Patru obiective
Potriivt CJB, proiectul de modernizare și dezvoltare a Aeroportului Oradea va avea patru obiective, și anume (1) extinderea pistei de decolare/ aterizare, (2) extinderea platformei de debarcare/ îmbarcare, (3) împrejmuirea incintei și realizarea unui drum de securitate și (4) achiziția echipamentelor necesare pentru desfășurarea activităților de întreținere și mentenanță.
[eadvert]
Prelungirea pistei de decolare/ aterizare cu 400 de metri spre sud (adică spre Nojorid), ajungând la 2.500 de metri, va avea ca efect creșterea capacității operaționale a aeroportului. În prezent, companiile aeriene impun restricții de greutate pentru decolare (îmbarcă mai puțini pasageri și încarcă mai puțin combustibil în aeronave). După prelungirea pistei de aterizare/decolare, operatorii de zbor vor putea utiliza aeronavele de tip Boeing 737 seria 800 și Airbus A320 la capacitate maximă și vor putea opera curse pe distanțe mai mari.
De asemenea, proiectul presupune achiziția și instalarea instrumentelor de aterizare de precizie și a unui sistem de balizaj luminos la capătul pistei dinspre Nojorid. Cu ajutorul acestui echipament se va degreva spațiul aerian de deasupra orașului Oradea de survolul aeronavelor, întrucât direcția de aterizare nu va mai fi dinspre nord, ci dinspre sud. În plus, acest lucru va reduce semnificativ gazele cu efect de seră și poluarea fonică generate de aeronave deasupra Oradei.
Extindere platformă îmbarcare/debarcare
Un alt obiectiv este extinderea platformei de debarcare/ îmbarcare cu 32.000 mp, lucru care va suplimenta numărul de locuri pentru staționarea aeronavelor mari de tip Boeing 737 și Airbus A320. Astfel, vor putea fi operate simultan mai multe aeronave, în special în intervalele orelor de vârf. În prezent, Aeroportul Oradea dispune de doar 2 poziții de acest fel, celelalte 4 poziții fiind destinate unor aeronave mai mici, precum ATR 42 sau ATR 72.
Gard inteligent
Ca urmare a prelungirii pistei, va fi construit și un gard inteligent de 2.560 de metri pentru securizarea perimetrului aeroportului. De asemenea, vor fi achiziționate echipamente pentru întreținere și mentenanță.
„Avem o sumă predefinită din fonduri europene pentru Aeroportul din Oradea care, din păcate, nu a fost accesată în ultiumii patru ani. E păcat să pierdem acești bani, pentru că se apropie finalizarea exercițiului financiar 2014 – 2020. Această investiție este o completare a unui alt proiect de aproximativ 20 de milioane de euro pe care l-am depus pentru finanțare la finalul anului trecut”, a declarat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean, în conferința de presă care a precedat ședința ordinară.
Lucrările ar putea începe din primăvara anului viitor
Studiul de Fezabilitate (SF) a fost realizat și recepționat și urmează depunerea cererii de finanțare prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) axa 2.3. Dacă totul decurge conform graficului de implementare, din luna noiembrie a acestui an se va lucra la Proiectul Tehnic (PT), iar din primăvara anului viitor, din luna aprilie, vor începe efectiv lucrările la pista de decolare/aterizare.
Valoarea totală estimată a proiectului este de 26,98 milioane de euro, din care aproximativ 20 de milioane de euro reprezintă fonduri europene.
Trimite articolul
Xgard inteligent
-
pentru prostii din Oradea
-
crezi că funcționează? pare foarte scump. nu e mai ieftin cu nuiele și cărți?
-
Ai zis ceva zdreanto? Controlezi pe ma-ta.
-
ce drăguț. ești una din căcărezele care s-au desprins din diavolescu, când a călcat în el pantoful ăla mare și rău? bravo dragă, exprimă-te, înjurăă establișmentul! maro lives matter!
-
-
Gard inteligent si nu grajd inteligent unde meri tu cu ma-ta, trolul poolii.
-
-
-
Da. O sa poti conversa cu el
Imi explica si mie ce un gard inteligent? circula un curent de mica intensitate prin el si pisca pe oricine, apoi sesizeaza descarea? Are sa-l decuplati dupa 4 zile din cauza alarmelor false generate de sobolani si caini vaganti.
-
nu, oprește-te, nu mai fă descrieri din astea, că numai copiază după tine. hai să vedem cât e de inteligent, de capul lui.
-
O sa vezi tu proteina intre ochi zdreanto!
-
așa, dragă, cere-ți drepturile! fă-te auzită! unge-te pe o pancartă! maro lives matter!
-
maro lives matter la ma-ta.
-
da, suntem toți solidari cu tine! facem și campanie, să se interzică periile! maro lives matter!
-
-
-
-
Cu siguranta are si ceva ‘blockchain’ si ‘3D’ in el ;))
Mai incetati sa bagati bani in aeroport ca peste 5 ani il desfiintati ca si gradina zoo sa faceti blocuri. Cat nu investiti nimic in educatie nu vom avea firme puternice si salarii mari care duc la un aeroport sustenabil. Altfel e zero ce faceti
-
In educatie fizică ,vrei să spui.
