Printre obiectivele activităţii se numără identificarea unor soluţii eficiente în vederea îmbunătăţirii relaţiei părinte-adolescent, ameliorarea situaţiilor de impas parental şi a dificultăţilor aferente în cadrul relaţiei părinte-copil, în special în situaţiile copiilor cu deviaţii comportamentale cauzate de traversarea perioadei de pubertate, dar şi a copiilor cu dificultăţi de adaptare şcolară sau de altă natură.
Psihologul şcolii, Diana Bodea-Lung a condus dezbaterea pe această temă, accentuând ideea că, nu există un conflict real între generaţii, ci doar deosebiri între modul de abordare a problemelor adolescenţilor.
Elevii s-au arătat interesaţi de modul în care ar putea să depăşească aceste dispute cu părinţii, implicându-se cu entuziasm în jocuri de rol de tipul părinte-copil, astfel încât să poată conştientiza şi rolul părintelui în gestionarea unei situaţii de criză.
Întrebările adresate psihologului au vizat nevoia lor de a fi acceptaţi, înţeleşi şi valorizaţi de către părinţi. Încrederea a fost cuvântul cheie şi soluţia tuturor problemelor lor. Adolescenţii au înţeles că, o dată ce au câştigat încrederea părinţilor, vor putea gestiona mult mai bine relaţia cu aceştia.
Activitatea s-a încheiat într-o notă festivă, dată de colegii lor din ciclul primar, pregătiţi de învăţătoare, care au prezentat un program de colinde, precum şi de grupul de colindători ai liceului, coordonat de Ciprian Zopota participant la Festivalul Noi umblăm a colinda, de unde s-a întors cu un binemeritat loc 3.
Citiți principiile noastre de moderare aici!