Adăpostul de câini din Aleșd a devenit operațional săptămâna trecută, după ce a primit autorizația de funcționare de la Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Bihor.
[eadvert]
Potrivit Consiliului Județean Bihor, în prezent, la Aleșd sunt adăpostiți 7 câini fără stăpân. „Construcția este formată din 10 boxe acoperite, 6 dintre ele având fiecare o suprafață de 3 x 2,5 metri, restul de 1,6 x 1,6 metri. A fost amenajat și un spațiu de joacă și plimbare pe o suprafață de aproximativ 17 x 7 m. Amplasamentul este racordat la utilități și este împrejmuit cu plasă bordurată”, a transmis CJ Bihor, printr-un comunicat de presă. Amenajarea adăpostului a costat 372.253,17 lei, din care 370.414,87 lei reprezintă contribuția Consiliului Județean Bihor. „Amplasamentul este gestionat de personalul propriu al primăriei, instruit de Administrația Domeniului Public Oradea (ADP). Consiliul Județean Bihor a achiziționat o autoutilitară pentru capturarea și transportul animalelor. În fiecare zi de vineri a săptămânii, patrupedele fără stăpân sunt preluate și adăpostite de ADP Oradea”, mai arată sursa citată.
Autoritățile județene au anunțat că Primăria Aleșd va organiza o campanie de sterilizare pe raza orașului, în perioada următoare, proiect aflat pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local de marți, 19 aprilie. Bugetul alocat campaniei este suficient pentru sterilizarea a aproximativ 200 de câini.
Protocol pentru adăposturi
Adăpostul din Aleșd a fost construit în urma protocolui de colaborare, semnat anul trecut, între Consiliul Județean Bihor și primăriile Aleșd, Salonta, Marghita și Beiuș. Administrația Domeniului Public Oradea este și ea partener în protocol. În baza acestei înțelegi, CJ Bihor finanțează construirea a câte un adăpost în fiecare dintre cele 4 orașe, pe terenul pus la dispoziție de primării. În plus, fiecare adăpost va fi dotat cu câte o autoutilitară pentru capturarea și transportul câinilor fără stăpân. „La rândul lor, primăriile vor înființa servicii proprii prin delegarea unor societăți comerciale cu gestiunea adăposturilor. De asemenea, vor putea încheia contracte cu unitățile administrativ – teritoriale din zona limitrofă, existând o recomandare de arondare. Astfel, localitățile din Zona Metropolitană a Oradei vor putea încheia un contract cu ADP, iar celelalte localități, cu serviciile înființate în Beiuș, Marghita, Salonta și Aleșd”, a anunțat CJ Bihor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!