Nu mai puțin de 46 de mașini vor participa la cea de-a XIX-a ediţie a Raliului de regularitate Carpaţi Retro, care va avea loc în județul Bihor, în perioada 31 august – 2 septembrie 2018. Evenimentul este organizat de Retromobil Club România în colaborare cu Consiliul Judeţean Bihor prin Agenţia de Management al Destinaţiei (AMD) Bihor.
Raliul se va desfăşura pe parcursul a două zile. Vineri, 31 august, cu pornire de la ora 10:00, va avea loc etapa I pe traseul Parcul 1 Decembrie din Oradea – Sălacea (circa 100 km), cu sosire la Conacul Komaromi din Otomani, unde se va lua masa de prânz. Etapa a II-a va avea loc în aceeaşi zi pe traseul Sălacea – Oradea.
Etapa a III-a a raliului se va desfăşura sâmbătă, 1 septembrie, pe traseul Oradea – Roşia, circa 110 kilometri, iar etapa a IV-a pe traseul Roşia – Cetatea Oradea. Tot sâmbătă va avea loc etapa a V-a, între Cetatea Oradea şi Piaţa Unirii. Cina oficială şi decernarea premiilor vor avea loc, de asemenea, sâmbătă, la Hotel Ramada. Duminică, participanţii la raliu vor avea un program de relaxare care va cuprinde vizitarea Oradiei.
Potrivit lui Rencsik Otto, președintele filialei Bihor a Retromobil Club România, etapele însumate ale Raliului Carpaţi Retro 2018 măsoară 385 de kilometri.
Conform regulamentului, clasificarea în cadrul evenimentului nu se bazează pe viteza maximă sau timpii cei mai scurţi, ci pe respectarea de către fiecare echipaj a vitezei medii impuse. Viteza medie la eveniment nu va depăşi 50 km/oră pe drumuri naţionale şi judeţene sau 80 km/oră pe autostrăzi şi drumuri închise circulaţiei.
Vehiculele participante la competiţie trebuie să fie în stare tehnică perfectă, să posede ITP şi RCA.
Categorii
Deși raliul era programat pe opt categorii, în funcție de vechimea automobilelor participante, se pare că la categoriile A (Ancester – vehicule, fabricate până pe 31 decembrie 1904) şi B (Veteran – maşini fabricate între 1 ianuarie 1905 şi 31 decembrie 1918) nu s-a înscris nici o maşină. „Cea mai veche maşină înscrisă în concurs, dintre cele 46, este un Peugeot 201 din 1929, care va participa la categoria categoria C (Vintage – maşini fabricate între 1 ianuarie 1919 – 31 decembrie 1930”, ne-a informat Rencsik Otto. Maşina îi aparţine lui Adrian Farcaş, un orădean pasionat de maşini vechi.
Celelalte categorii sunt: categoria D (Post Vintage) – 1 ianuarie 1931 – 31 decembrie 1945, categoria E (Post War) – 1 ianuarie 1946 – 31 decembrie 1960, categoria F – 1 ianuarie 1961 – 31 decembrie 1970, categoria G – 1 ianuarie 1971 – 31 decembrie 1980, categoria H – 1 ianuarie – 1981 şi limita de 30 de ani vechime.
Citiți principiile noastre de moderare aici!