Conducerea asociaţii Galex de pe Moldovei a dedus că Oradea nu are o instituţie abilitată să verifice CET pentru eventuale abuzuri la facturare. „Ni se pare ciudat ca o regie a municipalităţii să nu poată fi pusă la punct decât apelând la Justiţie. La Protecţia Consumatorului ne-au spus că CET nu e de competenţa lor, îndrumându-ne la Compartimentul Îndrumare şi Control Asociaţii de Proprietari din Primărie. Dar acolo mi-au zis că ei verifică doar asociaţiile nu şi cum facturează CET.
Am fost şi la Apaterm, la domnii inginei Filip şi Cornea, să le arat diferenţele dintre procesele verbale de citire ale contorului de bloc şi gigacaloriile umflate pe facturi. Degeaba. Aşa că am înregistrat o sesizare la CET şi aşteptăm răspunsul ei pentru a putea sesiza Judecătoria Oradea”, ne-a declarat preşedintele asociaţiei, Gavril Bitea. Aceasta ne-a încredinţat că s-a săturat să-şi pună locatarii să achite ce nu au consumat. „Blocul X85, care are repartitoare la apartamente, a avut peste iarnă facturi mai mari decât blocurile vecine, fără repartitoare. În aprilie am convenit cu toţi locatarii să închidem căldura pe tot blocul, ca să fie clar abuzul. Şi ne-au facturat 3,7 Gcal”, conchide Bitea.
Fiindcă nu şi-au putut rezolva amiabil probema cu CET, Preşedintele Gavril Bitea şi administratorul Ivan Leţ Maria al asociaţiei de proprietari Galex de pe strada Moldovei au înregistrat pe 11 mai la SC Electrocentrale o sesizare privind facturile din ultimele luni.
„Spre deosebire de blocurile similare, X 84 şi X 86, blocul X85 din Asociaţia de Prorietari Galex din strada Pascal nr. 16 este contorizat la nivel de aparatamente cu repartitoare de căldură. Însă deşi e interesat astfel spre economie, am ajuns să avem facturi mai mari peste iarnă decât blocurile vecine. E vorba doar de câteva mii de lei, dar de ce să plătească oamenii ce nu au consumat, după ce că au investit în repartitoare? Şi de ce să tolerăm abuzurile CET când ei nu ne iau în seamă?”, ni s-a plâns Gavril Bitea.
Concret, în sesizarea oficială, Asociaţia Galex arată că pe 23 martuie s-a citit contorul de branşament şi a rezultat un consum de 3,29 Gcal. Pe 30 martie s-a verificat contorul şi s-a înlocuit pe 1 aprilie pe motiv că e defect deşi conducerea Galex se îndoieşte de acest lucru.
Chiar şi aşa, asociaţia vrea ca CET să-i explice pece bază i-a facturat pe martie 8,7 Gcal în loc de 3,29 Gcal cât era pe contorul de scară.
Pe 27 aprilie s-a citit contorul rezultând consum zero fiindcă în aprilie am închis căldura din beci la tot blocul X85 în urma înţelegerii cu toţi locatarii.
Plată pentru „zero”
„Aceasta a fost picătura care a umplut paharul. Să ne încaseze pentru o lună în care am închis total căldura. Am achitat factura pe martie, deşi era umflată. Dar dacă adun bani pentru aprilie de la oameni, ce o să-mi spună ei, şi cine o să-mi descâlcească contabilitatea după o eventuală remediere?”, ni s-a adresat retoric Gavril Bitea.
Astfel, în sesizare se mai arată că pe 29 aprilie s-a reverificat citirea contorului şi s-a facturat 3,77 Gcal deşi contorul indica un consum de 0 Gcal.
Cât priveşte punctul de vedere al SC Electrocentrale Oradea, purtătorul de cuvânt Eustafie Ilisei ne-a putut spune doar că termenul legal de răspuns la sesizare este de 30 de zile şi că ne va ţine la curent cu clarificarea situaţiei.
C.H.
Citiți principiile noastre de moderare aici!