210 studenţi de la Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane din cadrul Universităţii Oradea şi de la Facultatea de Ştiinţe ale Educaţiei, Psihologie şi Asistenţă Socială din cadrul Universităţii „Aurel Vlaicu” din Arad vor participa, în perioada 14 aprilie – 13 iunie 2015, la activitatea de pilotare a curriculelor îmbunătăţite din cadrul programelor de studiu: Asistenţă socială şi Sociologie (nivel licenţă) şi Gestiunea resurselor umane, Managementul serviciilor sociale şi Servicii de asistenţă socială (masterat). Activitatea de pilotare a curriculelor îmbunătăţite are loc în cadrul proiectului „Servicii de pregătire, documentare şi acces pentru studenţi în programe de licenţă şi masterat în Sociologie şi Asistenţă Socială” (SocioPlus). Proiectul este implementat în perioada mai 2014 – noiembrie 2015 şi urmăreşte îmbunătăţirea a cinci programe de studiu (două la nivel de licenţă şi trei la nivel de master) prin dezvoltarea curriculară a acestora şi creşterea relevanţei curriculei pentru piaţa muncii.
Ajustează programe de studiu
„Activităţile de ajustare a programelor de licenţă şi masterat au la bază studiile realizate până în prezent de experţi din cadrul celor două universităţi partenere. Suntem la faza de selecţie a celor 210 studenţi de la cele două universităţi. La finalul participării la cursurile pilotate, studenţii vor primi o bursă de participare în valoare de 500 de lei. Practic, ei trebuie să prezinte la activităţile de curs şi de seminar, care sunt separate de cele obişnuite, ale programelor lor de studii”, a precizat prof. univ. dr. Adrian Hatos.
Ieri, la Universitatea din Oradea, în sala Practipass a avut loc conferinţa intermediară din cadrul proiectului, în cadrul căreia managerul de proiect, prof. univ. dr. Adrian Hatos, a prezentat „Ghidului orientativ Sociologie și Asistență Socială pe piața muncii”, care cuprinde recomandările de ajustare a celor cinci programe de studiu, ca formă, conţinut, bibliografie şi tehnici de predare, a planurilor de învăţământ transpuse în acest sistem şi efectele aşteptate. În cadrul conferinţei, experţii au evidenţiat rezultatele cercetărilor de curriculum din cadrul proiectului. În acelaşi context, au fost discutate recomandările cu privire la conținuturile programelor de studiu, sugestiile pentru îmbunătățirea lor și posibilitățile de optimizare. La final, a fost prezentată și platforma online a proiectului care are ca scop facilitarea comunicării între membrii echipei de implementare a proiectului cu studenții și partenerii sociali.
Citiți principiile noastre de moderare aici!