Co-preşedintele PNL Bihor, senatorul Gavrilă Ghilea acuză PSD Bihor că „prin liderii săi, acţionează cu dublă măsură în ceeea ce priveşte proiectele municipalităţii. Pe de o parte, aceştia promit în faţa presei sprijin necondiţionat executivului orădean, pe de altă parte, nu ştiu cum să mai bage beţe în roate investiţiilor co-finanţate din fonduri europene”.
În cadrul unei conferinţe de presă, Ghilea a atacat subiectul drumului expres, afirmând că finalizarea acestuia „este obstrucţionată de ambiţiile locale ale social-democraţilor”. Despre aceştia, co-preşedintele PNL Bihor spune că „sunt gata mai degrabă să sacrifice interesele orădenilor decât să ceară intervenţia promptă a ministrului de resort pentru afectarea terenului necesar din incinta Depoului CFR acestui proiect de infrastructură atât de important”.
Comparaţie PDL – PSD
Mai departe, Ghilea face o comparaţie cu guvernarea PDL şi face apel la memoria orădenilor, aducând aminte cum primarul Bolojan a fost ajutat cu terenul pentru Parcul Industrial Eurobusiness, de pe Şoseaua Borşului, în primul său mandat. „Nici un ministru PDL al transporturilor nu şi-ar fi permis să ignore un asemenea demers, mai ales dacă era promovat de prefectul judeţului sau liderul filialei partidului de guvernământ. Sau dacă ar fi făcut-o, în proxima şedinţă de Guvern ar fi fost atenţionat şi obligat să-şi revizuiască decizia. Să ne amintim doar de terenul de peste 100 hectare pe care Guvernul PDL l-a transferat municipalităţii – la solicitarea primarului PNL şi a fostului prefect de Bihor – pentru amenajarea Parcului industrial de pe Calea Borşului”.
Fostul prefect de Bihor pe care Ghilea nu-l nominalizează explicit este chiar persoana sa, reprezentant al Guvernului PDL în Bihor, între anii 2009 şi 2012. Azi, Ghilea nu ezită să îi ironizeze atât pe pesedişti, cât şi pe UNPR-iştii bihoreni, care au, de altfel, o dispută pentru cine deţine puterea în filială – Gheorghe Pintea sau deputatul Ioan Hulea: „În cazul liderilor PSD Bihor, se pare că uşile ministerelor sunt cam înguste pentru orgoliile lor, iar telefoanele propriilor miniştri sună tot timpul ocupat. Dacă există un interes naţional, acesta nu poate fi decât suma intereselor locale, ori din acest punct de vedere eu cred că un lobby susţinut de Filiala judeţeană a UNPR la viceprim-ministrul Gabriel Oprea ar fi fost mai eficient decât intervenţia tardivă a liderului local al PSD la propriul ministru al Transporturilor”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!