Rețeaua de pasaje subterane din Piaţa Gojdu este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură derulate vreodată în Oradea. Fiecare pasaj va avea câte două rampe, de intrare respectiv ieșire.
[eadvert]
„Cred că este cel mai complex proiect pe care Primăria Oradea l-a avut în execuție. Trebuie forați 2.200 de piloți pentru implementarea proiectului. Am avut întârzieri de 3-4 luni în semnarea contractului de execuție, chiar dacă procedura de licitație era finalizată. Aceste întârzieri au fost cauzate de perioada scumpirii materialelor de construcție. Situația s-a rezolvat odată cu ordonanța de urgență privind actualizarea prețurilor. Fondurile suplimentare alocate sunt tot din bani europeni și vreau să-i mulțumesc domnului ministru Marcel Boloș pentru implicare și sprijin”, a precizat primarul Florin Birta.
Prin realizarea acestor pasaje se dorește fluidizarea traficului rutier în vederea reducerii poluării și creșterii siguranței. Totodată, se are în vedere sprijinirea transportului public de persoane prin reducerea timpilor de parcurs a autobuzelor și tramvaielor și creșterea atractivității transportului public din Oradea.
„Cu un efort foarte mare încercăm finalizarea lucrărilor până la sfârșitul anului viitor. Avem patru fronturi deschise și se lucrează cu patru foreze la realizarea pasajelor, în prezent, stadiul lucrărilor fiind de aproximativ 25% în ceea ce privește realizarea piloților”, a punctat Vlad Moldovan, reprezentantul asocierii formată din firmele Freyrom, Leko Construct SRL, Construcții Erbasu S.A, Metabet CF S.A și Procons Group.
În paralel se execută devierile la rețelele de utilități (edilitare și electrice), iar în momentul de față sunt realizate toate lucrările pentru devierea traficului auto. Acestea sunt actualizate în funcție de necesități, în colaborare cu Politia Rutieră, ori de câte ori este necesar. Lucrările sunt efectuate în cadrul proiectului „Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu din Oradea – Etapa I”, proiect finanțat prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020.
Finanțarea nerambursabilă este 98% din valoarea cheltuielilor eligibile.
Durata de execuție a lucrărilor este de 24 luni, valoarea contractului fiind de, 85.317.030, 33 lei fără TVA (aproximativ 17,1 mil. euro fără TVA).
Pasajul de la Piața Cetate – 50% grad de execuție
Continuă lucrările și la pasajul rutier subteran din dreptul Pieței Cetate, unde gradul de execuție este de 50%. Se lucrează etapizat, la turnarea pereților aferenți rampei dinspre zona Nufărul, urmând să demareze săparea rampei dinspre zona centrală. Până acum a fost turnat radierul din zona acoperită, s-au forat piloții, s-a realizat incinta de palplanșe și a fost săpată rampa dinspre zona Nufărul. Totodată, a fost finalizat bazinul de retenție a apelor pluviale, situat sub pasajul rutier.
Între timp, în zonă au fost realizate și lucrările pentru devierea rețelelor de utilități. Proiectul face parte din obiectivul de investiții „Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu din Oradea – Etapa II”, fiind implementat de Primăria Municipiului Oradea prin Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională.
Valoarea contractului este de 27.004.232,55 lei fără TVA. La toate cele șase pasaje, lucrările sunt executate de către asocierea formată din Freyrom – lider, Leko Construct SRL, Construcții Erbasu S.A, Metabet CF S.A și Procons Group.
Trimite articolul
XAmuzant pasajul ala de la Cetate…
Mai ales ca in articolul de acum doua luni cam tot atatea erau in lista cu chestiile care s-au facut. Adica aia n-au lucrat mai nimic de atunci. Pasajul trebuia sa fie TERMINAT la 1 octombrie 2022. Vedem ca se lauda ca e gata 50%…No comment.
Si din ceata aia de ziaristi entuziasti n-a fost nici macar unul sa il intrebe pe d-l primar, cu schema pasajelor de la Gojdu in fata, o intrebare de genul: Sa zicem ca vin dinspre Cantemir, si vreau sa merg la primarie (evident sa-mi platesc taxele marite din anii care vin). Cum fac? Ca dinspre Cantemir, pe schema aia frumoasa prezentata de primarel (pentru fluidizare cica) nu se prea poate merge spre centru daca vii dinspre sud. Trebuie sa faci un ocol maricel, ca sa revii inca o data prin pasaj. Si asta e doar una din micile hibe ale proiectului.. Mai sunt inca vreo doua trei hibe mari si si mai multe mici. Ghiciti care!
