Din 8 septembrie 2021, justițiabilii vor putea accesa noua versiune a dosarului electronic. Aceasta este valabilă pentru Curtea de Apel Oradea și instanțele din circumscripția acesteia. Accesul la noua versiune a dosarului electronic se face prin depunerea unei cereri de acces la instanța pe rolul căreia se află cauza. Aceasta va putea fi descărcată de pe portalul fiecărei instanțe, urmând a fi transmisă acesteia fie în format electronic (PDF), fie în format fizic, prin depunerea la registratură (personal sau prin serviciul poștal).
„În cerere se va indica obligatoriu numărul de telefon și adresa de email a solicitantului. După introducerea adresei de email și a numărului de telefon în aplicația Ecris, solicitantului i se va comunica un link pe adresa de email indicată, prin accesarea căruia vor putea fi vizualizate documentele din dosarul electronic”, a explicat Adrian Has, expertul în comunicare al Curții de Apel Oradea.
Dosarul electronic poate fi accesat prin intermediul paginii de internet www.curteadeapeloradea.ro, secțiunea Dosar electronic.
„După introducerea adresei de email, selectarea instanței la care se află dosarul și acționarea butonului «Autentifică», solicitantul va primi un SMS la numărul de telefon indicat, cu un cod de validare, iar după introducerea acestuia în aplicație, solicitantul va avea acces la dosar”, a precizat Has.
În paralel cu acesta, va fi funcțională și aplicația Infodosar, pentru care părților li s-a comunicat parola de acces la dosarul electronic.
[eadvert]
Totodată, justițiabilii au posibilitatea să opteze pentru comunicarea actelor de procedură în format electronic, pe adresa de email indicată.
Condiția acestei proceduri de comunicare este ca justițiabilul să acceseze link-ul de acces pe care-l va primi pe email, în termen de trei zile. În caz contrar, comunicarea se va realiza prin intermediul serviciului poștal.
Pentru instituțiile care au încheiat acorduri de colaborare pentru citarea și comunicarea actelor de procedură în format electronic, procedura de comunicare va fi îndeplinită când instanța va transmite destinatarului actul de procedură în format electronic, pe adresa de email indicată.
Demersurile pentru facilitarea accesului justițiabililor la dosarul electronic au fost inițiate de Curtea de Apel Oradea în anul 2015.
Trimite articolul
XBuna ziua ! Este o mare porcarie , nicidecum o simplificare de acces la dosarul electronic, cum in mod eronat
considerati dumneavoastra, care limiteaza drepturile legale garantate ale cetatenilor , cum este dreptul de si la aparare ! Studierea dosarului in format electronic NU poate fi conditionata de acceptarea de comunicare a tuturor actelor de la dosar in format electronic ! Este o ilegalitate si un mare abuz ! Sustinut de toti cei care participa la asa zisul proces- act de justitie si carora la convine ca simplul cetatean,, justitiabilul, sa NU aiba acces la propriul dosar, sa nu stie absolut nimic din ceea ce se judeca… Aboslut inadmisibil !!!