Pentru a putea lucra dar și a oferi siguranță în zonă, firma constructoare Webuild Spa Milano a solicitat din partea Primăriei Oradea aprobarea unor restricții de trafic pentru demontarea podurilor de cale ferată. Restricțiile sunt valabile până pe 20 decembrie. Astfel, pe strada Dragoș Vodă se va amenaja o zonă de deviere a traficului rutier de pe sensul de mers dinspre strada Clujului spre strada Mareșal Averescu, iar circulația rutieră în zona podului CFR se va desfășura în ambele sensuri pe câte o bandă pe sens.
Gara Velența, demolată parțial
Pe acest tronson se lucrează pe mai multe fronturi. Din imaginile postate pe Facebook de fotograful Ovi D. Pop se poate observa cum Gara de Est din Oradea, cunoscută drept Gara Velența a fost pusă la pământ aproape în totalitate de utilajele constructorului.
La Gara din Oradea lucrările avansează în fiecare zi. Până acum, șinele și traversele au fost scoase, în perimetrul stației feroviare și continuă în restul perimetrului gării. Gara va fi modernizată iar peroanele vor fi reconstruite. Aici, în proporție de 75% muncitorii au demontat toată calea ferată care era în plan.
Modernizări peste modernizări
În Bihor, lotul 3, este cuprins între Poieni și Aleșd pe o distanță de 52,74 km. Aici contractul a fost câștigat de este asocierea FCC Construcciones din Spania, Gülemark și CNN Altyaopi, ambele din Turcia. Valoarea lucrărilor se ridică la 2,117 miliarde lei (fără TVA). Constructorii trebuie să reabiliteze 2 gări, 7 halte, 6 puncte de oprire și 2 tuneluri (Șuncuiuș – 191 metri și Peștera – 86 metri).
Lotul 4, Aleșd – Episcopia Bihor – frontiera cu Ungaria are o lungime totală de 46,74 km. Licitația a fost câștigată de asocierea Webuild, Impresa Pizzarotti și Salcef din Italia. Valoarea lucrărilor aici este mai mare, 2,416 miliarde lei (fără TVA) iar italienii trebuie să reabiliteze 4 gări, să modernizeze o haltă și 4 puncte de oprire, 8 poduri, 17 podețe și 8 pasaje, să dubleze linia pe 17,91 km între Telechiu și Oșorhei, și să monteze panouri fonoabsorbante pe o lungime de 20,51 km.
Durată de viață depășită
Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca, Oradea şi vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice, notează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a proiectului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.
Trimite articolul
XSi Graa Mare demolata si facut autostrazi urbane in locul sinelor de tren. Gara poate fi facuta undeva la 20km de oras sa nu deranjeze si sa polueze
-
Cel mai mare poluator ești tu Sandu.