Ministerul Educației, prin inspectoratele școlare județene, a început evaluarea activității manageriale a persoanelor care ocupă funcții de conducere în unitățile de învățământ preuniversitar. Ca în fiecare an, și în 2017 directorii instituțiilor de învățământ preuniversitar vor fi evaluați de inspectoratul școlar.
Pentru ca activitatea managerială a unui director să poată fi evaluată, perioada minimă de ocupare a funcției de conducere trebuie să fi fost de minim 90 de zile calendaristice.
Evaluarea cuprinde trei etape: autoevaluarea, evaluarea și stabilirea punctajelor, respectiv acordarea calificativului anual sau pe perioada aferentă exercitării funcției de conducere.
Pe baza fișelor-cadru aprobate de Ministerul Educației, inspectoratele școlare elaborează sau revizuiesc la începutul anului școlar fișa de (auto)evaluare pentru directorii unităților de învățământ preuniversitar. Cu aprobarea Consiliului de Administrație al ISJ, pot introduce noi criterii de performanță, punctajele din fișa de (auto)evaluare fiind realocate în funcție de specificul unității de învățământ (nivel de învățământ, filieră, învățământ special, alternative educaționale).
Evaluarea activității manageriale desfășurate de directorii și directorii adjuncți din unitățile de învățământ de stat va fi realizată de o comisie de evaluare, organizată pe subcomisii, constituită la nivelul inspectoratului școlar, prin decizie a inspectorului școlar general.
Comisia de evaluare stabilește punctajele și calificativele aferente și le consemnează într-un raport justificativ. Acesta, raportul de etapă și fișele de evaluare completate și semnate de toți membrii comisiei, se vor înainta spre aprobare inspectorului școlar general.
Etapele evaluării
Pentru autoevaluare, directorii vor completa fișa de (auto)evaluare și vor elabora raportul argumentativ în care se motivează punctajele înscrise în rubrica autoevaluare din fișa de (auto)evaluare.
Evaluarea activitații manageriale desfășurate de directori și directori adjuncți se va realiza conform unei proceduri de evaluare și a unui calendar de desfășurare a evaluării stabilite de ISJ sau Ministerul Educației. La această evaluare se realizează consultări cu personalul didactic și nedidactic, organizația sindicală, autoritațile locale și directorul unității de învățământ, în cazul evaluării directorului adjunct, după care se elaborează un raport de etapă.
În cea de-a treia etapă se stabilesc punctajele și se acordă calificativului pentru activitatea managerială desfășurată de directorii și directorii adjuncți din unitățile de învățământ de stat. Calificativul va fi acordat de comisia de evaluare pe baza fișelor de (auto)evaluare, a rapoartelor argumentative și a rapoartelor de etapă.
Rezultatul evaluării va fi concretizat prin acordarea calificativului anual: între 85 și 100 de puncte pentru calificativul „foarte bine”; între 70 și 84,99 de puncte pentru calificativul „bine”; între 60-69,99 de puncte pentru calificativul „satisfăcător” – cei care vor obține acest punctaj vor fi monitorizați și reevaluați la un interval de 3-6 luni; sub 60 puncte, calificativul „nesatisfăcător”.
În cazul obținerii calificativului „nesatisfăcător” de un director sau director adjunct, acesta va fi eliberat din funcție și îi încetează de drept contractul de management educațional încheiat cu inspectorul școlar general. Cel care a luat calificativul „nesatisfăcător” nu va putea fi numit prin detașare în funcția de director sau director adjunct la o altă unitate de învățământ.
Până la data de 30 septembrie a anului școlar următor, ISJ le va transmite directorilor și directorilor adjuncți calificativele acordate pentru activitatea desfășurată în anul școlar precedent, precum și copii ale fișelor de evaluare. Contestațiile vor fi făcute în scris și depuse Consiliului de Administrație al ISJ, în termen de 5 zile lucrătoare de la comunicarea rezultatelor evaluării.
Citiți principiile noastre de moderare aici!