Poliţiştii de frontieră, poliţiştii şi pompierii disponibilizaţi de curând, ca urmare a reorganizării, vor primi un ajutor bănesc. Banii vor fi viraţi de către Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM), instituţiilor în cauză şi vor fi plătiţi lunar, cuantumul ajutorului fiind în funcţie de vechime.
În judeţul Bihor, în această situaţie se află în jur de 300 de persoane, marea majoritate de la Poliţia de Frontieră.
Persoanele afectate de reorganizare trebuie să se înregistreze la AJOFM ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă. Drept urmare, aceştia trebuie să accepte locurile de muncă găsite de AJOFM conform pregătirii lor profesionale, în caz contrar pierd ajutorul bănesc.
„Ajutorul se acordă la cererea persoanelor afectate de reorganizare, începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care a avut loc trecerea în rezervă, respectiv încetarea raporturilor de serviciu până la încadrarea în muncă, pe o perioadă care nu poate depăşi perioada maximă de acordare a indemnizaţiei de şomaj”, a precizat Dorel Drăghici, directorul executiv al AJOFM Bihor.
Indemnizaţie
Conform normelor în vigoare, ajutorul se acordă de la data prevăzută mai înainte, dacă cererea este înregistrată la unităţile supuse reorganizării în termen de 30 de zile de la data trecerii în rezervă sau, după caz, a încetării raporturilor de serviciu. Dacă cererea este înregistrată după expirarea termenului de 30 de zile, ajutorul se acordă începând cu data de întâi a lunii următoare înregistrării cererii.
Cuantumul ajutorului de care beneficiază această categorie de persoane se calculează în funcţie de vechime. Astfel, vor primi 50% din solda ori salariul funcţiei de bază avut în luna schimbării poziţiei de activitate, pentru cei care au o vechime efectivă cuprinsă între 1 şi 5 ani, 55% din salariu vor primi cei cu o vechime cuprinsă între 5 şi 15 ani şi 60% din salariul funcţiei de bază, cei care au o vechime efectivă de peste 15 ani.
S.Al.
Citiți principiile noastre de moderare aici!