Drumul expres va face legătura între orașele Salonta și Bekescsaba. Proiectul prevede racordarea a două drumuri expres de pe teritoriul fiecărei țări pentru fluidificarea traficului între România și Ungaria.
„Prin actul normativ aprobat, se creează condiţiile necesare asigurării unei legături directe prin racordarea drumului expres Salonta – frontiera de stat de pe teritoriul României cu drumul expres Bekescsaba – Mehkerek – frontiera de stat de pe teritoriul Ungariei, stabileşte punctele de conexiune între cele două drumuri expres pe linia de frontiera comună româno-ungară şi reglementează condiţiile tehnice de realizare a joncţiunii rutiere între cele două drumuri expres”, au transmis reprezentanţii Executivului, conform sursei menționate anterior.
Următorul pas este acela de a înființa un grup de specialiști din domenii precum proiectarea, construirea, întreținerea și managementul de drumuri și poduri. Acesta se va reuni alternativ, atât în România, cât și în Ungaria.
[eadvert]
Conform comunicatului transmis de Guvernul de la București, autoritățile competente în implementarea acordului sunt Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în cazul României, și ministrul însărcinat cu activitatea de Transport din Ungaria.
Cinci ani pentru șapte kilometri
43 de kilometri din drumul expres vor fi construite în Ungaria, restul de 7 kilometri vor fi construite în România. Șoseaua va lega orașele Salonta și Bekescsaba prin nordeul localității maghiare, Mehkerek.
Autostrada M44 va fi conectată cu drumul expres, iar pe partea românească va fi racordată la drumul expres Arad-Oradea. Municipalitatea orădeană este de părere că acesta ar putea fi gata până la începutul anului 2027.
Trimite articolul
XDar sa faca ceva si cu vama din Salonta ca trec 3 masini intr-o ora……