Conectivitatea rutieră, feroviară și aeriană asigură dezvoltarea Municipiului Oradea și a județului Bihor într-un mod sustenabil și îmbunătățește calitatea vieții bihorenilor.
[eadvert]
Potrivit președintelui Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, o rețea bine dezvoltată de șosele descongestionează traficul, reduce numărul accidentelor și poluarea, facilitează transportul mărfurilor, iar oamenii nu mai pierd timp în ambuteiaje, iar infrastructura feroviară va fi dezvoltată prin rețeaua de trenuri metropolitane, care conectează Oradea cu zona metropolitană, în mai multe direcții. Tram-trenurile sunt vehicule care circulă atât pe liniile de tramvai, cât și pe cele de tren.
„În ultimii ani, ne-am concentrat eforturile pentru a crește conectivitatea aeriană a Oradiei și a județului Bihor. Investițiile majore pentru dezvoltarea și modernizarea infrastructurii aeroportuare, de la prelungirea pistei de aterizare la construcția unui nou terminal de pasageri, au un impact semnificativ asupra capacității operaționale și a serviciilor oferite pasagerilor. Proiectele finalizate la Aeroportul din Oradea sunt esențiale pentru deschiderea de noi rute“, spune președintele CJ Bihor.
Oradea, conectată cu lumea
De asemenea, acesta este de părere că asigurarea conectivității aeriene este o condiție de bază pentru dezvoltarea unei comunități.
„De această conectivitate depind atragerea investitorilor, orientarea firmelor locale spre export, turismul, posibilitatea de a merge confortabil la distanțe mari și menținerea legăturilor cu cei plecați în străinătate.
În 3 iunie, săptămâna aceasta, compania LOT Polish Airlines a inaugurat cursa directă între Oradea și Varșovia, un moment important în conectivitatea internațională a județului Bihor. Această nouă rută nu numai că deschide oportunități economice și turistice între România și Polonia, dar conectează județul nostru cu întreaga lume“, declară Ilie Bolojan.
Aeroportul WAW din Varșovia este cel mai mare hub aerian din Europa central-estică, având legături cu peste 80 de destinații din Europa, Statele Unite ale Americii, Canada și Asia. LOT Polish Airlines va opera cursa Oradea – Varșovia și retur de 4 ori pe săptămână, în zilele de luni, miercuri, vineri și sâmbătă.
Din această toamnă, pasagerii vor avea noi opțiuni de călătorie. Compania HiSky va începe operarea curselor noi către București și Londra, facilitând astfel conexiunile la nivel național și internațional. Aceste legături vor stimula turismul și afacerile. Prin ruta către capitala României, călătorii vor avea acces la întreaga rețea de destinații a companiei aeriene.
Din Oradea se va putea zbura, cu o scurtă oprire în București, în alte zece orașe din Europa și Statele Unite ale Americii. HiSky va opera cinci zboruri pe săptămână, pe ruta Oradea – București și retur, respectiv trei zboruri pe săptămână pe ruta Oradea – Londra și retur.
„Creșterea numărului de zboruri de pe Aeorportul Oradea rămâne o prioritate în mandatul următor. Ne propunem să îmbunătățim conectivitatea orașului și a județului, un aspect esențial atât pentru stimularea economiei locale, cât și pentru atragerea de turiști“.
Terminal nou de pasageri
Din luna mai a devenit operațional noul terminal de pasageri, o investiție din fonduri europene finalizată într-un timp record. Extinderea și modernizarea terminalului asigură condiții mai bune de călătorie și de gestionare a fluxurilor de pasageri.
Cu o suprafață de patru ori mai mare decât cel vechi și șase porți de îmbarcare, aerogara are capacitatea de a gestiona traficul aerian în creștere și oferă facilitățile care îndeplinesc toate standardele necesare în contextul aderării României la Spațiul Schengen.
Pe lângă măsurile sporite de securitate prin investițiile într-o infrastructură modernă, noul terminal este prevăzut cu facilități care îmbunătățesc serviciile oferite pasagerilor: camere de joacă pentru copii, camere pentru mamă și copil, saloane business, camere antifonate și spații comerciale.
Pista de aterizare, extinsă
Pista de aterizare/decolare a fost extinsă cu 400 de metri înspre Nojorid, de la 2.100 la 2.500 metri. Această investiție va permite operarea aeronavelor de capacitate mai mare pe Aeroportul Oradea. Cu o pistă mai lungă, avioanele pot decola și ateriza în condiții de siguranță, deservind mai mulți pasageri și mărfuri. Direcția de aterizare modificată, dinspre sud, va reduce poluarea fonică generată de survolul aeronavelor deasupra orașului Oradea, iar noul sistem modern de telecomunicații facilitează aterizarea avioanelor în orice condiții meteorologice.
Terminal cargo
Oradea este primul oraș din România cu un terminal cargo aerian, conectat direct la pista de aterizare/decolare. Proiectul de peste 30 de milioane de euro, investiție privată, demonstrează importanța parteneriatului între autoritățile publice locale și mediul de afaceri. Cu o suprafață de peste 14 hectare, CTPark Oradea Cargo Terminal permite încărcarea și descărcarea mărfurilor direct de pe platforma aeroportului, fără a mai fi necesar transportul lor în afara perimetrului aeroportuar. Noua facilitate de pe Aeroportul Oradea atrage noi investiții și creează locuri de muncă.
