Totuși, majoritatea aplicațiilor nu generează venituri mari. În contextul acestui mediu extrem de competitiv, dar și riscant, este vital să explorezi strategii inovatoare pentru dezvoltarea de aplicații mobile și maximizarea veniturilor. Iată, deci, câteva strategii eficiente de monetizare a aplicațiilor mobile, care îți pot asigura succesul pe termen lung:
1. Publicitate în aplicație:
Integrarea de anunțuri este una dintre cele mai populare strategii de monetizare a aplicațiilor și nu dă semn de stagnare, previziunile arătând că veniturile din reclame obținute din anunțurile în aplicație se vor tripla până în 2025.
[eadvert]
Poți alege între diverse formate publicitare, cum ar fi bannerele, reclamele text sau video, reclamele native sau reclamele intercalate, acestea din urmă funcționând cel mai bine. Anunțurile intercalate sunt anunțuri care acoperă întregul ecran mobil și apar în punctele naturale de tranziție, precum sfârșitul unui nivel dintr-un joc.
2. Abonamente
Modelul de afacere bazat pe abonamente este tot mai popular în rândul dezvoltatorilor de aplicații mobile. Prin oferirea unor abonamente lunare sau anuale, poți asigura venituri recurente și loialitatea clienților, oferindu-le acces la conținut exclusiv sau la funcționalități premium.
Poți începe chiar prin a oferi multe din funcțiile aplicației gratuit, așa cum face Spotify, o aplicație muzicală lansată ca o alternativă la modelul iTunes cu plată per cântec. Și o aplicație ca Tinder ar putea funcționa foarte bine, deoarece această aplicație pentru întâlniri oferă funcții suplimentare și avantaje exclusive utilizatorilor care plătesc pentru un abonament premium. Aceste avantaje pot include acces la profilurile utilizatorilor premium, capacitatea de a trimite mesaje nelimitate și funcții de filtrare avansate.
3. Achiziții în aplicație (In-App Purchases)
Achizițiile în aplicație sunt o altă metodă de monetizare care câștigă amploare în ecosistemul digital, în special în sfera jocurilor, unde utilizatorii folosesc bani reali pentru a achiziționa funcții sau articole în timp ce se joacă pe telefon. În funcție de tipul de joc, utilizatorul poate cumpăra vieți, monede suplimentare sau chiar capacitatea de a debloca niveluri ascunse sau imposibil de realizat anterior.
În timp ce opțiunea de achiziție în aplicație poate fi introdusă în orice moment al jocului, modalitatea cea mai eficientă este să oferi strategic această opțiune, în puncte în care utilizatorii au nevoie de ajutor, conform unei analize a comportamentului acestora.
Cu toate că achizițiile în aplicații sunt foarte eficiente pentru a obține profit și ușor de realizat, nefiind nevoie să părăsești aplicația, utilizatorii pot simți că sunt folosiți dacă li se cere în mod constant să facă achiziții. Mai mult decât atât, dacă dezvoltatorul nu este atent la tipurile de achiziții oferite, jocul poate fi respins din start, iar reclama negativă poate dăuna brandului.
4. Oferte de marketing afiliat
Multe companii importante din domeniul tehnologiei, inclusiv Google, Apple și Microsoft, au programe de afiliere deschise dezvoltatorilor de aplicații. Aceste programe de afiliere presupun promovarea altor aplicații mobile în cadrul aplicației proprii. Deși comisioanele oferite nu sunt în general mari, ai posibilitatea de a alege aplicațiile pe care dorești să le promovezi, ceea ce poate încuraja utilizatorii să asocieze aplicația ta cu mărci similare.
5. Marketing prin SMS
În timp ce marketingul prin SMS poate fi văzut ca o strategie depășită, atunci când este făcut în mod inteligent, cu stil și un strop de umor, poate fi o modalitate eficientă de a ajunge la utilizatori și de a le oferi reduceri la achizițiile în aplicație sau la abonamente premium. De fapt, un sondaj din 2022 în SUA a constatat că aproape 47% dintre respondenți au preferat să fie contactați de mărci prin mesaje text.
Este esențial să te asiguri că persoanele cărora te adresezi și-au dat acordul explicit cu privire la utilizarea datelor lor. Gândește-te cu atenție la lungimea mesajului și la ora la care îl trimiți – nimeni nu vrea să citească un roman despre aplicația ta la ora cinei.
6. Marketing prin e-mail
Deși marketingul prin e-mail poate părea nepotrivit când vine vorba de publicitatea pentru aplicații mobile, el poate fi o modalitate eficientă de a implica utilizatorii deja existenți și de a-i transforma în utilizatori plătitori.
Studiile arată că, în contextul canalelor de social media inundate de utilizatori, 79% dintre milenialii din Statele Unite au preferat să fie contactați de către mărci prin e-mail în anul 2022.
7. Reclame sponsorizate
O altă strategie de monetizare a aplicațiilor care e trecută cu vederea, dar extrem de benefică, este reprezentată de contractele de sponsorizare. Dacă aplicația ta are o bază mare de utilizatori implicați, acest model poate fi ideal. El implică găsirea unei singure companii care să devină sponsorul aplicației tale, aceasta având apoi acces exclusiv la publicitate pentru baza ta de utilizatori. Acest lucru poate însemna că logo-ul sponsorului tău va acoperi o parte semnificativă a interfeței aplicației tale sau că va apărea în notificările push.
Advertorial CH22894
Citiți principiile noastre de moderare aici!