[eadvert]
Luni dimineața Aeroportul Oradea a fost extrem de aglomerat. În interval de aproximativ o oră au sosit trei curse, două charter din Heraklion, și una internă, cursa Tarom care vine de la București.
Pasagerii care se întorc pe aeroport sunt procesați într-o extensie a terminalului vechi (T2), realizată din containere. Această soluție temporară a fost adoptată ca urmare a faptului că o parte a aeroportului s-a închis, din cauza lucrărilor de extindere aflate în curs. Mai exact, este vorba de extinderea terminalului nou (T1), dar și a pistei, plus alte lucrări care urmează să ducă la creșterea capacității aerogării, dar și a siguranței.
Astfel, cei care se întorc sunt procesați de Poliția de Frontieră în containere, după care tot de acolo își ridică bagajele. Jurnal bihorean a stat de vorbă cu șase pasageri care au revenit luni dimineața din vacanță. Cinci dintre ei s-au declarat nemulțumiți de condițiile puse la dispoziție de Aeroportul Oradea, o orădeancă ne-a declarat, în schimb, că: „De ce aș fi nemulțumită? Este ceva temporar, pentru că se dezvoltă aeroportul”.
Din declarațiile celorlalți pasageri, reiese că acele containere sunt subdimensionate pentru numărul de oameni pe care trebuie să îl deservească.
„Ar trebui refăcute multe lucruri înăuntru. Nu am așteptat foarte mult la Imigrări. Dar căsuțele sunt foarte mici, nu este aer înăuntru, se simte miros de baie. În rest a fost ok. A mers repede, dar probabil din cauză că a venit doar un avion. Nu știu cum e când vin mai multe”, ne-a declarat o orădeancă. Ea aștepta afară din container, împreună cu copiii, pe când soțul se înghesuia împreună cu alți pasageri, în așteptarea bagajelor. „Am pornit la 3 de la hotel, am ajuns aici la 09:50. La Imigrări a fost ok, doar la bagaj am așteptat mult”, ne-a spus o altă turistă.
Oamenii au avut de așteptat după bagaj și 50 de minute, în container.
„Este ridicol ce se întâmplă acolo. Când ajungi în container și mergi la Imigrări e un haos total, pentru că locul e extrem de mic. Pe urmă, la bagaje, locul e foarte înghesuit. Banda e extrem de mică și toată lumea se înghesuie în față. Cred că am așteptat o oră”, ne-a spus un orădean.
„E minunat!”, ne-a spus o orădeancă, cu sarcasm. „Am zburat și de pe alte aeroporturi, niciodată în condițiile astea”, a declarat femeia în timp ce își aștepta soțul afară, pe bordură, pentru că înăuntru nu era loc suficient de așteptare. „A durat mult, 20 de minute la Imigrări, iar bagajele nu au ajuns nici acum”, a spus un bărbat care aștepta de aproape 50 de minute afară. „Nu ai cum să stai tot avionul în container. Am pe cineva înăuntru și așteaptă bagajele”, a explicat acesta.
Ne scuzați…
Ca în cazul altor lucrări în derulare, autoritățile își cer scuze și caută înțelegere. Doar că, ce e de neînțeles este de ce terminalul nou, finalizat în 2020, a fost construit în așa fel încât să nu poată deservi zborurile internaționale. Nimeni nu poate răspunde la această întrebare, pentru că cei care au realizat terminalul nu mai sunt aici, să răspundă. De ce lucrările au loc în plin sezon estival? Pentru că acum au venit banii.
„Sunt ultimele fonduri rezervate dezvoltării aeroportuare”, ne-a explicat managerul Aeroportului Oradea, Răzvan Horga.
Potrivit sursei citate, containerele pentru procesarea pasagerilor au fost amenajate de constructorul care lucrează la extinderea terminalului aerogării.
„Ne-am gândit la aspectul acesta încă din faza de pregătire a licitației. Dacă va dori (n.red. constructorul) să preia întreg amplasamentul și să nu ne permită procesarea pasagerilor în terminal, pe perioada desfășurării lucrărilor, va trebuie să găsească mijloace de deservire a pasagerilor fără întreruperea operării aeroportului. Am discutat și am căzut de acord, cu toate instituțiile implicate, să amenajăm aceste containere de sosiri. Sunt containere de tip birou, cu dotări, aer condiționat, o măsură temporară”, a spus Horga.
Terminalul de pasageri al Aeroportului Internațional Oradea va fi extins în baza unei finanțări de peste 40 de milioane de euro, 85% fiind fonduri nerambursabile.
Contractul pentru extinderea terminalului de pasageri va fi executat de asocierea SC SSAB AG SA (în calitate de lider), SC BEMEL AG SRL, SC ACA ZOORK SRL. Liderul de asociere este o firmă cu 100% capital românesc, înființată în anul 1991, care lucrează în mare parte în mediul privat. Potrivit contractului, constructorul are la dispoziție mai puțin de 9 luni pentru proiectarea și execuția lucrărilor.
În urma lucrărilor, suprafața construită a terminalului de pasageri se va mări de la 2.925 mp, cât este în prezent, la aproximativ 12.500 mp.
Deranj și în parcare
Numărul mare de chartere care operează de pe aerogara din Oradea, în sezonul estival, a făcut ca parcarea aeroportului să devină neîncăpătoare. Luni dimineața erau mașini parcate inclusiv pe spațiul verde. Conducerea aeroportului a anunțat săptămâna trecută că pasagerii își pot lăsa mașinile la Era Park, iar de acolo au dispoziție un autobuz OTL, gratuit, care îi aduce la terminalul de plecări.
Nu comentați!
Printr-o postare făcută pe 10 iunie, aeroportul anunța pasagerii de schimbările necesare pe perioada desfășurării lucrărilor de extindere. „Vă informăm că începând din data de 10 iunie 2023 TOATE plecările și sosirile vor fi procesate prin Terminalul 2 (vechi). Această măsură se va aplica pe perioada lucrărilor de extindere și eficientizare ale Terminalului 1”, au scris pe pagina de Facebook a instituției. Doar că, la aceeași postare, administratorii paginii de Facebook au oprit comentariile.
Trimite articolul
XNu exista, astea sunt stiri false! Doar rauvoitori traiesc in cel mai dezvoltat oras de pe planeta
Tipic pt administratia Oradea, cand e aeroport nu sunt zboruri , cand sunt zboruri nu este aeroport …
Pai trebuia sa refoloseasca la ceva containerele alea de la centrul de vaccinare din centrul civic…
Pentru dezvoltare, eficienta, cea mai buna administratie, macar se face ceva, se vede ceva din banii oradenilor, etc.
Welcome to air nouveau. Visit oraghea…
“cei vechi nu mai sunt aici să răspundă. Domnule Horga, In 2019, nu erați cumva membru în CA la Aeroportul Oradea? Deci, cum stam. Răspundeți domnule director general. Răspundeți sau erați doar “membru”.
Doamne, nu îmi vine să cred cu ce tupeu minte în presă Horga Răzvan.
Tot ce s-a făcut la terminal a fost aprobat în Consiliul de Administrație a regiei și ulterior în CJ.
Deci Horga era în CA când s-a construit și recepționat terminalul nou și încă mai este la Aeroport, de aceasta dată în conducerea executivă. Ceea ce afirm se poate verifica foarte ușor.
Clar, minciuni și perversități, la fel că și PNL