Consilierii județeni vor avea de votat, joi, un protocol între Primăria Oradea, Consiliul Județean Bihor și Aeroportul Oradea, prin care se stabilește teme de casă pentru fiecare entitate.
[eadvert]
Președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, a ieșit în conferință de presă, marți, cu acest subiect, înainte de ședința de plen de joi. „Prin acest material, stabilim direcțiile de dezvoltare și responsabilitățile pentru fiecare dintre cele trei autorități”, a spus Bolojan. El a admis că dezvoltarea înseamnă, în primul rând, zboruri și „rămâne o prioritate creșterea numărului de curse de pe Aeroportul Oradea”, dar deocamdată se alocă resurse pentru infrastructură.
CJ va finanța un master plan pentru dezvoltarea Aeroportului iar Primăria Oradea va face un Plan de Urbanism Zonal. Acestea ar trebui să conțină câteva „elemente principale” precum „racordarea Aeroportului la sistemul de transport în comun, la linia de tramvai”, investiție de care s-ar ocupa Primăria. Bolojan a mai spus că se vor face hangarele pentru reparații și întreținere, în sud-estul Aeroportului, undeva în continuarea centrului cargo dar și amenajarea unei parcări etajate supraterane, în fața Aeroportului.
CJ și Aeroportul „vor gândi” construirea unui hotel și a unor spații de alimentație publică și extinderea terminalului nou al aeroportului. „Avem două terminale neconectate, la o distanță destul de mare unul de altul, destul de mici fiecare, așa că nu putem desfășura toată preluarea pasagerilor într-un singur terminal.
Asta înseamnă cheltuieli destul de mari, cu atât mai mult cu cât ultimul terminal e încălzit electric, deși avem în curtea Aeroportului un foraj de apă geotermală. Ne dorim să concentrăm întreaga activitate într-un singur terminal, mărindu-l pe cel nou”, a declarat Bolojan. Banii ar urma să vină din linii de finanțare europene, de pe un program dedicat aeroporturilor, a precizat el.
Chestionat pe tema zborurilor noi, promise, Bolojan a admis că „avem o întârziere privind susținerea zborurilor de pe Aeroportul Oradea”, dar a invocat, drept scuză, războiul din Ucraina și contextul internațional.
„Probabilitatea să se deschidă noi zboruri e foate scăzută, nu putem face planuri fără să ținem cont de conjunctura internațională”, a zis el.
Trimite articolul
XMda….scuze nonsalante (cum este cea cu incalzirea electrica, nu e vina proiectantului, cu atat mai putin a executantului, cum ai cerut, asa ai capatat). Planuri faraonice, hotel, ca intradevar, la asta statea Oradea rau. Infrastructura de cazare Oradea+Sanmartin e coplesita si trebuie bugetul sa sara in ajutor. Noroc ca traficul rar nu ar deranja pe eventualii locatari. Iar la scuze a uitat Covidul, ca aia fost explicatia pt orice, pana pe 24 februarie.
Pai daca nu sunt zboruri il facem muzeu, deci hotel pentru turisti.
Clar.
Ciudat cum acum in revistuta de partid, aia a lui chiorhorel nu mai vedem articolase pe tema “nu sunt zboruri”.
Inainte erau 2-3 pe zi.
Ciudat!
Totul e degeaba. Adica se toaca bani pentru firmele care le construiesc, firmele gastii din PNL. Zboruri nu sunt si nici nu vor fi, dar noi bagam bani la greu in prostii
Cred ca ar merge si un pasaj sub/suprateran in mijlocul pistei de aterizare ca sa nu se intersecteze tramvaiul cu avionul.
Pentru turisti si dezvoltare, evident.
insusi Aeroportul va deveni un obiectiv turistic, doar niste piatra de porfir pe ici colo si o piscina mai trebuie sa faca acolo 🙂 🙂