Plus minus 50 de lei datorie și încă cel puțin 500 de lei, cheltuieli cu executarea silită. Aceasta este miza bănească a scandalului iscat între Compania de Apă Oradea (CAO) și Stefano Cavicchia, proprietarul unui apartament nelocuit, pe strada Iosif Vulcan.
[eadvert]
Italianul, însă, reclamă proastă contabilitate la CAO – în vara anului trecut a plătit online datoria acumulată doar că plata nu s-a descărcat în contabilitate. Penalitățile au curs în continuare, a crescut și vechimea datoriei, până s-a ajuns la termenul pe prescriere în 2020 iar CAO a trecut la procedura executării silite. De altfel, chiar vechimea datoriei și faptul că în 2020 ar fi expirat termenul de prescriere este motivul pentru care operatorul de apă-canal a trecut la etapa următoare în recuperarea datoriei.
„Eu am un apartament în centru, pe Iosif Vulcan. Nu locuiește nimeni acolo, nu am consum, se facturează numai apa pluvială. Aveam facturi mici, în jur de un leu, nu le-am achitat mult timp, pentru că, recunosc, nu mi-am făcut timp să mă duc la ghișeu pentru sumele alea. Cei de la apă-canal au fost ultimii care au introdus plata online”, relatează el.
Datoria acumulată a ajuns, în 2020, în jur de 50 de lei, cu tot cu penalități. „Problema e că eu am plătit online în aprilie 2019 32 de lei, mai mult de jumătate din suma asta, la care s-a ajuns în 2020. Mie mi-a venit confirmarea pentru plata online dar ei nu au descărcat plata. Am ajuns, acum, în septembrie, la apartamentul de pe Iosif Vulcan și am găsit executarea silită. Nu am înțeles nici eu și nici avocatul despre ce e vorba. Apoi m-am dus el ei și am văzut că nu au descărcat plata. Contabila șefă nu mi-a recunoscut nicio secundă că au omis încasarea dar executorul judecătoresc l-au sunat îmediat să modifice suma pentru care se face executarea”, mai relatează italianul.
În plus, Stefano Cavicchia zice că, din moment ce nu locuiește pe Iosif Vulcan, a dat la CAO adresa firmei sale ca adresă de corespondență. „Facturile mi le-au trimis mereu pe firmă dar decizia executării a venit la apartament, unde nu e nimeni. Asta e proastă comunicare”, consideră el.
Omul zice că va merge în justiție pentru anularea executării silite, mai ales că aceasta nu se mai justifică prin prisma vechimii datoriei.
„La CAO am depus mai multe cereri și adrese, nu m-au băgat în seamă. Șefa de la contabilitate m-a plimbat ca pe un cățel pe acolo, între birouri. Eu cred că toată povestea asta este un exemplu de contabilitate prost gestionată. Toate instituțiile incentivează (stimulează n.r.) plățile online iar CAO nu descarcă plata? Suma asta e mică, nu e importantă, dar costurile cu executarea sunt mai mult de 500 de lei și mi se pun mie”, mai zice italianul.
„Responsabilitatea față de client”
La rândul său, CAO transmite că a acționat „în spiritul valorii de bază care guvernează compania noastră şi anume responsabilitatea faţă de client” și în relația cu clientul din strada Iosif Vulcan nr. 14, ap.18, unde furnizează serviciul de alimentare cu apă şi de canalizare.
În comunicat, se arată că „în luna mai 2020, compania noastră depune la executorul judecătoresc dosarul privind recuperarea debitului restant pentru punctul de consum mai sus amintit, acesta cuprinzând creaţele din perioada noiembrie 2018 – februarie 2020, INCLUSIV penalităţi la facturile achitate cu întârziere, acestea curgând din luna IUNIE 2017”.
Plata din 2019
De asemenea, admite că „la data de 10 aprilie 2019, titularul de contract achită o parte din debitul restant, rămânând în sold debitul pentru care s-a constituit dosarul de executare” dar susține că, înainte să se ajungă la executor, clientul „a fost somat în repetate rânduri pe adresa de facturare şi de contract”.
Concluzia CAO este că a acționat conform procedurii, mai ales că „urma a se împlini termenul de prescripţie de 3 ani (2017, conform celor menţionate la primul aliniat) şi debitorul nu şi-a onorat obligaţiile la scadenţă a facturilor”. De asemenea, CAO susține că „la toate solicitările de întrevedere ale titularului de contract la sediul unităţii, un reprezentant al CAO, a pus la dispoziţia beneficiarului toate documentele care să ateste acest debit restant”.
Trimite articolul
XFrumos isi sfatuia Bolojan subordonatii. Nu iarta pe nici un cetatean de rand. Dar mai bine scrieti cum hartuiesc cetatenii si firmele care au unele “probleme” cu primaria. Care nu se supun la ce dicteaza dictatorul
Si cum te executa pt 50 lei? Iti ia casa ca sa o poata achizitiona la bani de nimic directorasii din primarie? Se cunosc cazuri relatate in presa cum se imbogatesc unii din asa ceva
plata online la CAO nu functioneaza cum trebuie. Si eu am avut probleme.
“La CAO am depus mai multe cereri și adrese, nu m-au băgat în seamă.” Suna familiar. Si eu am depus o cerere la CAO la registratura in 11 Septembrie 2017, am primit bon cu numar de inregistrare. Conform legii ar fi trebuit sa primesc un raspuns in 30 zile. Nici pana in ziua de azi (16 Octombrie 2020) nu am primit un raspuns. Asta este CAO.
„în spiritul valorii de bază care guvernează compania noastră şi anume responsabilitatea faţă de client” Doar cuvinte, fara fond. Asta e CAO.
CAO..magarie
CAO=apa cu cacao
sigur in timp procentul de cacao creste
acolo toti si toate proastele si mai ales needucați au fost băgați de mister escroc muresan !!! pe cand intra DNA peste acest escroc muresan ovidiu? posturile scoase la concurs sunt date!!!!
Penibili……Prea usor se face executarea silita………