă 112.
Timpul mediu de reacţie este de 3,68 secunde şi este înregistrat în cazul a 94,63% dintre apelurile la numărul 112.
Zic că localizează bine
Deşi a fost un mare scandal anul trecut când nu s-a localizat exact avionul cu medici ce venea de la Bucureşti care s-a prăbuşit la Beliş, rapoartele STS indică faptul că localizarea apelanţilor se face în proporţie de 97,20% pentru reţelele de telefonie fixă şi de 99,27% pentru cele de telefonie mobilă.
Potrivit aceluiaşi raport al Comisiei Europene, România este una dintre puţinele ţări membre UE în care 112 este număr unic de urgenţă.
Vorbesc de progrese
După mai multe campanii de informare a românilor, s-a constatat că numărul de apeluri false a scăzut în ultimii ani cu aproximativ 25 % şi se situează la circa 65 de procente, înscriindu-se în media înregistrată la nivel european. OJTS Bihor transmite că eurobarometrele Comisiei Europene, referitoare la numărul unic european de urgenţă 112, arată că „România a făcut progrese remarcabile în administrarea şi dezvoltarea Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă şi se află pe primele locuri în ceea ce priveşte informarea şi educarea populaţiei în UE”.
Scurt istoric STS
– Numărul pan-european de urgență 112 a fost creat în 1991.
– În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România.
– Începând cu anul 2008, 112 este singurul număr care poate fi folosit de pe orice telefon fix sau mobil pentru a beneficia, gratuit, de serviciile de urgență (ambulanță, pompieri și poliție) în orice țară a Uniunii Europene.
– Numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112 trebuie folosit doar atunci când este necesară intervenţia agenţiilor specializate de urgenţă, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.
– informaţii se pot obţine şi pe www.112.ro.
Citiți principiile noastre de moderare aici!