Consiliul Concurenţei a lansat, marţi, Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare, o platformă on-line care va afişa preţul produselor din aproximativ 1700 de magazine integrate. Pentru platforma de monitorizare a preţurilor alimentelor şi pentru cea a carburanţilor au fost alocaţi 300 de mii euro.
„Această informare mai lesnicioasă a clientului va obliga magazinele care au preţuri mai mari să le reducă, să coboare spre nivelul preţurilor din magazinele care sunt mai ieftine. În felul ăsta facem piaţa, concurenţa să acţioneze mai repede şi mai bine, aducând convergenţa preţurilor spre nivelul mai scăzut.
Acoperim marile lanţuri de magazine care reprezintă peste jumătate din comerţul de alimente, în momentul de faţă, platforma va putea fi îmbunătăţită în timp, va putea fi lărgită. Am vrea să introducem şi posibilitatea de a identifica produsele din România. De asemenea, dacă sunt alte
lanţuri mai mici, interesate, vor putea şi ele să fie integrate în platformă”, este de părere Bogdan Chiriţoiu, Preşedintele Consiliului Concurenţei.
Platforma Monitorul Prețurilor urmărește informarea consumatorilor cu privire la prețurile practicate de rețelele participante și nu reprezintă o modalitate de comercializare de produse și/sau servicii.
Preţurile afişate pe acest site sunt publice şi actuale, valabile la data raportării pe platforma Monitorul Preţurilor. Prețurile au un caracter pur informativ, nu reprezintă oferte de vânzare și nu creează nici un fel de obligații din partea Consiliului Concurenței și/sau a rețelelor participante la proiectul Monitorul Prețurilor. Prețurile afișate la punctul de vânzare pot diferi de cele afișate pe acest site, prețurile valabile fiind întotdeauna cele afișate la punctul de vânzare.
Consiliul Concurenței și participanții la proiectul Monitorul Prețurilor nu pot fi ținuți responsabili de nicio daună sau prejudiciu cauzat sau având vreo legătură cu informațiile prezentate. Preţurile includ TVA. Oferta de produse este valabilă în limita stocului existent, iar preţul afişat poate suferi modificări ca urmare a strategiei comerciale a magazinului. Pentru anumite produse puteţi beneficia de reduceri marcate corespunzător la punctele de vânzare sau în cazul unor acţiuni speciale la casa de marcat.
De asemenea, la începutul lunii iulie, a fost lansat şi platforma Monitorul Prețurilor Carburanților. Aceasta poate fi accesată pe www.monitorulpreturilor.info sau din aplicația mobilă disponibilă gratuit în App Store sau Google Play.
Date exacte
Platformele vor avea date mai exacte decât Institutul Naţional de Statistică, şi vor putea fi utilizate de INS. “Încercăm cât mai curând posibil să utilizăm şi noi aceste date în calculele inflaţiei”, a declarat Mihai Gheorghe, directorul departamentului Statistica Plăţilor.
Pentru cele două aplicaţii, Monitorul Preţurilor Carburanţilor şi Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare, Consiliul Concurenţei a alocat 300 de mii de euro. În cadrul Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare sunt integrate la acest moment 1700 de magazine.
Trimite articolul
XAsta e un ciubuc marca ciuma roșie psd