PS: scopul prioiectului era sa facem o piata pietonala in fata catedralei. Asta se rezolva muult mai simplu printr-o punte boltita pentru pietoni, care sa inceapa de undeva de pe platoul din centrul civic si sa se termine pe treptele catedralei. Se putea face din inox, sticla, modern, nu se spargea tot centrul, si in plus obtineai si un loc aflat sus, de tip belvedere, pentru pietoni/turisti, de unde se vedea si Cetatea si parcul. Costa si mult mai putin. (probabil asta era si problema cu un astfel de proiect nu erau atatia bani de tocat). Asa o sa aveti un centru frumos, plin de transee (ca partea de tunel propriu zis e mica), in care o sa circule masini. Si cam urat ca naiba.
-
Corect
-
Prin fluidizarea circulatiei nu se intelege ca in 50 de metri se rezolva ceva…prin fluidizare se poate intelege si un ocolis de vreo 300-400 de metri…ce nu cred ca este ceva dramatic…asa ini place cand cineva dramatizeaza orice. Ma gandesc ca nu mergi la primarie sa platesti impozit zilnic…dupa relatarea ta…deci nu te afecteaza prea tare daca faci un ocolis de cateva sute de metri
-
Ai dreptate. Ocoli se poate si prin Satu Mare sau Arad. Corect. Ia gandeste-te, aia care pana acum doar ocoleau turbogiratia (alta creatie magica a aceleiasi echipe) acum vor mai face un “mic” ocol de 300-400 de metri (poti sa fii sigur ca sunt mai multi). Mai ard niste combustibil, se mai aduna cu ceilalti care veneau pe acolo…. fluidizare, ce mai. Eu unul vreau sa vad de exemplu ce o sa faca ceilalti destepti din aceeasi gasca, si anume cei de la OTL. Toate, dar absolut toate liniile de autobuz vor trebui reconfigurate, pentru ca se schimba sensurile de mers. Si cumm ii stim, se pricep grozav cei de la OTL sa gandeasca cele mai complicate si fara rost rezolvari. Asa ca va fin super amuzant.
-
Pasajul de la cetate treb sa fie gata la sf acestui an…..si e doar in proportie de 50 % ? Nici nu ma mir avand in vedere ritmul de lucru….. Celelalte 5 poate vor fi gata la sf anului 2024, nu 2023 cum se doreste……Slaba organizare…
Deocamdata sunt DOAR cu o saptamana in intarziere…
Pasajul de la p-ta Cetate se face un ritm de melc, sub orice critica, dacă se lucra la parametri normali lucrarea trebuia să fie gata, dar așa se lucrează la noi, pe un șantier cu 4-5 oameni care toată vara au bătut pasul pe loc.
Fata de cum se desfasoara toate investitiile in Romania, pasajul se infaptuieste in stil “chinezesc”, adica se lucreaza nu gluma ( nu cum afirma unii carcotasi sau rauvoitori) sincer n-am urmarit ritmul lucrarilor din lipsa de timp. Sper din tot sufletul ca lucrarea sa fie una de calitate si sa fie benefica pe termen mediu si lung in “geografia” locului si de ce nu a orasului in ansamblu. “Hibele” si neajunsurile gasite de unii urmeaza ca-n realitatea exploatarii pasajului sa le constatam.
-
Adica atunci cand nu se prea mai poate face nimic.
Sau va urma alta “investitie”, ca asa vor “unii” -
“carcotasul sau raivoitorul” se referea la viteza cu care se lucreaza la pasajul de la Piata mare. Inteleg ca vrei sa rastalmacesti un pic, zicand ca s-a referit la cele din Centrul Civic, ca sa iasa el “rauvoitor” sau pur si simplu nu intelegi ce a scris “carcotasul”. Asta e. Si sa stii ca si “rauvoitorul” abia asteapta ca sa fie gata toata creatia, ca se va vedea atunci ce grozav vor functiona lucrurile.
Ieri am fost să văd cu ce au mai progresat la pasajul de la Piața Cetate din 24 septembrie încoace. Wow, au turnat pereții laterali prin 26 septembrie, de atunci pauză totală. Nu se vrea finalizarea ca să nu se zică, că este un pasaj muzeu.? Dar dacă s-ar deschide, ar avea acces mașinile pe Costaforu, Sucevei, Kogălniceanu și Griviței. Dacă se lucra, susținut și nu sporadic, se putea finaliza deja acest pasaj. În timp ce se toarnă pereții nu se așează betonul bine în cofrag dacă mai lucrează și un excavator la 50m să sape rampa de acces???