Într-un timp foarte scurt, Universitatea din Oradea a generat platforma online e-learning. Astfel, în perioada în care cursurile sunt suspendate, activitatea didactică se va desfășura online. În prezent, platforma nu funcționează 100%, dar de săptămâna viitoare aceasta va putea fi utilizată de toți cei 14.000 de studenți și 5.000 de cadre didactice ale Universității Oradea care desfășoară activități didactice în semestrul al II-lea.
Platforma poate fi accesată de studenții și cadrele didactice ale Universității la adresa web: e.uoradea.ro. Aici, cadrele didactice au posibilitatea să-și posteze cursurile sau alte materiale auxiliare, de tip video, acces la baze de date, etape de proiect, seminarii. Tot prin intermediul platformei, dascălii pot avea o comunicare cu studenții și invers.
„Toți studenții Universității, și aici mă refer la cei care sunt înmatriculați și au contractat disciplina respectivă, pe fiecare an de studiu, au acces la materialele din semestrul al II-lea al anului universitar 2019-2020. Am pregătit această platformă doar pentru semestrul al II-lea. Desigur, va urma și etapa a doua, când se vor crea materialele pentru semestrul I al anului universitar următor, astfel încât această platformă și pe viitor să fie utilizată ca suport auxiliar pentru studenții care învață la învățământ cu frecvență (studenți de la licență, masterat și studii doctorale)”, a declarat prof. univ. dr. Constantin Bungău, directorul Centrului de Învățare al Universității din Oradea.
Instrucțiuni
Un alt avantaj mare al platformei este că studenții au acces nu doar la cursuri și seminarii, ci și la orar, dar și la rezultate de disciplină și la alte servicii-suport care le pun la dispoziție diferite facilități: servicii sociale, centru de consiliere și alte structuri cu care trebuie să comunice un student la Universitatea din Oradea.
„Dacă sunt cursuri sau seminarii care necesită activități experimentale sau de laborator care nu pot fi făcute pe această platformă, atunci ele se vor recupera grupat în luna mai și la începutul lunii iunie. Șeful de disciplină are posibilitatea să predea mai multe cursuri în această perioadă de timp, iar în orarul din luna mai sau iunie, să se desfășoare numai activitățile de laborator, care nu pot fi desfășurate pe platformă, de la caz la caz. Titularul de disciplină are autonomie să dispună modul în care se grupează aceste activități de-a lungul semestrului II, desigur supervizate de directorul de Departament”, a explicat Bungău.
Similar cu activitățile pe care, în prezent, Universitatea din Oradea le desfășoară pentru studenții înscriși la Frecvență Redusă sau la Distanță, materialele sunt puse pe platformă pentru fiecare săptămână de curs. Alături de materialele de curs, dacă în orar este prevăzută o activitate de laborator, cadrele didactice postează și instrucțiunile pentru activitatea de seminar, laborator sau pentru proiect.
„Marele avantaj este că poți poziționa și tutoriale video, linkuri către diferite lucrări, articole care se referă la materialul de studiu care trebuie să fie învățat conform fișei de disciplină. Ai posibilitatea ca dascăl să vezi cine a accesat platforma, cât timp, la ce cursuri și poți să trimiți email la cel care nu a accesat-o, să trimiți teme, să primești răspunsuri, poți nota. Avantajele sunt extraordinare.
Este o Platformă Moodle, Open, folosită de toate universitățile mari din lume pentru că este calibrată, dedicată procesului de învățământ de tip e-learning”, a mai adăugat Constantin Bungău, managerul proiectului Centrul de Învățare al Universității din Oradea, prin care s-a realizat această platformă.
Digitalizare
Trei facultăți sunt foarte bine instruite și accesează fără probleme această platformă, încă de când a luat ființă în Universitatea din Oradea. Este vorba de Facultățile de Științe Economice, Socio-Umane și de Inginerie Managerială și Tehnologică. Totodată, Facultatea de Inginerie Electrică, suplimentar, utilizează, Office 365 ca metodă alternativă de predare.
Platforma a fost creată în anul 2019, prin proiectul Centrul de Învățare al Universității din Oradea, manageriat de prof. Constantin Bungău și realizat prin fonduri europene.
„Universitatea din Oradea a primit finanțare prin două ediții, începând de anul trecut pentru această platformă. Am achiziționat server, am pus platforma pe server și am trecut la instruirea tutorilor de la fiecare facultate încă de anul trecut. Noi ne și gândeam, pe viitor, să intergărm această platformă în sistemul educațional la Universitatea noastră. Bugetul proiectului este de 300.000 de euro, iar acesta se va încheia în toamnă. Am primit însă finanțare de continuare și dezvoltare a Centrului de Învățare – o finanțare nerambursabilă de 400.000 de euro. Vrem să integrăm și cealaltă platformă pe care o avem la UO și care gestionează studenții de la admitere, statele de funcții și planurile de învățământ. Este o digitalizare pe forma de învățământ a Universității Oradea”, a mai adăugat Constantin Bungău.
Trimite articolul
XFoarte bine, e-learningul e oricum pasul următor indiferent de pandemie
)))))) mai ales la medicina . ce gluma buna. aia multi dintre ei nici macar nu veneau la cursuri inainte de corona toata lumea stie.
sanchi pretexte ca merg la spital chestii socoteli )))
Io daca mai aud si de halucinatiile cu energii regenerabile, cercetare si intreprinzatori o iau razna! Serios Bungau ca ti-a trebuit atatia bani si timp sa folosesti un soft bagat gratuit in orice liceu? Si zici nu are nici o legatura cu pomana electorala si ca tot scoti de la naftalina “proiecte” in prag de alegeri. Speram ca e sub tine sa folosesti nenorocirea actuala ca sa iti lansezi esecurile de campanie sau poate crezi ca te uita cineva cate buhe ai frecat atatia ani de zile? Ai facut o cladire ma, una, mi se face rau in jegul ala de campus peste care domnesti de un mileniu.
Macar studentii obtin ceva, dar tarziu, prea tarziu ca sa te mai votam.
-
la ce ai cometat esti deja pe aratura, mai rau de atata nu poate fi, dute si te trateaza sau nu scrie