Consiliul local a aprobat, joi, „amânarea începerii perioadei de execuție a Contractului de finanțare încheiat între Municipiul Oradea, RA Aeroportul Oradea și Ryanair Designated Activity Company”. Inițial, compania trebuia să înceapă zborurile de pe Aeroportul Oradea în decembrie 2020. Invocând pandemia, cu instaurarea restricțiilor intervaționale de călătorie, municipalitatea orădeană, cea care finanțează schema de ajutor, a amânat pe finalul iernii începerea zborurilor.
[eadvert]
„În urma unor discuții cu cei de la Ryanair și a situației pandemice din țară, am stabilit de comun acord să încercăm reluarea zborurilor până în februarie”, a precizat primarul Florin Birta, înainte de votarea proiectului. El a mai isistat că „nu este o anulare, ci doar o amânare, pentru că în acest moment condițiile de călătorie impun carantinare de 14 zile”. Astfel, perioada cu care se amână, se va adăuga la finalul intervalului.
Adrian Madar (PSD) a spus că observă „buna intenție” a municipalității dar a chestionat edilii pe tema avansului: „de ce nu ați încercat să faceți ceva și cei 400 mii euro pe care i-ați plătit în avans”. „Nu plec de la premiza că banii ar reprezneta o fraudă, dar era bine să negociam și asta, mai ales că Ryanair e în imposibilitatea de a presa serviciile”, a mai spus el, interesându-se și dacă, „până în momentul acesta, APTOR a onorat obligațiile de publicitate pe care le are”.
În replică, primarul Florin Birta i-a atras atenția că Ryanair a depus o scrisoare de garanție bancară și, dacă nu va presta cursele vom lua banii direct din bancă”. „Pe partea de APTOR, veți primi o informare, colegul Jurca nu poate fi aici acum”, a încheiat Birta.
A intervenit, din partea PSD, și Emilian Pavel, pentru a cere „un raport și cu câte bilete s-au vândut și dacă s-a comunicat prelungirea termenului cu UE”, care a aprobat schema de finanțare.
„Mai considerati oportună această subvenție având în vedere că și în februarie vom avea aceeași situatie?”, a încheiat el. Președintele de ședință, liberalul Laurențiu Chiană a încheiat dezbaterea – „executivul a luat în considerare cele discutate, veți primi răspuns”.
Debutul zborurilor internaționale de pe Aeroportul Oradea, amânat
Trimite articolul
XCum adică ajutor de stat pt o firma privata străină? Iar statul Român sponsorizează un străin din buzunarul nostru pana la urma noi plătim ori ce miscare si nu răspunde nimeni
Sunteti analfabeti functionali? Sau faceti clickbait ordinar? Ajutorul nu se amana, doamnelor si domnilor de la JB/Bihon. Ajutorul se da, pe jumate, 400.000 EUR. Ce se amana sunt zborurile internationale de pe ORD. Intr-o prima faza pana la final de februarie, dupa aceea pana la Sf. Asteapta. Chiar nu va face nimeni proof-reading la articole/titluri de articole? #numaidezinformatz
Va imbatati cu apa rece daca va inchipuiti ca Primaria Oradea are alt interes decat sa-si marirea capitalului de imagine. Al lui Bolojan, in primul rand. Doar fraierii pot fi manipulati de portavocea Birta – pe site, la toate zborurile de la Oradea, spre exemplu zborul FR9891 din 4 decembrie, scrie clar: Cancelled.
Mai mult, anuntul facut de Ryanair vine imediat dupa ce au publicat cifrele de pana acum de pe acest an: pierderi de 197 milioane euro si imprumuturi pe care trebuie sa le returneze in 2021 de 1.5 miliarde euro. Asta in conditiile in care compania are cifra de afaceri de 1.18 miliarde euro – nu cred ca trebuie sa termini facultatea ca sa-ti dai seama ca sunt in colaps financiar.
Cautati si singuri: singurii care au anuntat “amanarea” zborurilor sunt manipulatorii administratiei locale.
Esentialul e ca Bolojan aduce zboruri. Cu barza, vorba lui Avrigeanu, o alta portavoce.
https://corporate.ryanair.com/news/ryanair-reports-h1-loss-of-e197m-as-traffic-falls-80-to-17m
Salvăm de la faliment pe Ryanair, o companie străină,. Băgăm în faliment micile afaceri românești.
Mulțumim PNL, noii comuniști vopsiți în galben.
Ce v-am spus proștilor?
Faceți bule ca sifonul!
Găsiți comentariul în articolul atașat mai sus,nație de idioți!
3 aeroporturi in jur, plus Budapesta, Oardea nu e Cluj sau Timisoara, bani, afaceri studenti, afaceri etc, nu putem sustine zboruri la pret intreg, doar low cost cu subventie, cand nu mai e subventie au pus lacatul. Pt cei care zboara de 2-3 ori pe an , la si de la lucru din afra cu asta nu merge treaba, nici cu zborurile de sezon vara. Asta e adevarul, dar multi sunt orbi sau nu au fost prin alte parti sa vada unde suntem cu adevarat. Eu nu inteleg cum de Oradea atrage cei mai multi bani europeni, dar nu produc nimic inapoi, interesant ca in Cluj , Timisoara tot spuneti ca primariile nu fac nimic dar aia se dezvolta tot mai mult si mai sanatos, ca sa nu vorbim de salariile de la noi. Interesant ca noi , adica dupa parerea noastra , suntem cei mai ce, dar toate orasele mari se dezvolta mai tare ca noi, si noi tot mai i urma ramanem.
Astia nu vor mai folosi niciodata aeroportul din Oradea, ce dreaq nu intelegeti? La ce le dati subventii la milogii astia, ca oricum nu vor mai zbura de la Oradea? Ai parasit majoritatea aeroporturilor unde operau in Europa, de la Oradea unde vreti sa zboare, la Paris si inapoi fara escala?
“ajutorul” asta ar trebui dat doar dupa ce vedem primul avion Ryanair aterizat pe aeroportul Oradea. Nu ?