„Baza de date cu prețuri de referință simplifică radical procesul de accesare a fondurilor europene acordate prin PNDR. Pe lângă simplificarea propriu-zisă a procedurii de achiziţie şi implicit impact pozitiv major asupra nivelului de accesare a fondurilor europene, acest demers va duce la diminuarea neregulilor legate de procedura de achiziţii. Pentru a ne asigura că răspundem nevoilor beneficiarilor și că vom fi în permanență într-o directă corelare cu piața de profil, AFIR va actualiza periodic această bază de date, atât din punct de vedere al adaptării prețurilor în funcție de evoluțiile pieței, cât și din punct de vedere al introducerii de noi elemente care pot face obiectul unei achiziții eligibile prin PNDR. Baza de date devine astfel un instrument util, atât pentru beneficiari, cât și pentru Agenție, fiind o premieră la nivel național”, spun reprezentanţii AFIR.
Această bază de date este disponibilă pe site-ul AFIR sub forma unei aplicaţii web şi poate fi utilizată atât de viitorii beneficiari ai PNDR, cât şi de beneficiarii care vor demara procedura de achiziţie. Aplicația bazei de date va rula online pe site-ul AFIR, fără a fi nevoie de descărcarea acesteia de către cei care doresc să o folosească.
Utilitate
„Practic, în cazul în care beneficiarul privat doreşte să achiziţioneze un produs care se regăseşte în Baza de date cu preţuri de referinţă a AFIR, acesta va putea să-l achiziţioneze direct, fără a mai parcurge procedura de selecţie de oferte. Preţul maxim eligibil al bunului achiziţionat este cel înscris în Baza de date. În cazul în care bunul achiziționat are un preț mai mare decât cel menționat în Baza de date, diferența de preț va reprezenta o cheltuială neeligibilă și va fi suportată întegral de către beneficiar”, a precizat Cristian Buzlea, directorul OJFIR Bihor.
Pentru decontare, beneficiarul va prezenta la Agenție contractul de vânzare – cumpărare, însoţit de certificatul de conformitate al produsului, în care marca şi modelul trebuie să fie identice cu cele înregistrate în Baza de date. De asemenea, este necesară prezentarea unei anexe la contractul de vânzare cumpărare în care este detaliat standardul de echipare al bunului care face obiectul cererii de plată.
Pentru achiziţiile descrise mai sus nu este necesară întocmirea unui dosar pentru avizarea achiziţiei. Toate documentele vor fi prezentate direct la plată, fiind incluse în dosarul cererii de plată.
În baza de date a AFIR vor fi afișate exclusiv următoarele informații: codul CPV (codul comun privind achizițiile publice), marca, modelul, dotările standard și prețul exprimat în Euro, fără TVA. Astfel, bunurile vor putea fi căutate de către beneficiari după codul CPV, denumire echipament, marcă, model, caracteristica tehnică principală etc.
Citiți principiile noastre de moderare aici!