În condiţiile în care, potrivit statisticilor, aproape 50% dintre tinerii între 16 și 34 de ani își doresc să plece din România, preşedintele ANOFM, Victor Picu, îndeamnă agenţiile judeţene să urmeze exemplul AJOFM Bihor, pentru a-i face pe tineri să se îndrăgostească de meserie şi de a rămâne în ţară.
„Pentru a combate acest fenomen, avem nevoie de măsuri bine țintite și care, dacă se poate, să-și fi demonstrat deja utilitatea în alte țări europene. Îi încurajez pe directorii AJOFM-urilor să fie atenți la bunele practici din Europa, să urmărească ce funcționează și să adapteze exemplele de succes la particularitățile autohtone. Preluând exemplul maghiar din domeniu, AJOFM Bihor a organizat la finalul anului trecut o prima ediție locală a Târgului de Orientare în Carieră”, a postat Victor Picu pe pagina sa de facebook.
Cu ajutorul ghidului practic special pregătit de partenerii maghiari, evenimentul s-a bucurat de un real succes. În cifre, cele două zile ale Târgului de Orientare în Carieră au însemnat: 6.717 participanți la eveniment; 56 de firme din Bihor care și-au prezentat locurile de muncă disponibile; 12 furnizori de formare profesională care și-au prezentat oferta de cursuri de specializare; 26 de instituții de învățământ care și-au prezentat oferta educațională şi instituții publice care și-au prezentat condițiile de recrutare pentru personalul de specialitate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!