Consilierul din opoziția locală apreciază că, de-a lungul timpului, „orădenii s-au raportat corect la fondurile europene”, de maniera „bine că se face”. Între timp, însă, „a atrage azi bani europeni e normalitate. Toate comunitățile atrag, iar unele au ajuns azi la un ritm superior municipiului nostru. Azi în Oradea e haos și debandadă. Toate lucrările sunt întârziate. Toate au fost lansate deodată, în toate cartierele. Orădenii sunt cei care suportă această debandadă, în timp ce dl. primar, responsabilul principal, nu ia nicio măsură”, consideră el. Madar a insistat că primarul ar trebui să identifice și să-i demită pe cei responsabili de debandada din Oradea.
Despre pasajele de pe Magheru, de la Magazinul Crișul și de la Gara Oradea, Madar consideră că „în ultimele ore trebuie să terminăm munca pe 7 ani”. El a precizat că, prima dată au fost securizate fondurile și ulterior s-au făcut studiile de fezabilitate și cele de trafic.
„Logica a fost să rezervăm banii, nu să vedem dacă e util și cum facem să îl punem în operă. Nu au învățat nimic din situația de blocaj de acum. Senzația e ca primăria nu are nicio problemă că întregul oraș a blocat”, susține Madar.
El zice că edilii mint când spun că, în 2021, ar fi avut loc o consultare publică a orădenilor pe tema proiectului de pe Republicii rutier.
[eadvert]
Despre studiile de trafic pe această zonă, spune că au fost făcute în iunie – iulie, când elevii sunt în vacanțe, ca atare ar fi lipsite de acuratețe.
„Trecerea de la mașină la transportul în comun nu este fezabilă”
Pesediștii sunt cei mai vocali contestatari ai limitării carosabilului la o bandă de sens pe Republicii, astfel încât tramvaiul să aibă prioritate. Ei aleg să țină partea celor care preferă mașina personală, argumentând că transportul în comun nu este pregătit să deservească majoritatea orădenilor.
„Astăzi, Oradea este nevoită să facă proiectul cu pasajele indiferent dacă sunt utile sau nu. Nu a existat nici o consultare legată de proiecte. Primăria spune că dezbaterea a fost în august 2021, adică cu 2 ani înainte să existe SF. O minciună. Este mai bine să faci ceva decât să nu faci nimic! Dar de ce să nu faci ceva util decât să faci ceva doar de dragul de a fi campion la cheltuit bani? De ce să i cheltuim aiurea?”, se întreabă retoric Madar.
Citând din studiul de trafic, el zice că azi, 90% dintre orădeni folosesc azi mașinile când se deplasează și că proiectul presupune că din primul an, 7% vom renunța la mașini în favoarea transportului în comun.
„Trecerea de la mașină la transportul în comun nu este fezabilă. De ce folosim mașina? De ce ducem copiii cu mașina la școală? Se ce nu mergem la muncă cu OTL? Pentru că infrastructura nu e pregătită”, insistă el.
Pesedistul consideră că la capetele coridorului de mobilitate ar trebui parcări park and ride, unde pot lăsa mașinile cei care vin de pe dealuri sau din afara orașului. „Acest coridor e util pentru cei care ne tranzitează, nu orădenilor”, e concluzia sa.
În context, Madar a transmis că e necesară consultarea orădenilor, dat fiind că ei aduce idei administrației. „Administrația nu a făcut consultarea, o să o fac eu sondaj pe pagina mea de facebook, sunt convins că vom primi multe idei”, a mai spus consilierul.
Trimite articolul
Xpnl va fi istorie in oradea! DEMAGOGI, INCOMPETENTI !
Dl. Madar e mai competent decat tot aparatul ciumei galbene din pemeo! Respect pentru ce face!
-
Vai s-amar de competenta lui Madar…discutam ca e competent la ce? La demagogie si politicianism? Desigur…la altceva nu e si nu a fost nici in banca, nici la Pelican.
Facem un exercitiu de imaginatie si vedem ca anul viitor va dori sa candideze la Primarie…indraznim si un pariu?
Cum are casa de casa “pe dealuri”, vorbeste de cele 2 subpasaje ca deranj pt dansul? Ca ma indoiesc ca vorbeste pt cei multi…cel mult vorbeste pentru inca 2 votanti in plus…in rest..praf…cine-l cunoaste pe Madar stie ca se incadreaza perfect in lumea politicianista+PSD… -
Asa i cum zici, dar cred ca are sanse mari sa ia sub 5 % la alegeri!
Cei din Nufaru dorm, toate zonele verzi vor fi taiate pt piste de biciclete si strazi. Uitati-va la proiect ce macel va fi
Un mascarici și un grohaitor :). Dacă ar fi ei la butoane ar rupe norii!! Mai da multe o făcut trandafirii în Bh, probabil de s-or mai naște de câteva ori și tot nu mai ajung pe la ciolan doar sa-l miroase și sa-i provoace iar. :).
Daca nu faci nimic nu ai ce sa pui sub semnul intrebarii!
PSD va cere votul
Pesediștii orădeni sînt foarte buni la dat din gură… și cam atît.
-
Iar PNL-istii la cheltuit de bani, pe vrute si nevrute…si cam atat.
Tot timpul madar e Gică contra la tot ce se face, sa se afle și el un treabă. Lucrările din oraș sunt in intarzaiere de când a plecat Bolohan de la primărie care știa să-i mobilizeze pe constructori pentru respectarea termenelor de execuție, calitate pe care edili actuali nu o au , sau se compromit cu constructorii și atunci nu mai pot sa le ceara sa respecte termenele, altfel nu se explică aceste întârzieri mari.
-
daaa asa este… fara Bolo suntem morti cu totii, daca Bolojan nu e nimic nu e 🙂
Uitati-va la fata celui din spate. Are faciesul ala specific celui caruia i-se rupe de orasul asta dar e mare politician. Bah, mi greata !
Se cheltuiesc prea multi bani pe proiecte care nu sunt necesare si care strica aspectul orasului.
Ar trebui sa renuntam la proiectele “arta pentru arta” ,
ar trebui sa renuntam la a cheltui bani de dragul de a
bifa cat mai multe “realizari” , care de fapt nu sunt necesare.
Sa vedeti voi oras blocat complet dupa o ploaie torentiala, dupa ce se vor pune in functiune toate pasajele alea subterane …
nu e putin cam tarziu sa-ti pui intrebari de genul?
Asta a facut psd- ul in bihor-oradea de cand ii stiu (mai bine nu-i stiam),au sabotat tot pentru ca nu faceau ei,asa cun nu au facut mare lucru in Romania pe care au condus-o in mare parte a timpului dupa revolutie.Mai mult au reusit sa-i psdizeze si pe putinii cu principii si integri!