Acest lucru de va întâmpla cu ajutorul unui proiect implementat de agenţia judeţeană în parteneriat cu AJOFM Satu Mare. „Este preluat un ghid de bune practici de la AJOFM Harghita, prin care angajatorii sunt încurajaţi să folosească semnăturile digitale şi să transmită pe cale electronică documentele în relaţia cu AJOFM Bihor. Asta îi va ajuta, în special pe angajatorii care au încadrat persoane prin subvenţii şi care trebuie să se prezinte lună de lună la agenţie”, a declarat Békési Csaba, directorul executiv al AJOFM Bihor.
Cea de-a doua componentă a proiectului are în vedere pregătirea contină a propriilor angajaţi, iar o a treia activitate se referă la crearea unui instrument de măsurare şi de proiectare a pieţei muncii.
Atragerea tinerilor
Agenţia bihoreană este în căutarea de soluţii şi metode de atragere a tinerilor spre piaţa muncii. Una dintre acestea este crearea unei cafenele educaţionale „Job to go”, după un model practicat în Germania. „Prin acest proiect, «Cafeneaua tinerilor», în care suntem parteneri cu agenţiile judeţene din Iaşi, Vaslui şi Maramureş, vrem să creem un spaţiu informal, în care tinerii cu vârste între 16 şi 24 de ani, prin intermediul experţilor noştri, să interacţioneze cu angajatorii”, a explicat şeful AJOFM Bihor.
Un alt proiect – „Reţea transfrontalieră pentru susţinerea dezvoltării profesionale în regiunea de graniţă” – demarat anul trecut, va continua şi anul acesta. Este vorba despre un proiect care s-a bucurat de mare succes şi care are ca scop reîndrăgostirea tinerilor de o meserie.
Citiți principiile noastre de moderare aici!