Contractul va fi executat de Asocierea SC SSAB AG SA (în calitate de lider), SC BEMEL AG SRL, SC ACA ZOORK SRL. Consiliul Județean Bihor a anunțat că lucrările de extindere nu vor afecta activitatea aeroportului.
„Pe perioada de execuție a lucrărilor, Aeroportul va rămâne deschis. Pasagerii vor fi deserviți în terminalul nr. 2 (vechi), a cărui capacitate va fi extinsă prin amenajarea de către antreprenorul general a unor spații temporare pentru fluxurile de sosire”, a precizat CJ Bihor, într-un comunicat de presă.
În urma lucrărilor, suprafața construită a terminalului de pasageri se va mări de la 2.925 mp, cât este în prezent, la aproximativ 12.500 mp.
„Prin această investiție, Aeroportul Oradea va putea în viitor să deservească toți pasagerii într-un singur terminal, eliminând inconveniențele cauzate de operarea pe două terminale și îmbunătățind eficiența operațională. Totodată, Aeroportul Oradea își va spori eficiența energetică prin implementarea unui sistem de încălzire pe bază de agent geotermal și a unei centrale fotovoltaice de producere a energiei electrice”, a mai comunicat sursa citată.
O asociere de trei companii va proiecta și realiza lucrările de extindere și eficientizare a terminalului de pasageri nr 1 al Aeroportului Oradea. Consiliul Județean Bihor a anunțat că, săptămâna trecută, a fost semnat contractul cu câștigătorul licitației, asocierea SSAB AG SA (în calitate de lider), SC BEMEL AG SRL, SC ACA ZOORK SRL.
Terminalul T1 se va extinde ținând cont de un trafic de 400 pasageri/flux și proiectul prevede patru fluxuri principale: plecări/sosiri Schengen și plecări/ sosiri non-Schengen. Se vor asigura și fluxuri secundare dedicate pentru plecări și sosiri VIP. Astfel, în noul terminal ar urma să poată fi procesați 800 de pasageri/oră, atât pe zboruri interne, cât și pe zboruri internaționale. „Noile construcții se vor dezvolta preponderent la parter, având în unele zone și etaj/mezanin.
Pe lângă fluxurile aeroportuare se vor realiza spații comerciale, birouri pentru personalul administrativ, handling, de securitate și pentru reprezentanții instituțiilor cu atribuții de control: poliția de frontieră, SRI și vamă”, a transmis CJ Bihor, printr-un comunicat de presă.
Prin realizarea acestui proiect, suprafața construită se va mări de la 2.925 mp, cât este în prezent, la aproximativ 12.500 mp.
Investiția mai prevede extinderea suprafețelor betonate din fața terminalului pentru a facilita accesul pasagerilor, a personalului și a utilajelor aeroportuare, extinderea drumului de acces și a parcării (capacitate de 320 de locuri), achiziția unui echipament de degivrare pentru perioadele cu temperaturi scăzute și alte lucrări conexe.
Valoarea totală a proiectului „Extinderea și eficientizarea terminalului de pasageri nr. 1 al Aeroportului Oradea” este de peste 177 de milioane de lei, iar finanțarea va fi asigurată din fonduri europene.
Trimite articolul
XCa e deschis ca e inchis e totuna, zero.. De ce e zero, uite ce spuneau cei din Sibiu, intrebati daca nu le e frica ca Brasovul isi deschide noul aeroport. Raspunsul lor e adevarul ce Oradea nu vede, raspunsul era: nu ne e frica pentru ca orasul e dezvoltat economic, cu nivel de trai si putere financiara mare, si nu ne va afecta. Deci de ce in Oradea nu merge aeroportul, alooo Bolojan ai auzit
La fiecare reinnoire de mandat mai adaugam metri patrati la aeroport. Peste 30 de ani terminalul va ajunge in piata unirii dar zboruri tot zero vor fi.
-
sa vedeti catre zboruri au toti aia fara aeroport
-
Conteaza ca se face. De ce nu l-a facut Filip?
-
Pentru ca bugetul orasului Oradea in acele vremuri era infim,nu existau fonfuri europene.
-