Peste 4.000 de solicitări de șomaj tehnic, aferente lunii aprilie, au fost încărcate de către angajatorii bihoreni pe platforma aici.gov.ro. Potrivit directorului executiv al AJOFM Bihor, Békési Csaba, până în 13 mai, au fost descărcate aproape 3.000 de solicitări și spre circa 1.800 de angajatori au fost virate sumele aferente solicitărilor corecte.
„Termenul de 15 zile stipulat prin ordonanța de urgență 30 a fost redus chiar la cinci, patru, trei zile. Un efort uriaș depus de angajații AJOFM Bihor pentru ca banii să ajungă cât mai repede la firme și angajați”, a precizat șeful agenției județene.
Observații
Acesta a ținut să facă și câteva observații vizavi de modul de încărcare, completare și semnare a declarațiilor pe platformă, declarându-se nemulțumit de multele greșeli făcute de reprezentanții firmelor.
„Personal, tot timpul îi încurajam pe cei care lucrează în sectorul privat. De data aceasta, am avut parte de câteva exemple negative, care au afectat foarte mult derularea procedurii de validare și de plată a indemnizațiilor solicitate. Din totalul solicitărilor de plată, 31% au fost eronate sau incomplete. În această lună, față de luna trecută, interacțiunea, inclusiv corecțiile, se realizează doar prin platforma guvernamentală aici.gov.ro, nu prin e-mail, nu prin telefon. Tot pe această adresă, colegii mei, care observă erori, transmit observațiile și solicitările de clarificare către angajatori”, a declarat directorul executiv al AJOFM Bihor.
O mare parte din problemele ivite se referă la semnături. Șeful agenției județene a clarificat faptul că documentele se semnează în format electronic sau olograf de către reprezentantul legal al societății. Acesta nu este contabilul, nici specialistul în resurse umane. Este cel care reprezintă unitatea în fața legii.
Peste 1.800 de firme, pentru aproape 15.000 de salariați au încasat circa 25 de milioane de lei, indemnizații aferente lunii aprilie. „Vă rog frumos să tratați cu maximă responsabilitate aceste solicitări. Scopul nostru este unul singur, ca suma corectă să ajungă la angajatori”, conchide Békési Csaba.
Trimite articolul
XÎnseamnă că prin birouri sunt persoane care trebuie să-și dea demisia de onoare, fără alte discuții, dar mă îndoiesc de bunul simț va ieși la suprafață care este oricum pe cale de dispariție în România.
Birocrația ucide România…
mai incet cu pianul pe scari d-le director….daca vreti sa vorbim de incompetenta voi autoritatile publice ati fi ultimele care puteti arunca cu piatra…voi care de 30 de ani prin incompetenta ne plimbati cu dosarele cu sina ar trebui sa stati ascunsi acum. a trebuit sa vina o pandemie mondiala sa creati ceva qvasionline. e chiar tupeu ca tocmai voi, regi dosarelor cu sina, sa vorbiti acum de greseli si incompetenta mediului privat. daca doriti putem vorbi si despre platforma lu’ peste prajit care nu a permis ca softurile de contabilitate sa genereze automat acele fisiere din cauza incomeptentei celor care au creat-o si daca doriti va putem pune la dispozitie rapsunsurile incompetetilor care au creat acele pdf-uri imposibil de automatizat pentru unele campuri, pe intelesul dvs v-ati digitalizat doar voi iar restul sa intocmeasca manual tot, fara a asculta partea cealalata dar e mai usor sa arunci cu piatra se pare.
Rusine nesimtule… ! in primul rand ca nu stiti nici matale nici fufele din biroul de jos care se uita la tine ca la un gunoi .. iti dau informatii de parca le-ai obliga sa si bage o carioca in fund… Esti un incompetent ! Pacat…nici nu puti pe langa predecesorul tau …incompetentuleeeeeeee
…iti iei salariul degeaba
Spuneți și cåte notificări pentru erori ați transmis, ca ulterior să ne contactați telefonic spunând că defapt nu e nici o eroare. Le-ați luat în calcul și pe acestea în cei 31%? Nu contest că au fost și erori materiale, dar numai cine nu muncește nu greșește.