Aceste grinzi „tip T” au lungimi de 17-21 metri și greutăți între 21 și 25 de tone fiecare. Ele vor fi transportate aproximativ 30 km, de la Chiribiș, și poziționate pe suporți din lemn de esență tare, conform caietului de sarcini.
Contractul, în valoare de 1,6 milioane lei, a atras o singură ofertă, depusă de Deme Macarale, potrivit economedia.ro. Firma din Oradea, specializată în operarea macaralelor pentru proiecte de infrastructură, are aproximativ 200 de angajați și a înregistrat o cifră de afaceri de peste 100 milioane de lei în 2023, conform termene.ro.

Foto: media9.ro
Lucrările de mutare și stadiul proiectului
Grinzile vor fi relocate de pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș (unde Construcții Erbașu a ajuns la 5% execuție) pe lotul Chiribiș – Biharia, unde lucrările vor începe pe 1 mai 2025. Procesul de mutare trebuie finalizat în maximum 35 de zile.
Pentru transport, CNAIR a solicitat trei automacarale de minimum 100 de tone, trei trailere și 500 de grinzi/traverse din lemn de esență tare. Contractul are o durată de 24 de luni, incluzând 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție.
Situația autostrăzii în zona de vest arată astfel: lotul Chiribiș – Biharia se continuă cu cei 5,5 km deschiși circulației în 2020, între Biharia și Borș II, iar spre est, către Cluj, Constructorul Erbașu ar trebui să finalizeze în vara anului viitor lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș.
Trimite articolul
XAceste grinzi se mai pot fosi la ceva? Sunt 20 de ani de intemperii, care au trecut peste ele.
După atâtea ani cum este starea grinzilor?
Se mai sifonează bani pentru mutarea lor….Mulți!