Si cine dracu o sa zboare de aici, nu vedeti ca nu sunt destui doritori ca aeroportul sa fie rentabil????
gardu poate fi inteligent, problemele sunt la mansarda…sa ma explic…avem o casa cu o familie numeroasa, treptat, treptat, copiii pleaca, cei batrani mor, ramane unul singur…ghiciti ce face asta?….binenteles isi mareste casa pt ca e lovit la mansarda…ce i greu de inteles ? pe scurt.. ce i trebuie chelului, fara nici o aluzie?…tichie de margaritar, doar ca tichia e din banii nostri…ce conteaza?
-
Mda… Chelul de care zici ,prin intermediul vasalului său (actualul primar în acte),Ochi de peşte sau cum îi ziceți ,vrea cu orice preţ să rămână în analele(🥴) Primăriei Oradea ,drept cel mai de vază personaj din istoria oraşului de la înființare ,aląturi de Ladislau I Întemeietorul.
Noi îi dorim multă baftă, deşi nu credem că rețeta succesului este “mult ,ieftin şi de calitate îndoielnică”.
Măcar vom avea și noi ceva inteligent la aeroport ca de ani buni ducem lipsă de asa ceva ! …avem doar inteligenta ,,artificială,, !
-
Ce sa zic Gheorghe Oaie? Ai dreptate. Cu mecle ca tine suntem mai multi. Macar gardul va fi inteligent.
BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Dupa ce va fi construit smartgardul nu va mai intra nici o companie sa efectueze zboruri. 😉
Faceti blocuri in locul aeroportului si lasati zoo si stadionul unde sunt
-
Oradea sub beton! Beton peste tot! Acu betonu, aci betonu, acole betonu cu bolovanu nebunu si birta catelusu.
Cacat de cal.
După ce la finele anului trecut a pregătit un proiect de 22 milioane euro pentru creșterea securității, Aeroportul Oradea mai pregătește încă unul, tot cu fonduri UE, în valoare de 26 milioane euro, pentru extinderea pistei spre Nojorid. Acest lucru va permite primirea unor avioane mai mari, dar va și reduce disconfortul fonic pentru orădeni, deoarece majoritatea vor ateriza și decola dinspre comuna învecinată.
hahahaha..acuma vin Boeing 747 si Airbus 380 la Aeroportu Oradea.
Tu-va in Nojorod, mutam amimutele la Cordau.
Bolo & Birta = Cosa Nostra Oradea Mare!
-
Logic! Ultimul A 380 ar trebui sa fie livrat anul acesta, iar productia de B 747 va lua sfarsit la anul. Avioanele de capacitate mare sunt de domeniul trecutului, din nenumarate motive (inclusiv reducerea calatoriilor de business, inlocuite de telemunca mult mai avantajoasa). Transportul de marfa pe mare a devenit incredibil de ieftin, iar cel pe cale ferata cunoaste un reviriment (bine, nu la noi). Extinderea in continuare a pistei chiar nu are justificare economica. Dar sunt fonduri UE, daca le-ai utilizat legal, subiectul e inchis, nu trebuie sa fie si cu cap.
-
Mai asta, din China sau India vin pe cale ferata? Esti tu un pic nebun la cap?
Bani UE da, hotia mere mai departe. Si cam atat.
Ce zboruri? Ce curse? La marele aeroport oragyea? Ce fumezi tu?-
Depinde despre ce marfa vorbim. Crede-ma ca mult, mai multa marfa paraseste Romania sau intra in tara prin Constanta decat prin toate aeroporturile la un loc. Daca nu este time-sensitive si gabaritul permite, da. Dar aici nu e vorba de curierat. Vaporul blocat in canalul de Suez are capacitate de 20.000 de containere. Vezi cate avioane iti trebuie.
-
-
Suntem pe drum european. Vine BoeingIepuraşul și A380Cãpriorul.
poate Bolo a vorbit cu D-zeu pentru ca vantul sa bata numai dinspre Nojorid, tinand cont de conditiile de decolare si aterizare a avioanelor
-
Bolo insusi e D-zeu in Oradea
Faceti 2-3 sute de parcari la Piata Ocska intai, ca ne-am saturat de thigania si haosul ce e in fiecacre duminica in zona respectiva!
-
exact, aeroportul ar fi ideal in scopul acesta, oricum nu vrea nici dreku sa opereze zboruri din Oradea.
De garduri e nevoie? Nu de curse aeriene? Sau un terminal pentru animale. Nu vedeți ce e cu transportul maritim! Ar fii un mare beneficiu pentru Oradea.
-
Doamne feri să citească Bolojan că ai scris despre transportul pe apă ! Există riscul să-i ia dracu’ minţile şi să-şi propună construirea unui şantier naval pe Criş !
Noi bihorenii vom pleca cu gardul inteligent la Paris ! Olteni merg cu Plopi la București. Așa că noi îi vom depăși pe urmași lui nea Marin.