Lucrările de dezmembrare a construcţiei au început săptămâna trecută, în prealabil lucrându-se la devierea reţelelor electrice şi a celor de apă şi canalizare. Pe acelaşi amplasament este prevăzută ridicarea unui pod nou, executantul lucrărilor fiind Drumuri Bihor SA, în contul a 350.485 lei cu TVA, în termen de 90 de zile.
„Prin amplasare şi prin legăturile esenţiale pe care le formează în cadrul tramei de trafic din zonă, podul joacă un rol esenţial în fluidizarea circulaţiei, scurtarea distanţelor de parcurs între zonele funcţionale ale oraşului, sporirea siguranţei circulaţiei şi eliminarea blocajelor în punctele cheie din zona Calea Aradului”, se arată într-un comunicat al Primăriei.
Pe două benzi
Proiectul de reconstruire prevede două benzi de circulaţie, câte una pe sens şi trotuare pe ambele sensuri de circulaţie. Podul va avea lungimea de 20,35 metri, distanţa între feţele culeielor va fi de 7,12 metri, iar lăţimea totală va fi de 13,30 metri.
Podul se face din structură metalică sub formă de arc, sprijinită pe o fundaţie din beton. Trotuarele se vor încadra spre exterior de grinda de coronament cu secţiunea de 50×50 centimetri, realizată din beton armat. Ca lucrări auxiliare, s-au prevăzut scări pe ambele părţi, pentru accesul la revizia infrastructurilor. În zona podului, pe aproximativ 50 de metri, albia va fi consolidată cu dale din beton.
Prin amplasare şi prin legăturile esenţiale pe care le formează în cadrul tramei de trafic din zonă, podul joacă un rol esenţial în fluidizarea circulaţiei, scurtarea distanţelor de parcurs între zonele funcţionale ale oraşului, sporirea siguranţei circulaţiei şi eliminarea blocajelor în punctele cheie din zona Calea Aradului.
C.Gh.
Podul de la Obor, in 90 de zile
Citiți principiile noastre de moderare aici!