O problemă de infrastructură a aerogării orădene nu e doar pista de aterizare-decolare, depăşită moral şi fizic, ci şi lipsa unui depozit de carburant de ani de zile. Conducerea Aeroportului susţine că aerogara nu e atractivă pentru companiile aeriene şi din cauza faptului că aici nu se poate realiza alimentarea cu carburant. Aşadar, zborurile către şi dinspre Oradea sunt implicit reduse la o rază sub 1.000 de kilometri.
Totuşi, problema este pe cale să fie rezolvată, după ce Consiliul Judeţean şi-a dat marți acordul pentru realizarea unui depozit de carburanţi, lângă platorma aeroportuară – teren aflat în proprietatea publică a judeţului Bihor. Societatea Aviarom SA Iaşi va construi depozitul pe o suprafaţă de 250 de metri pătraţi. Pentru această suprafaţă, a fost încheiat încă din august 2012 un contract de închiriere cu SC Aeroportul Oradea SA, firma chiriaşă va plăti 1 euro/mp + TVA, la care se adaugă plata utilităţilor. Contractul este valabil cinci ani, cu posibilitate de prelungire pentru încă un an, prin act adiţional. La finele acestei perioade, dacă părţile nu vor încheia un nou contract, Aviarom Iaşi va putea să îşi ia rezervoarele şi să şi le ducă în altă parte, deoarece depozitul va avea statutul de construcţie provizorie. CJ Bihor va fi scutit de obligaţii financiare faţă de societatea ieşeană, la finele contractului.
Statutul de construcţie provizorie este dat de planurile de extindere a Aeroportului Oradea. Într-un viitor mai îndepărtat, pe locul unde va fi edificat acum depozitul de carburant, este prevăzută construcţia unui nou terminal al aerogării orădene.
Autorizaţia de construcţie a depozitului de carburant va fi emisă de Primăria Oradea.
CA nou la Aeroport
Consiliul Judeţean a demarat marți şi procedura de selecţie a noului Consiliu de Administraţie de la Aeroport. Plenul CJ Bihor a votat marți componenţa comisiei de selecţie a membrilor CA. Este vorba despre funcţionari din aparatul propriu al Consiliului: Perecz Hajnal, Bulzan Cornelia şi Negru Marioara. Membrii noului CA vor trebui să fie:
un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice, cu experienţă de cel puţin cinci ani în domeniul economic, financiar, de audit sau financiar;
un reprezentant al Consiliului Judeţean, cu experienţă de minimum cinci ani în administrarea de regii autonome sau societăţi comerciale;
cinci persoane cu experienţă în administrarea/managementul unor regii autonome sau societăţi comerciale, implicit din sectorul privat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!