Bihor. Pentru al 4-lea an consecutiv, Junior Achievement (JA) România și Johnson & Johnson continuă parteneriatul educațional pentru promovarea activităților din cadrul proiectului internațional WiSTEM2D – Women in Science, Technology, Education, Mathematics, Manufacture and Design, în școlile din România.
[eadvert]
Parcurgerea celor 12 activități de tip „learning by doing” din cadrul proiectului internațional WiSTEM2D le oferă elevilor șansa să întrebe, să se întrebe și să experimenteze în timp ce lucrează în echipă sau individual. Elevii construiesc, creează și explorează asemenea unui om de știință sau a unui inginer, iar învățarea devine mai interesantă pentru ei.
În contextul actual, în care lumea se află într-o continuă ascensiune științifică și tehnologică, nevoia de adaptare și de integrare aduce în prim-plan importanța disciplinelor STEM. Aprofundarea domeniilor științei, tehnologiei, ingineriei, matematicii, manufacturii și designului în școală ar trebui să constituie o prioritate pe termen lung pentru dezvoltarea și modernizarea învățământului din țara noastră.
Întrucât elevii devin consumatori de tehnologie de la vârste tot mai fragede, încurajarea și ghidarea lor către aria curriculară a disciplinelor STEM contribuie cu succes la manifestarea unui atribut specific oricărui copil – curiozitatea. Cu toții ne aducem aminte cum obișnuiam să adresăm întrebări părinților sau profesorilor noștri pentru a ne satisface curiozitatea. „De ce?“, „Cum?“, „Când?“, „Unde?“ ș.a. „Lecția de astăzi (activitatea «Care e codul?») a fost foarte plăcută, interesantă și utilă, stârnindu-mi curiozitatea pentru robotică. Chiar îmi doresc să urmez o carieră în acest domeniu. Consider că activitatea la care am luat parte reprezintă un plus pentru cultura mea generală, dar și un stimul pentru depășirea propriilor limite. Recomand aceste activități deoarece sunt pline de conținut valoros, oferă multe lucruri interesante de învățat și satisfac curiozitățile“, consideră un elev de la Liceul Teoretic „Coriolan Brediceanu” Lugoj. 786 de elevi din Bihor fac parte din proiectul educațional derulat de Junior Achievement (JA) România și Johnson & Johnson .
Elevii înscriși în proiectul WiSTEM2D vor interacționa cu experți în domeniu precum consultanții voluntari Johnson & Johnson, care le vor oferi posibilitatea de a explora diferite oportunități de carieră, astfel încât să le fie mai ușor să se orienteze către viitoarele meserii și locuri de muncă.
Pregătire pentru viitor
Proiectul WiSTEM2D este dezvoltat constant, cu scopul de a pregăti tinerele generații pentru viitor și pentru a susține gândirea inovatoare și progresul tehnologic, într-o societate în care abilitățile secolului XXI sunt esențiale pentru o carieră de succes în domeniul STEM și chiar pentru dezvoltarea economică a țării. Junior Achievement este cea mai mare organizație internațională de educație antreprenorială, economică, financiară și STEM, de orientare profesională, sănătate și dezvoltare a abilităților pentru viață, programele sale fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume. În România, programele JA de tip „learning by doing“ și „project based”, adaptate învățării hibride, sunt urmate anual de peste 240.000 de elevi și studenți din peste 1.700 de instituții de învățământ și se desfășoară local, în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. În 2019, Junior Achievement a celebrat 100 de ani de existență, iar în 2020, organizația s-a poziționat pe locul 7 în topul NGO Advisor, dedicat celor mai importante 500 de ONG-uri la nivel mondial.
Citiți principiile noastre de moderare aici!