Nu a simțit că ar fi lovit ceva, a fost explicația bărbatului, care a plecat și a fost găsit, după aproape cinci ore, la 200 de kilometri distanță.
[eadvert]
Judecătoria Aleșd a pus sub semnul întrebării sinceritatea șoferului, mai ales că acesta a refuzat să se supună probei cu detectorul de minciuni. Sentința din această săptămână a fost dată la mai bine de patru ani de la comiterea accidentului și poate fi atacată cu apel.
Sunat de Poliție după trei ore și jumătate
Accidentul s-a petrecut în seara de 5 noiembrie 2019, puțin după ora 23:00, când Cătălin Florin Pașcalău a plecat cu un transport de 24 de tone de materie primă din plastic din Telechiu spre Miercurea Ciuc. La intersecția unui drum comunal cu șoseaua județeană, bărbatul a fost nevoit ca, din cauza tonajului mare al vehiculului, să se apropie de un cap de pod de pe sensul opus, după care a dat cu spatele pentru a se putea încadra la dreapta, pe banda sa de circulație. Ulterior a susținut că a făcut aceste manevre cu muzica ”dată destul de tare” în cabină și nu a simțit nicio lovitură sau că ar fi trecut peste ceva.
Șoferul a declarat că abia după trei ore și jumătate a fost sunat de polițiști, care i-au spus că ar fi lovit cu camionul două persoane, ale căror cadavre au fost găsite lângă drum, în zona în care făcuse virajul.
Victimele fuseseră descoperite în jurul miezului nopții de un conducător auto, care a anunțat imediat un echipaj de Poliție care trecea chiar atunci prin zonă. Oamenii legii au verificat camera de supraveghere a Primăriei Țețchea, instalată pe un stâlp din apropiere, și au observat că bărbații decedați, de 30, respectiv 35 de ani, veneau de la un bar și se opriseră pe marginea drumului, când ar fi fost loviți de camionul condus de Cătălin Pașcalău.
Expertiza: șoferul nu s-a asigurat la efectuarea virajului
Expertiza făcută în cadrul anchetei a stabilit că accidentul a fost cauzat de faptul că șoferul ”nu s-a asigurat că manevra de virare la dreapta cu ansamblul de vehicule putea fi efectuată în condiții de siguranță până la finalizarea ei fără să perturbe circulația sau să pună în pericol siguranța celorlalți participanți la trafic”. Cei doi bărbați accidentați, care aveau alcoolemii uriașe, de 4,18 la mie, respectiv 3,30 la mie, fuseseră zdrobiți sub roțile camionului.
După ce a fost sunat de polițiști în jurul orei 2:40, Cătălin Pașcalău susține că a oprit într-un refugiu de autobuz din Iernut, unde a fost găsit de agenți la ora 4:00. Șoferul spune că a verificat camionul la lumina de la telefonul mobil, dar nu a găsit nicio avarie și nicio pată de sânge. În schimb, polițiștii au găsit urme biologice pe partea interioară a apărătorii de noroi de la o roată din spate și pe una de la capul tractor.
A refuzat proba cu detectorul de minciuni
Instanța din Aleșd a considerat că inculpatul, șofer profesionist, ajutat și de sistemul de lumini al camionului, „a avut posibilitatea de a observa cele două victime pe acostamentul din stânga direcției de mers Tileagd-Țețchea, a avut cunoștință despre lovirea și călcarea acestora, aspect care reiese fără nici un dubiu din înregistrarea video efectuată cu camera de supraveghere ce aparține Primăriei Țețchea, unde se vede când cabina ansamblului de vehicule efectuează o oscilație pe verticală la trecerea peste un obstacol (corpul victimelor), aceeași mișcare fiind vizibilă și la manevra cu spatele.”
Judecătorul a arătat că este posibil că, după accident, șoferul să fi spălat capul tractor, „ceea ce ar explica cantitatea redusă de material biologic găsită pe vehicul, raportat la gravitatea leziunilor constatate la cele două victime și locul unde au fost găsite urmele”.
Magistratul a mai observat că între momentul producerii accidentului și cel în care a fost găsit camionul de către polițiștii din Iernut au trecut aproape cinci ore, timp în care șoferul s-ar fi putut opri pe un traseu care măsoară 200 de kilometri și pe care un camion îl parcurge în patru ore.
O altă neconcordanță reținută în hotărârea Judecătoriei Aleșd, publicată pe portalul Rejust, a vizat declarația lui Pașcalău care i-ar fi spus polițistului care l-a sunat că la acea oră – 2:42 – se află într-o localitate situată la aproximativ 90 de kilometri după Iernut, spre Miercurea Ciuc. Instanța consideră că acest lucru ”pune sub semnul îndoielii sinceritatea inculpatului, dublat de refuzul nejustificat al acestuia de a se supune testării comportamentului simulat”.
Astfel, în ciuda apărării inculpatului, Judecătoria Aleșd a stabilit că părăsirea locului accidentului ”a fost comisă cu intenție directă, inculpatul (…) sperând că nu va fi identificat, cu atât mai mult cu cât avea aplicat un magnet pe aparatul tahograf, care indica faptul că din data de 05.11.2019, ora 14:53, până în data de 06.11.2019, ora 13:47, aparatul tahograf a indicat «repaus» (momentul accidentului fiind 05.11.2019 ora 23:09)”.
Drept urmare, instanța l-a condamnat pe șofer la 2 ani şi 5 luni şi 10 zile de închisoare cu suspendare, pentru ucidere din culpă și părăsirea locului accidentului. Daune nu au fost acordate, pentru că rudele victimelor au fost despăgubite de asiguratorul auto.
Trimite articolul
XAr fi bine sa isi tina gura Catalin si sa nu povesteasca beat la toti care nu trebuie … deoarece stie toata lumea ce s-a intamplat , doar ca toti tac…normal ca a refuzat proba cu detectorul de minciuni… oare de ce?