Trimite articolul
XȘi cine să zboare din sărăcia asta de oraș?
-
E propaganda de alegeri. De abia au fost 50 calatori. Oradenii pacat ca nu au vazut alte orase ce au zboruri, sa faca motivul. SARACIE
-
Un bilet doar dus nu ar trebui sa fie prohibitiv
-
Drum bun!
-
-
Cum cine? Neo…
Merg sa ia lumina din usa impreuna cu fratele ilie.
Dar la terminalul cargo cate avioane au venit pana acum?
Dar la ala intermodal cati oradeni s-au dus cu trenul?
Mari ctitorii, toate, si noroc ca au costat o gramada de bani. Desigur, pentru dezvoltare. Investim intr-un trai mai bun pentru oradeni, etc.-
Mai Einstein,ai idee ce inseamna transport intermodal si la ce foloseste un astfel de terminal sau doar strici tastatura degeaba ?
-
Inseamna doar in teorie, in practica e zero. Doar in laudele peneleului functioneaza
-
Mai liberalstein, tu pricepi ca eu punctez doar faptul ca aia e o investitie din banii tuturor de care beneficieaza doar o firma-doua, nu oradenii (toti)? Sau vrei sa pun si poze, ca sa pricepi si tu, ca la gradinita.
-
-
se realizează prin dezvoltarea unui centru multimodal de transport (hub) – aeroport, gară, autogară, toate în același loc! Se poate și la Oradea, dar trebuie voință. Politică. Și un vapor de bani…
-
Ati uitat port maritim (daca tot ati pomenit vapor) si statie de metrou
-
Buna idee!
Port maritim!
Il facem acum, si asteptam apoi sa vina marea. In cateva milioane de ani, placa tectonica africana imponge mediterana la noi, deci merge. S-ar incadra perfect in marile realizari ale profetului, utilitate maxima si beton cat cuprinde. Si scum ca dracu’-
De asta am și spus maritim și nu fluvial. Niște amărâte de vaporașe, șalupe mai degrabă, ca în Timișoara, sunt incompatibile cu nivelul de ambiție al providentialului
-
-
-
Terminale nefunctionale, bune in teorie. Confundati Oradea de 100mii cu Hamburg sau Roterdam. Exact cum ai face un Iulius Mall in Vadu Crisului si te miri ca sta gol..asta face gasca PNL, cai verzi pe pereti
Ilie Bolojan o zis ca din Ianuarie 2025 o gramada de functionari isi vor lua zborul spre capitalismul adevarat. O mai zis ca avand o productivitate a muncii de doar 10% in mutat foile, vor merge la lucru si Sambata, ca sa creasca productivitatea muncii la 12%. Vor muta mai multe foi deci. O dat exepmplu de functonari lenesi si afurisiti, pe cei de la Ansablul de dansuri Crisana si pe cei de la teatre. Zicea ca randamentul astora este sub-zero. El este ingrijorat foarte de irosirea banului public in orice fel. Va strange brăcinaru la toți, ca sa nu ne mai irosim.
Sunt operate zboruri cargo de la Oradea ? 😁
Știe cineva când a fost primul zbor cargo, sau care este următorul ? De unde vine avionul cargo și unde zboară de la Oradea ?
Numai prostii și minciuni in prag de alegeri.
Specific PNL.
-
Nu sunt zboruri cargo. Ce dumnezeule sa duci din si in Oradea cu avionul.Propaganda PNL si minciunile prind la prostii ce ii voteaza
-
Sunt zeci de avioane zilnic, e cel mai mare hub cargo din estul Europei, dar nu ai argumente si dovezi. De 2 ani e deschis si functioneaza la capacitate maxima
-
Nu are nici un zbor cargo. Unde ai vazut sat cu nevoie de transport cargo ?
-
Esti paralel, delirezi.. Dar ce sa te astepti de la postaci ca tine
-
Care zboruri, e doar unul
Cele 6 luni in care afirmase ca-si da demisia daca nu aduce zboruri, au trecut demult.
Voi vreti sa avem in prima faza zboruri si pe urma sa se construiasca infrastructura sau cum?
Cu multi ani in urma, la biserica, micul Ilie a auzit legende despre Tara lui Lot. Crescand a tot cautat-o pe harta…si n-o gasea…n-o gasea…Si au trecut anii…Pana in 2023 cand spre surprinderea tuturor a gasit “Tara lui LOT” , si acum va trimite pe toti acolo…ce karma nefasta….
La zborul de azi de la Varșovia câți călători au venit și câți au decolat spre Varșovia? Nu am putut merge să îi număr, că sunt cu glezna fracturată de la superbul peron al Episcopia Bihor.
-
a fost plin. da tu n.ai de unde sa stii ca nu ai bani de iesit din casa
La ce folosește plimbarea spre Varșovia?
Doar la a cheltui banii CJ.
KARE MAI ZICE DE RELE VOR FI OBLIGATI
Din Cluj ai vreo 30 destinatii, din Oradea ai 50 de destinatii, despre ce vorbim am depasit Clujul clar. Numai postacii nu vad asta
-
Sunt deja 50 de crasme/terase cu patroni consilieri liberali in centru? wow. Faine destinatii.